Kan ikke døje svigerfamilien!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2010

Lillefe

Anonym skriver:

Min kæreste synes også at det er ret meget for meget, men han har svært ved at mande sig op og tage den med dem! Jeg ved sgu ikke om jeg bare skal trække stikket og sige, at jeg ikke magter dem mere!?

Altså det ville jeg nok havde gjort, tænk altså også lige over hvad jeres datter vil se og blive udsat for. I risikere i nogle tilfælde det "smitter" af på hende....Det skulle mine børn da ikke udsættes for.

Tænk hvis hun pludselig tror det er normalt at opføre sig sådan!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2010

Anonym trådstarter

merethe skriver:

Jeg syntes det var meget uforskammet af din svigerfamilie, jeg kan godt forstå at du er gal. Men hvad siger din kæreste?????

Jamen han er som sagt os vred, men synes det er svært at cutte sin familie! Nu må vi se hvad enden blir!

Anmeld

30. november 2010

Anonym trådstarter

Perl skriver:

Altså det ville jeg nok havde gjort, tænk altså også lige over hvad jeres datter vil se og blive udsat for. I risikere i nogle tilfælde det "smitter" af på hende....Det skulle mine børn da ikke udsættes for.

Jamen sådan Tænker jeg også! Alligevel tænker jeg os på, at svigerfamilien jo elsker vores datter uanset hvor uopdragne de er! Er det rimeligt, at jeg træffer et valg om, at hun ikke skal se sin familie på hendes fars side!

Mht posten som gudfar havde både min kæreste og jeg besluttet os, at det skulle være min bror. Han kunne bare ikke, fordi han ikke er døbt min kærestes lillebror er en sød dreng, dog også uden manér, men det er jo svært at bebrejde ham med den familie! Men han kan godt se nogle af deres fejltrin og var meget stolt og beæret over titlen! Han er en god dreng, som gør sit bedste for at finde egne ben at stå på!

Anmeld

30. november 2010

Anonym trådstarter

Perl skriver:

Jamen sådan Tænker jeg også! Alligevel tænker jeg os på, at svigerfamilien jo elsker vores datter uanset hvor uopdragne de er! Er det rimeligt, at jeg træffer et valg om, at hun ikke skal se sin familie på hendes fars side!

Mht posten som gudfar havde både min kæreste og jeg besluttet os, at det skulle være min bror. Han kunne bare ikke, fordi han ikke er døbt min kærestes lillebror er en sød dreng, dog også uden manér, men det er jo svært at bebrejde ham med den familie! Men han kan godt se nogle af deres fejltrin og var meget stolt og beæret over titlen! Han er en god dreng, som gør sit bedste for at finde egne ben at stå på!

Anmeld

30. november 2010

SussieThyssen

Anonym skriver:

Tak fordi du tog dig tid til at svare! Mht dåben, så ville kæresten min gerne have lillepigen døbt og for mig var det ligemeget! Jeg er ikke ateist, men slet heller ikke kristen! Jeg ville ikke tage den, for så vigtigt var det ikke for mig!

Nåe..jamen så er det jo noget helt andet, hvis det er din kæreste, der gerne ville.

Men jeg håber da, at I med tiden finder en rolig ballance, så I begge kan være tilfredse.

Anmeld

30. november 2010

CeViss

Hold da op.

Og mig som troede at min svigerfamilie var slem.

Men vil bare sige at det helt sikkert ikke er dig den er gal med.

Håber det hele kommer til at gå godt

Anmeld

30. november 2010

Anonym trådstarter

CeViss skriver:

Hold da op.

Og mig som troede at min svigerfamilie var slem.

Men vil bare sige at det helt sikkert ikke er dig den er gal med.

Håber det hele kommer til at gå godt

Mange tak! Hold op jeg synes det er svært! Svigermor er simpelthen en strigle, som virkelig opfører sig som et lille barn, hvis tingene ikke passer hende! Puha - what to do?

Anmeld

30. november 2010

aarhusmor

Du minder mig lidt om den serie der hedder "Et umage par" - og det er tydeligt I kommer fra to forskellige verdner.

Jeg kan naturligvis ikke sætte mig ind i hvad der går igennem hovedet på din svigerfamilie, når de ikke tager billeder af alle par og når de tager maden i lommerne- det er vildt underligt.

Men jeg er opdraget konservativt og kan godt lide "regler". Jeg er enig i at dine veninder skal sidde bag ved familien i kirken. Det burde de selv vide.

At man vælger at være "pæn" udadtil, kan være nødvendigt for at det hele hænger sammen. Man behøver jo ikke gøre alle andre til en del af ens problemer og nogengange når man giver frit løb og fortæller andre om de problemer man har, så bliver de større. Så er det bedre at vente lidt. Eks: Hvis man har problemer med en kæreste, og fortæller det til sine forældre. Så vil de altid prøve at hjælpe en med at løse det, ved f.eks. at sige at man skal gå fra hinanden. De forstår ikke altid det er et øjebliksbillede og at alt er godt igen om en måned- eller kan være.

Men pæn facade er jo mange ting. Siger dit barn "tak for mad" - men hvorfor? Barnet har jo ikke selv bedt om at blive født. Ikke desto mindre er det sundt at takke for noget og dermed tænke over hvor det kommer fra.. osv.

Jeg kan godt høre I er meget forskellige. Ligesom i den serie jeg nævner. Men du må finde en mellemvej og være ligeglad med at de ryster på hovedet

Anmeld

30. november 2010

Anonym trådstarter

aarhusmor skriver:

Du minder mig lidt om den serie der hedder "Et umage par" - og det er tydeligt I kommer fra to forskellige verdner.

Jeg kan naturligvis ikke sætte mig ind i hvad der går igennem hovedet på din svigerfamilie, når de ikke tager billeder af alle par og når de tager maden i lommerne- det er vildt underligt.

Men jeg er opdraget konservativt og kan godt lide "regler". Jeg er enig i at dine veninder skal sidde bag ved familien i kirken. Det burde de selv vide.

At man vælger at være "pæn" udadtil, kan være nødvendigt for at det hele hænger sammen. Man behøver jo ikke gøre alle andre til en del af ens problemer og nogengange når man giver frit løb og fortæller andre om de problemer man har, så bliver de større. Så er det bedre at vente lidt. Eks: Hvis man har problemer med en kæreste, og fortæller det til sine forældre. Så vil de altid prøve at hjælpe en med at løse det, ved f.eks. at sige at man skal gå fra hinanden. De forstår ikke altid det er et øjebliksbillede og at alt er godt igen om en måned- eller kan være.

Men pæn facade er jo mange ting. Siger dit barn "tak for mad" - men hvorfor? Barnet har jo ikke selv bedt om at blive født. Ikke desto mindre er det sundt at takke for noget og dermed tænke over hvor det kommer fra.. osv.

Jeg kan godt høre I er meget forskellige. Ligesom i den serie jeg nævner. Men du må finde en mellemvej og være ligeglad med at de ryster på hovedet

Tak for svar jeg er ret uenig med dig i forhold til det med mine veninder! Når de er faddere, så skal de jo med op til døbefonden og så ville jeg synes, at det var underligt at de skulle komme helt nede bagfra!

Egentlig er jeg ligeglad med om man vælger at være facade mennesker, synes bare det er til grin, når man ikke har noget at have det i! Jeg mener ikke nødvendigvis at man skal dele ud af alle sine problemer, men det er min tilgang! Jeg skjuler ikke noget for nogen og hvis jeg har det svært, så må folk gerne vide det! Men sådan er vi jo så forskellige! Jeg bliver vred over, at min svigermor siger til mig direkte, at hun VIL hjælpe med maden til dåben, for min mor må ikke få æren for det! Jeg tænker bare - hvad med at hjælpe fordi du har lyst!?

Familien blev sur fordi vi valgte at sy min konformationskjole om til dåbskjole istedet for at bruge svigermors dåbskjole! Sig mig en gang - er det ikke vores barn? Jeg brækker mig over alle de ting, som man forsøger at efterleve for deres skyld og så ender det alligevel altid med ballade! Puha det den familie suger alt min energi!

Anmeld

30. november 2010

Maise

Hold kæft en flok tosser, altså jeg kommer selv fra utraditionel familie og jejg havde ihvertfald spurgt dem om de ikke blev mætte ved maden siden de tager mad med hjem??  hvad siger din kæreste til alt dette ???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.