Online mobning (IKKE angående noget her på siden)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. november 2010

Skouboe

Secrets skriver:

Jo, kan godt følge dig. Men forummet har en meget skrap politik (som de så kun overholder på visse områder. Med mobning er brugere er de jo så åbenbart ligeglade), og det er ikke "lovligt" at udstille andre brugere, så den går ikke

Det er vel ikke at udstille, hvis man ikke nævner navnet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2010

Frøken J.

Skouboe skriver:

Det er vel ikke at udstille, hvis man ikke nævner navnet?

Men hvis jeg kommer med eksempler på, hvad hun har sagt, er der jo ikke en eneste, der er i tvivl om, hvem jeg mener, og den slags slår de også ned på

Anmeld

28. november 2010

Skouboe

Secrets skriver:

Men hvis jeg kommer med eksempler på, hvad hun har sagt, er der jo ikke en eneste, der er i tvivl om, hvem jeg mener, og den slags slår de også ned på

suk - gad vide om de reagerer på det, når de ikke reagerer på dig?

Hvis du har tænkt dig at flytte et andet sted hen, ville det måske være en god måde at tage afsked på - "det er ingen skam at gå, når man bliver smidt ud"

Anmeld

28. november 2010

Louisiana

Secrets skriver:

Hmm... Men hun udstiller jo også dig, med de ting hun skriver til dig...

Anmeld

28. november 2010

Frøken J.

Skouboe skriver:

suk - gad vide om de reagerer på det, når de ikke reagerer på dig?

Hvis du har tænkt dig at flytte et andet sted hen, ville det måske være en god måde at tage afsked på - "det er ingen skam at gå, når man bliver smidt ud"

Haha, det er der self. noget om! Men problemet er også, at jeg generelt er en meget "offentlig" person her på nettet. Mange ved, hvem jeg er - Derfor er jeg også foreløbig anonym her. Så det kommer nok også til at få konsekvenser ud over den side, hvis jeg går med et brag, selvom det er fristende

Anmeld

28. november 2010

Frøken J.

Louisiana28 skriver:

Hmm... Men hun udstiller jo også dig, med de ting hun skriver til dig...

Jow jow, men derfor behøver jeg jo ikke være lige så dum Så er jeg jo ikke meget bedre selv.

Anmeld

28. november 2010

SussieThyssen

Secrets skriver:

Nu har der været mange debatter herinde på det seneste angående online mobning og personlig hetz, og nu vil jeg faktisk gerne høre jeres mening om, hvad jeg skal gøre. Det her handler ikke om noget her på siden, så bare rolig

Har en bruger på et andet forum, som er meget vigtigt for mig. Jeg ønsker ikke at uddybe hvilket, men forummet har hjulpet mig gennem et større projekt i mit liv, og det har været fedt. Siden har to komponenter: Det tekniske og det sociale. Det sociale er forum, og det er det sociale, alle rådene og de dejlige mennesker i forum, der har hjulpet mig mest.

Desværre er der en enkelt bruger på den pågældende side, som er blevet decideret ubehagelig. Hun har altid været typen, der kommer med nedladende og modbydelige kommentarer til folk. Ofte pakket ind i fancy gloser, vendinger eller metaforer. Jeg er så en af dem, der har forsvaret de andre brugere, når hun har været ond og grov. For moderatorerne på forummet gør intet.

Problemet er så, at fordi jeg har sagt fra, så kører hun nu en personlig hetz mod mig. Hver gang jeg skriver noget i forummet, kommer hun med en grov eller nedladende kommentar, eller gør det bedste hun kan for at ydmyge mig. Fordi hun har så meget magt, og fordi folk ikke vil være hendes næste offer, er der ingen der forsvarer mig. Har kontaktet support, men de gør intet. Så jeg må finde mig i, at hver gang jeg så meget som overvejer at skrive noget på forum, så bliver min tråde kaldt "tudetråde", jeg bliver bedt om at "flette næbbet" eller får at vide, at jeg "kun er tilfreds, når alt handler om mig, buhuhu", osv.

Jeg får det faktisk rigtig elendigt af det. Det er rigtig ubehageligt at være udsat for online mobning, når ingen forsvarer en, og supporterne ikke gør noget. Især når det forum har haft og stadig har så stor betydning for førnævnte livsprojekt.

Jeg forsøger at ignorere hende. Altså mentalt at "overse" hendes svar, så jeg ikke reagerer og svarer på det, men det virker ikke. Hun er stadig grov og nedladende overfor mig, og ikke mindst er det skide ubehageligt og sårende, men det ødelægger jo også min generelle troværdighed og omdømme i pågældende forum, når hun hele tiden latterliggør og nedgør mig.

Hvad synes i jeg skal gøre, når ingen af de andre brugere forsvarer mig, og support intet gør? Har lyst til at skride fra siden, men som sagt betyder den meget for mit projekt.

Stakkels dig..puhha..det er stygt, når det er sådan.
Sådan noget kan få mig til at flegne helt ud, og så er det krigeren kommer op i mig, for jeg er en af de, der på min egen Sussie-måde ville tage bladet fra munden og bide igen. Jeg HADER når nogen er grove mod andre og især når de mobber.
Har ikke så meget at råde dig til, for jeg synes, du har gjort alt hvad man kan gøre, men når nu det ikke virker, så ville jeg nok bare forlade siden, projekt eller ej, men jeg ville gøre det med et brag og et indlæg, der kunne høres over hele debatsiden.
Og ellers ville jeg bede en som mig derind, samt et par stykker andre herinde fra, og så se om ikke vi måske kunne rense lidt op i måden man behandler hinanden på 
Utroligt at sådan en bitch får lov at blive ved, men desværre er der bare debatsider, hvor man er fløjtende ligeglad med måden man behandler hinanden på, og der er det ofte take it or leave it. Jeg har gennem tiden været på sådanne sider, og jeg er gået fra dem alle sammen før eller siden.

Kærligst
Sussie

Anmeld

28. november 2010

Louisiana

Secrets skriver:

Jow jow, men derfor behøver jeg jo ikke være lige så dum Så er jeg jo ikke meget bedre selv.

Det er heller ikke det jeg mener. Du skriver, at de på den pågældende side slår hårdt ned, hvis nogen udstiller hinanden (der var en der foreslog dig, at lave en tråd der omhandler hende, og dit problem med hende), og hun udstiller jo dig, når hun skriver så grimt i dine tråde. Synes jeg, i hvert fald. Har du spurgt hende hvorfor hun behandler dig sådan?

Anmeld

28. november 2010

Frøken J.

SussieThyssen skriver:

Stakkels dig..puhha..det er stygt, når det er sådan.
Sådan noget kan få mig til at flegne helt ud, og så er det krigeren kommer op i mig, for jeg er en af de, der på min egen Sussie-måde ville tage bladet fra munden og bide igen. Jeg HADER når nogen er grove mod andre og især når de mobber.
Har ikke så meget at råde dig til, for jeg synes, du har gjort alt hvad man kan gøre, men når nu det ikke virker, så ville jeg nok bare forlade siden, projekt eller ej, men jeg ville gøre det med et brag og et indlæg, der kunne høres over hele debatsiden.
Og ellers ville jeg bede en som mig derind, samt et par stykker andre herinde fra, og så se om ikke vi måske kunne rense lidt op i måden man behandler hinanden på 
Utroligt at sådan en bitch får lov at blive ved, men desværre er der bare debatsider, hvor man er fløjtende ligeglad med måden man behandler hinanden på, og der er det ofte take it or leave it. Jeg har gennem tiden været på sådanne sider, og jeg er gået fra dem alle sammen før eller siden.

Kærligst
Sussie

Hvor er du sød! Det her er altså en total god side, var virkelig nede her til aftenen, men alle jeres gode råd og søde svar gør det hele meget bedre! Hvor er det dejligt at se, at man godt kan finde ud af at behandle hinanden ordentligt! I har nogle store hjerter herinde Glæder mig til at smide anonymiteten og kunne være 'rigtigt' med
Jeg har også overvejet at gå med et brag, men som jeg også skrev om tidligere, så er jeg meget offentlig på nettet. Jeg har en meget besøgt blog osv., som også besøges meget af folk fra pågældende side, så jeg forsvinder jo ikke rigtigt, hvis jeg går, og derfor kunne det have negative konsekvenser for min "offentlige person" (eller noget), hvis jeg gik med et brag. Så er desværre nødt til at luske ud
Min kæreste har også sagt, at han fandme da godt lige kan oprette en bruger og komme med et par ord til genmæle, men man kan ikke være gratis bruger på siden. Det koster penge, desværre Men det kunne sku ellers være rart! Her til aften er bølgerne gået lidt højt derinde, og der er hele TO, der har vovet at forsvare mig en smule. Det er da altid noget, selvom det ikke er mange ud af mindst 500-1000 aktive forum-brugere
Men jeg har besluttet mig for at gå fra deres forum. Jeg bliver på "den tekniske del" af siden, og dropper forummet. Så kan de rende og hoppe!

Anmeld

28. november 2010

Frøken J.

Louisiana28 skriver:

Det er heller ikke det jeg mener. Du skriver, at de på den pågældende side slår hårdt ned, hvis nogen udstiller hinanden (der var en der foreslog dig, at lave en tråd der omhandler hende, og dit problem med hende), og hun udstiller jo dig, når hun skriver så grimt i dine tråde. Synes jeg, i hvert fald. Har du spurgt hende hvorfor hun behandler dig sådan?

Nååårh, sådan! Well, tror som sagt, at de er bange for at gå for meget imod hende, da hun har så meget magt for forum, og en evt. banning af hende ville udløse ramaskrig. Ikke at forskelsbehandling er i orden. Fandme nogle lousy supportere 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.