Pletter på tøj??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. november 2010

saxa

ZamanogDania skriver:

okey, og opvaskemiddelen kan blive på den, til jeg skal vaske tøj?

Altså det har det ihvertfald gjort her.. Dog har det ikke ligget i flere dage - højst et døgns tid.. Men jeg vasker også tøj hver dag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2010

ZamanogDania

B&J skriver:

ja det er rigtig træls

men jeg siger daa tak for din råd

Anmeld

28. november 2010

ZamanogDania

saxi skriver:

Altså det har det ihvertfald gjort her.. Dog har det ikke ligget i flere dage - højst et døgns tid.. Men jeg vasker også tøj hver dag

hver dag? det gør jeg så ikke hehe. jeg vaske 2-3 gangen om ugen. Men så er vaskekurven fyldt hehe. Men da hun var lidt mindre der var det 5 gangen om ugen.

Anmeld

28. november 2010

Klumpe-dumpe

ZamanogDania skriver:

hver dag? det gør jeg så ikke hehe. jeg vaske 2-3 gangen om ugen. Men så er vaskekurven fyldt hehe. Men da hun var lidt mindre der var det 5 gangen om ugen.

Opvaskmiddel er fremragende, dog bruger jeg det lidt "anderledes", hvis det er gamle pletter.

Først og fremmest skal det være klart opvaskemiddel, da det ellers kan give pletter, altså hvis der er farve i opvaskemidlen.

Når jeg har smurt et godt lag på pletten, putter jeg det i en pose og og binder en knude der på. Og når det har ligget et døgnstid (eller mere) tager jeg det ud af posen og vasker det almindeligt, og så er det pletfrit.

Anmeld

28. november 2010

ZamanogDania

Rose <3 skriver:

Opvaskmiddel er fremragende, dog bruger jeg det lidt "anderledes", hvis det er gamle pletter.

Først og fremmest skal det være klart opvaskemiddel, da det ellers kan give pletter, altså hvis der er farve i opvaskemidlen.

Når jeg har smurt et godt lag på pletten, putter jeg det i en pose og og binder en knude der på. Og når det har ligget et døgnstid (eller mere) tager jeg det ud af posen og vasker det almindeligt, og så er det pletfrit.

Aha okey. Hvordan ved man om der er farve i opvaskemiddelen?

Anmeld

28. november 2010

Klumpe-dumpe

ZamanogDania skriver:

Aha okey. Hvordan ved man om der er farve i opvaskemiddelen?

Altså det der er i klar bøtter, kan du jo nemt se om er rødt fx. (Skovbærduft osv.)

Jeg køber altid det med citrusduft, da det altid er klart. (Det billige fra fakta-rema-budget osv er helt fint)

Anmeld

28. november 2010

ZamanogDania

Rose <3 skriver:

Altså det der er i klar bøtter, kan du jo nemt se om er rødt fx. (Skovbærduft osv.)

Jeg køber altid det med citrusduft, da det altid er klart. (Det billige fra fakta-rema-budget osv er helt fint)

Okey det vil jeg os prøve. det er nok billigere. tak for det.

Hva med hvis pletterne er stadig på tøjet efter en døgn?

Anmeld

28. november 2010

Klumpe-dumpe

ZamanogDania skriver:

Okey det vil jeg os prøve. det er nok billigere. tak for det.

Hva med hvis pletterne er stadig på tøjet efter en døgn?

HVis du først opdager pletten, efter et døgn, smørre du den bare godt og putter den i pose du lukker.  Jeg lader det altid ligge i posen min. 4 timer før jeg vasker det. (Gamle pletter)

Hvis du opdager din lille gøj spilder, og hiver blusen af hende med det samme for at smide i maskinen, så smørre du den bare med opvaskemiddlen og vasker den. (Så behøver du ikke pose metoden)

Du skal dog være opmærksom på, at det ikke kan ligge i posen mere end 2 døgn før du vasker det, da det ellers kan blive jordslået.

Anmeld

28. november 2010

ZamanogDania

Rose <3 skriver:

HVis du først opdager pletten, efter et døgn, smørre du den bare godt og putter den i pose du lukker.  Jeg lader det altid ligge i posen min. 4 timer før jeg vasker det. (Gamle pletter)

Hvis du opdager din lille gøj spilder, og hiver blusen af hende med det samme for at smide i maskinen, så smørre du den bare med opvaskemiddlen og vasker den. (Så behøver du ikke pose metoden)

Du skal dog være opmærksom på, at det ikke kan ligge i posen mere end 2 døgn før du vasker det, da det ellers kan blive jordslået.

okey. tak for hjælpen

Anmeld

28. november 2010

Malthesmoar

ZamanogDania skriver:

Ja altså jeg kan simpelhen ikke får de madpletter på tøj af.

Mange af min datters tøj er der pletter på. Jeg har prøvet vanish. den med spray og pulver. De vil ikke væk. det eneste der virker, det er klor. det vil jeg altså ikke bruge til min datter

Har I nogle råd til hvordan jeg kan fjerne de pletter? så vil det være en stor hjælp

http://www.multimand.dk/Tips&Tricks/pletfjerner_guiden.htm

Bruger denne side , er SUPER

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.