Piercing - brystvorten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2010

SussieThyssen

Sabrina.jensen skriver:

Hehe... Det går hurtigt..  

Du har ikke noget bud på, om det er en videnskabelig konstatering eller noget "man" bare siger??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2010

B&J

SussieThyssen skriver:

Med ganske almindelig brintoverilte og en vatpind, ligesom med ørerne.

Kærligst
Sussie

det vil jeg også bruge det virker og det er det jeg altid har brugt

Anmeld

29. november 2010

mor-til-vanessa

Prutten 29+ skriver:

Kæresten har haft denne piercing i 10år og i morges da vi stod var der blod ved smykket ( ikke frisk) , han har nok ramt den forkeret.
Man kan godt se den er lidt hævet ,brystvorten

Mit spørgsmål er hvordan renser man det ?

når jeg er blevet piercet har jeg altid fået at vide at det skal renset i saltvand

Anmeld

29. november 2010

twinny

SussieThyssen skriver:

Du har ikke noget bud på, om det er en videnskabelig konstatering eller noget "man" bare siger??

Som Low skrev: Det må man ikke med piercinger sådan nogle steder. Kødet løsner sig for meget og så kan smykket falde ud.

Anmeld

29. november 2010

Trine89

jeg har fået afvide fra en veninde at Lincevæske er godt at bruge til at rense ved pircinger.. 

Anmeld

29. november 2010

SussieThyssen

Sabrina.jensen skriver:

Som Low skrev: Det må man ikke med piercinger sådan nogle steder. Kødet løsner sig for meget og så kan smykket falde ud.

Et er, at "man" siger at man ikke må...men hvem siger det..er det videnskabeligt dokumenteret eller hvordan??
Eller er det bare noget man får at vide på stederne hvor man bliver piercet??
For vil helt sikkert holde på, at indtil "man" er videnskaben, så skal man passe på med at følge pircing-stedernes råd og holde sig til de videnskabelige facts, og dermed bruge hvad enhver læge vil anbefale, aht. infektionsrisiko og det vil omkring den slags være brintoverilte.
Men er stadig meget villig til at bøje mig...hvis det altså er videnskabeligt dokumenteret at man IKKE må bruge brintoverilte.

Anmeld

29. november 2010

Trine89

SussieThyssen skriver:

Et er, at "man" siger at man ikke må...men hvem siger det..er det videnskabeligt dokumenteret eller hvordan??
For vil helt sikkert holde på, at indtil "man" er videnskaben, så skal man passe på med at følge pircing-stedernes råd og holde sig til de videnskabelige facts, og dermed bruge hvad enhver læge vil anbefale, aht. infektionsrisiko og det vil omkring den slags være brintoverilte.
Men er stadig meget villig til at bøje mig...hvis det altså er videnskabeligt dokumenteret at man IKKE må bruge brintoverilte.

Altså hvis man læser inde på netdokteren skriver de : 

Såret renses med milde produkter, der ikke irriterer såret og ætser vævet. Brug eventuelt en opløsning med klorhexidin, en mild sæbe eller saltvandsopløsning. Brug ikke brintoverilte, også kaldet hydrogenperoxid, da det kan forhindre den naturlige sårheling. Bruger man en mild sæbe skal den have en hudvenlig pH-værdi på cirka 3,5 og være uden farve og parfume Det kan være Lactacyd og Vivag, som kan købes på apoteket.

men om den er videnskabelig ved ikke.. 

Anmeld

29. november 2010

twinny

SussieThyssen skriver:

Ej, oki.

Men JEG fik det af vide af min piecer, som er uddannet i sit fag og har arbejdet med det i mange år og som alle andre inden for samme fag siger det samme.   Så jeg regner med de ved hvad de snakker om..

Anmeld

29. november 2010

twinny

Prutten 29+ skriver:

Kæresten har haft denne piercing i 10år og i morges da vi stod var der blod ved smykket ( ikke frisk) , han har nok ramt den forkeret.
Man kan godt se den er lidt hævet ,brystvorten

Mit spørgsmål er hvordan renser man det ?

Ellers kan du ringe til et sted hvor de laver piercinger og spørger...  Sikker på de gerne hjælper....

Anmeld

29. november 2010

twinny

Trine89 skriver:

Altså hvis man læser inde på netdokteren skriver de : 

Såret renses med milde produkter, der ikke irriterer såret og ætser vævet. Brug eventuelt en opløsning med klorhexidin, en mild sæbe eller saltvandsopløsning. Brug ikke brintoverilte, også kaldet hydrogenperoxid, da det kan forhindre den naturlige sårheling. Bruger man en mild sæbe skal den have en hudvenlig pH-værdi på cirka 3,5 og være uden farve og parfume Det kan være Lactacyd og Vivag, som kan købes på apoteket.

men om den er videnskabelig ved ikke.. 

Ja, det skulle vi bare have gjort fra starten..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.