Online mobning (IKKE angående noget her på siden)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2010

SussieThyssen

Secrets skriver:

Hvor er du sød! Det her er altså en total god side, var virkelig nede her til aftenen, men alle jeres gode råd og søde svar gør det hele meget bedre! Hvor er det dejligt at se, at man godt kan finde ud af at behandle hinanden ordentligt! I har nogle store hjerter herinde Glæder mig til at smide anonymiteten og kunne være 'rigtigt' med
Jeg har også overvejet at gå med et brag, men som jeg også skrev om tidligere, så er jeg meget offentlig på nettet. Jeg har en meget besøgt blog osv., som også besøges meget af folk fra pågældende side, så jeg forsvinder jo ikke rigtigt, hvis jeg går, og derfor kunne det have negative konsekvenser for min "offentlige person" (eller noget), hvis jeg gik med et brag. Så er desværre nødt til at luske ud
Min kæreste har også sagt, at han fandme da godt lige kan oprette en bruger og komme med et par ord til genmæle, men man kan ikke være gratis bruger på siden. Det koster penge, desværre Men det kunne sku ellers være rart! Her til aften er bølgerne gået lidt højt derinde, og der er hele TO, der har vovet at forsvare mig en smule. Det er da altid noget, selvom det ikke er mange ud af mindst 500-1000 aktive forum-brugere
Men jeg har besluttet mig for at gå fra deres forum. Jeg bliver på "den tekniske del" af siden, og dropper forummet. Så kan de rende og hoppe!

Det synes jeg lyder som en fornuftig ide.
Og ja, jeg ved præcis hvordan du har det...også jeg blev mobbet uhyggeligt meget da jeg var barn og helt ung, og er der en ting, der kan gøre mig vred, så er det det.
I mine mange år som lærer, har mine elever lært, at mobbe og drille gør man bare ikke, for de oplevede alle sammen at se mig hvid i hovedet af vrede, når jeg opløste en sådan moppegruppe.
Hehe nu er kunsten jo at spille vred, før man bliver det, inden den sidste streg er krydset, især når man har med børn og unge mennesker at gøre, men lige mht mobning...det kan jeg bare ikke have. Jeg plejer gerne at sige om mig selv, at så kommer kampenglen op i mig
Og hvis man ellers kender mig, som de fleste efterhånden gør herinde, og hvad jeg håber, du også kommer til med tiden, så er det de færreste, der kan tro at jeg kan blive SÅ vred, men det kan jeg altså

Nå...vi har iøvrigt også en del andre kendte herinde, så velkommen i klubben, men jeg antager at du nok tager det lidt ligesom mig, at man ikke skal skrive, hvad man ikke kan stå inde for eller hvad man ikke kan tåle at få tilbage, så det er nok en god ide at bakke stille ud og lade mobbegruppen/damen få det for sig selv.
Held og lykke med det

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2010

Frøken J.

SussieThyssen skriver:

Det synes jeg lyder som en fornuftig ide.
Og ja, jeg ved præcis hvordan du har det...også jeg blev mobbet uhyggeligt meget da jeg var barn og helt ung, og er der en ting, der kan gøre mig vred, så er det det.
I mine mange år som lærer, har mine elever lært, at mobbe og drille gør man bare ikke, for de oplevede alle sammen at se mig hvid i hovedet af vrede, når jeg opløste en sådan moppegruppe.
Hehe nu er kunsten jo at spille vred, før man bliver det, inden den sidste streg er krydset, især når man har med børn og unge mennesker at gøre, men lige mht mobning...det kan jeg bare ikke have. Jeg plejer gerne at sige om mig selv, at så kommer kampenglen op i mig
Og hvis man ellers kender mig, som de fleste efterhånden gør herinde, og hvad jeg håber, du også kommer til med tiden, så er det de færreste, der kan tro at jeg kan blive SÅ vred, men det kan jeg altså

Nå...vi har iøvrigt også en del andre kendte herinde, så velkommen i klubben, men jeg antager at du nok tager det lidt ligesom mig, at man ikke skal skrive, hvad man ikke kan stå inde for eller hvad man ikke kan tåle at få tilbage, så det er nok en god ide at bakke stille ud og lade mobbegruppen/damen få det for sig selv.
Held og lykke med det

Kærligst
Sussie

Altså må hellere understrege, at jeg ikke er kendt. Hehe. Har aldrig været i TV eller noget. Det jeg mente var bare, at jeg er meget offentlig på nettet, og hvis jeg nævnter det alias, jeg normalt bruger, så er der mange der ved, hvem jeg er Men afslører det, når bebs er i maven, og familien er informeret til den tid Indtil da kan jeg vel bare oprette et privat fotoalbum og give folk koden, hvis de er nysgerrige efter at se mig

Nå, men til det du skriver. Det glæder mig at høre, at du brænder så meget for anti-mobning, og du stopper det i optrækket! Jeg har oplevet alt for mange lærere, der kom med den sædvanlige "Du skal bare ignorere det, så går det over" - Sikke noget være ævl. Det kunne ikke være en mindre sand løsning!

Så jeg synes nu, at det er meget fint, at du ryger op i det røde felt, når der er tale om mobning. For det er ikke okay! Hverken IRL eller URL!!

Men jo, det er nemlig sådan jeg har det. Man skal ikke starte noget, hvis man ikke kan tåle at få det tilbage i hovedet, og det kan jeg ikke. SÅ hellere lade folk sejle deres egen sø!

Anmeld

29. november 2010

SussieThyssen

Secrets skriver:

Altså må hellere understrege, at jeg ikke er kendt. Hehe. Har aldrig været i TV eller noget. Det jeg mente var bare, at jeg er meget offentlig på nettet, og hvis jeg nævnter det alias, jeg normalt bruger, så er der mange der ved, hvem jeg er Men afslører det, når bebs er i maven, og familien er informeret til den tid Indtil da kan jeg vel bare oprette et privat fotoalbum og give folk koden, hvis de er nysgerrige efter at se mig

Nå, men til det du skriver. Det glæder mig at høre, at du brænder så meget for anti-mobning, og du stopper det i optrækket! Jeg har oplevet alt for mange lærere, der kom med den sædvanlige "Du skal bare ignorere det, så går det over" - Sikke noget være ævl. Det kunne ikke være en mindre sand løsning!

Så jeg synes nu, at det er meget fint, at du ryger op i det røde felt, når der er tale om mobning. For det er ikke okay! Hverken IRL eller URL!!

Men jo, det er nemlig sådan jeg har det. Man skal ikke starte noget, hvis man ikke kan tåle at få det tilbage i hovedet, og det kan jeg ikke. SÅ hellere lade folk sejle deres egen sø!

Man kan vel også være kendt, selvom man ikke har været i tv

Men jo....kender alt for godt til de lærere, der bare er ligeglade...eller hvad med typen der siger: "Ja men man må lære at få hår på brystet og blive hærdet lidt".
Det sagde en klasselærer om min søn, da han blev mobbet på sin første skole.
Ups...at jeg ikke røg helt op i det røde felt, var da en sand lykke. Jeg blev så stum, at min mand til alt held nåede at få mig ud af døren og ind i bilen, inden jeg eksploderede. Har sikkert lignet en af de der Tom og Jerry tegnefilm hvor dampen står ud af ørerne og kalotten ryger oven ud på Tom, når han har spist noget stærkt...hehe!

Men hvorom alting er, så er siden her jo heller ikke fejlfri, men vi har Henrik, som er en god og varmhjertet "boss" for os alle sammen, og nogle gæve og dygtige piger, som moderatorer, og det gør, at selvom bølgerne ind imellem går højt og én mener et og en anden noget andet, så synes jeg, at her er fantastisk dejligt at være. Og så skal man også huske, at det er en flok hormonkulrede kvindemennesker, der er sat sammen i et forum. Men alt i alt, så elsker jeg denne side med stort og småt. Man får sig nogle gode grin, man kniber en tåre, man opløfter små bønner for hinanden, man hepper, man småskælder, man opmundtrer, man sparker og man er det man er....mennesker på godt og heldigvis sjældent ondt.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.