Du minder mig lidt om den serie der hedder "Et umage par" - og det er tydeligt I kommer fra to forskellige verdner.
Jeg kan naturligvis ikke sætte mig ind i hvad der går igennem hovedet på din svigerfamilie, når de ikke tager billeder af alle par og når de tager maden i lommerne- det er vildt underligt.
Men jeg er opdraget konservativt og kan godt lide "regler". Jeg er enig i at dine veninder skal sidde bag ved familien i kirken. Det burde de selv vide.
At man vælger at være "pæn" udadtil, kan være nødvendigt for at det hele hænger sammen. Man behøver jo ikke gøre alle andre til en del af ens problemer og nogengange når man giver frit løb og fortæller andre om de problemer man har, så bliver de større. Så er det bedre at vente lidt. Eks: Hvis man har problemer med en kæreste, og fortæller det til sine forældre. Så vil de altid prøve at hjælpe en med at løse det, ved f.eks. at sige at man skal gå fra hinanden. De forstår ikke altid det er et øjebliksbillede og at alt er godt igen om en måned- eller kan være.
Men pæn facade er jo mange ting. Siger dit barn "tak for mad" - men hvorfor? Barnet har jo ikke selv bedt om at blive født. Ikke desto mindre er det sundt at takke for noget og dermed tænke over hvor det kommer fra.. osv.
Jeg kan godt høre I er meget forskellige. Ligesom i den serie jeg nævner. Men du må finde en mellemvej og være ligeglad med at de ryster på hovedet 
Anmeld