Pena skriver:
Nu har jeg faktisk lige været inde og google det.
Og jeg blev overrasket. De må gerne nægte dig det. Faktisk må de ikke for fødevarestyrelsen hvis det ikk er et seperat kundetoilet. Kunden kan bære på en sygdom som overføres til personalet og dermed varerne.
Hmmm. Jeg har tidligere hørt at det ikk er lovligt at nægte folk et toilet. Sågar i private hjem. Altså hvis en kommer og banker på. For det er jo ulovligt at forsørge i offentligheden, og så er gode råd dyre.
Men næste gang, så stil dig da udenfor butikken of lad barnet tisse. Så kan folk jo selv spørge hvorfor du gør det
Nej jeg ved ikke lige hvad man skal gøre.
Ej come on! Hvorfor straffe butiksmedarbejderne? Problemet er jo, at hvis man først har givet én kunde lov, så vil de alle. Så kan man ikke sige: "Nej, desværre", fordi en anden kunde jo lige har fået lov. Og det er jo en kendsgerning, at kundetoiletter ofte er ulækre, fordi folk ikke tager deres manerer med ud af huset, åbenbart.
Jeg har arbejdet i butik, og der måtte kunderne ikke låne toilettet. Der er i de fleste butikker tale om toiletter i baglokaler, ofte aflåst. Og det baglokalerne og butikkens private område vedkommer absolut ikke kunderne! 
Det er ikke fordi, at jeg ikke er næstekærlig, men det er fair nok, at man ikke lader kunderne bruge dem, for det kan lynhurtigt blive noget svineri. Og man har altså ikke tid til at gøre WC rent flere gange om dagen, for så bliver kunderne jo OGSÅ sure, fordi man så skal bruge tiden på det, i stedet for at sørge for, at der er varer på hylderne og ekspedienter til at ekspedere.
Anmeld