Amelia<3 skriver:
Jeg er sikker på at det er mere trygt at sove i trammeseng. Syntes det er træls at hun ligger så uroligt og slå sig konstant. Vi er oppe ved hende 5-6 gange. Nogle nætter vågner hun og vil bare ikke sove for hun er irriteret. Så ender det altid med at hun kommer i vores seng og sover.
Du må meget gerne tager et billede og sæt den her, den gir måske nogle ideer
Så har jeg lavet billedet!
Felix sov i en madrads på gulvet i en periode inden vi flyttede tilbage til DK, for han sov dårligt og vi troede, at han ikke kunne lide tremmesengen (han slåede på den) Madradsen lå mellem vores seng og væggen, med en dyne under og med masser af puder. Midt om natten flyttede jeg alligevel ind i vores seng (dengang har vi også haft en kingsize seng 

) Men så flyttede vi tilbage til DK hvor vi ikke har plads til noget som helst og han kom tilbage i tremmesengen og han sov
Midt om natten har vi også flyttet ham, men jeg var efterhånden højgravid og i vores lille seng var der ikke så meget plads og min mave var altid i vejen. Så sagde jeg nej til at flytte ham tilbage. Jeg sagde, at det var hans dejlig seng og han skreg i ca 20min
Og så sov han og han har aldrig spurgt om at komme i vores seng igen. Faktisk spørger jeg nogle gange om morgenen, om han har lyst til at putte sammen med mig i sengen og han siger nej
Han vil hellere putte på sofaen
Nå, men efterhånden var jeg meget gravid og det var hårdt at skulle lufte ham op og ned fra sengen. Og nogle gange synes jeg, at det var lidt syndt, at han ikke selv kunne, for det ville være dejligt for min rykken også da jeg ikke længere var gravid
Men der var ikke plads til junior seng og vi ville at den lille kunne sove i tremmesengen indtil han bliver 2 og så kunne vi flytte dem til køjesengen. What to do?... Træmmesengen er hvid (den trænger bare til at blive malet) og min mand skaffede en hvide plade i den store skræld fra et skab eller et eller andet. Vi rensede og han har savet den i den rigtige str. Så han tog den ydeste side fra tremmesengen og han skruede pladen i stedet for, så sengen ikke ville falde fra hinanden. Jeg købte en sengerand fra Sebra (det var den perfekte undskyldig! Vi skulle lave en hyggelig "hule" til vores lille, da jeg læste, at de elsker små senge/tremmesenge og de søger hjørnerne og de giver tryghed!
) og han sover der bare så godt. Han elsker sin seng. Han kan selv kravle ind og ud og det var den perfekte løsning. Måske hjælper ideen til andre i samme situation! Og det er jo en billigere løsning end at købe en ny seng (especielt dem ligesom os, som venter på at den lille kan flyttes til køjesengen) 
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld