Piercing - brystvorten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2010

Low

SussieThyssen skriver:

Et er, at "man" siger at man ikke må...men hvem siger det..er det videnskabeligt dokumenteret eller hvordan??
Eller er det bare noget man får at vide på stederne hvor man bliver piercet??
For vil helt sikkert holde på, at indtil "man" er videnskaben, så skal man passe på med at følge pircing-stedernes råd og holde sig til de videnskabelige facts, og dermed bruge hvad enhver læge vil anbefale, aht. infektionsrisiko og det vil omkring den slags være brintoverilte.
Men er stadig meget villig til at bøje mig...hvis det altså er videnskabeligt dokumenteret at man IKKE må bruge brintoverilte.

Det er alt for kraftigt. Til huller i ørene må man gerne for der er hullet ikke 4 - 5mm bredt og smykket i øret vejer som regel ikke så meget, jo hvis man har meget tunge øreringe men så vil jeg også anbefale at tage dem ud og tage nogle mindre i indtil der ikke er betændelse i øret. 

Men med piercinger der er hullet normalt 4 - 5 mm alt efter hvor den sidder og smykket er tungere så derfor anbefaler man at man bruger klorhexidin 0,2. Jeg tror ikke det er videnskabligt bevist men man trækker blot på folks erfaring med det. Jeg er selv en af dem som mistede en piercing i navlen fordi jeg brugte brintoverilte. Min navle var splittet hvis du kan forestille dig det . Min piercer har altid sagt til mig når jeg har fået lavet piercinger at jeg IKKE må bruge brintoverilte da det er for kras og der har jeg også selv erfaret.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2010

twinny

Low skriver:

Det er alt for kraftigt. Til huller i ørene må man gerne for der er hullet ikke 4 - 5mm bredt og smykket i øret vejer som regel ikke så meget, jo hvis man har meget tunge øreringe men så vil jeg også anbefale at tage dem ud og tage nogle mindre i indtil der ikke er betændelse i øret. 

Men med piercinger der er hullet normalt 4 - 5 mm alt efter hvor den sidder og smykket er tungere så derfor anbefaler man at man bruger klorhexidin 0,2. Jeg tror ikke det er videnskabligt bevist men man trækker blot på folks erfaring med det. Jeg er selv en af dem som mistede en piercing i navlen fordi jeg brugte brintoverilte. Min navle var splittet hvis du kan forestille dig det . Min piercer har altid sagt til mig når jeg har fået lavet piercinger at jeg IKKE må bruge brintoverilte da det er for kras og der har jeg også selv erfaret.

Det lyder godt nok ikk rart med din navlepiercing...

Av av...

Anmeld

29. november 2010

Low

Sabrina.jensen skriver:

Det lyder godt nok ikk rart med din navlepiercing...

Av av...

Det var det heller ikke. Det så rigtigt grimt ud men efter et års tid fik jeg lavet den igen og nu sidder den rigtig flot og denne gang brugte jeg KUN klorhexidin 0,2 . jeg havde engang en i brynet men den kom jeg til at rive ud med en knallert hjelm fordi jeg skulle have hjelmen af, avs

Anmeld

29. november 2010

B&J

tror det er meget forskelligt fra person til person om man kan tåle det eller ej....

jeg har altid brugt brintoverilte og mine søskende med jeg har i tungen og ørne og min søster i næsen og navlen... og der har aldrig været noget men når vi har brugt klorhexidin 0,2 har vi alt fået sår og betændelse ved ikke hvorfor...

Anmeld

29. november 2010

SussieThyssen

Trine89 skriver:

Altså hvis man læser inde på netdokteren skriver de : 

Såret renses med milde produkter, der ikke irriterer såret og ætser vævet. Brug eventuelt en opløsning med klorhexidin, en mild sæbe eller saltvandsopløsning. Brug ikke brintoverilte, også kaldet hydrogenperoxid, da det kan forhindre den naturlige sårheling. Bruger man en mild sæbe skal den have en hudvenlig pH-værdi på cirka 3,5 og være uden farve og parfume Det kan være Lactacyd og Vivag, som kan købes på apoteket.

men om den er videnskabelig ved ikke.. 

Jamen det var lige sådan noget jeg efterlyste...for selvfølgelig er det videnskabeligt når det skrives sådan et sted.
Mange tak.
Hermed taget til efterretning

Anmeld

29. november 2010

twinny

Low skriver:

Det var det heller ikke. Det så rigtigt grimt ud men efter et års tid fik jeg lavet den igen og nu sidder den rigtig flot og denne gang brugte jeg KUN klorhexidin 0,2 . jeg havde engang en i brynet men den kom jeg til at rive ud med en knallert hjelm fordi jeg skulle have hjelmen af, avs

av av for søren....  sidder og krummer tæer....

Jeg var også en gang ved at hive din bryst piercing ud, da jeg skulle have en bluse på.... Av av...  og tænk man bliver ved med få nye..

Anmeld

29. november 2010

twinny

SussieThyssen skriver:

Jamen det var lige sådan noget jeg efterlyste...for selvfølgelig er det videnskabeligt når det skrives sådan et sted.
Mange tak.

Anmeld

29. november 2010

Trine89

SussieThyssen skriver:

Mange tak.

hehe Google er jo ens ven

Anmeld

29. november 2010

Trine89

Sabrina.jensen skriver:

Ja, det skulle vi bare have gjort fra starten..

heeh tja. nogen gange glemmer man bare det "mest åbenlyse" 

kender det fra mig selv. tænker også altid jeg spørg bare lige folket på Baby.dk uden lige at have kigge lidt selv efter noget.. hehe

Anmeld

29. november 2010

twinny

Trine89 skriver:

heeh tja. nogen gange glemmer man bare det "mest åbenlyse" 

kender det fra mig selv. tænker også altid jeg spørg bare lige folket på Baby.dk uden lige at have kigge lidt selv efter noget.. hehe

hehe... jaah....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.