VIL vælge flaske fremfor amning! Andre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2010

klmf

Anonym skriver:

Nej, jeg ser også en del positive ting ved flaske, og har set mange flaske børn som er sunde, dejlige, runde, naturlige, aktive og som de skal være.. Det er kun det med grovmælk jeg fundere en del over  Der udover er det for mig, positivt nok at skulle flaske!

Det var det bedste valg for os efter en måned i ammehelvede! Det var lige så hyggeligt at sidde med flasken, jeg synes faktisk jeg havde større overskud til at koncentrere mig om kontakten med den lille bebs - og så kunne far jo også få en god plads, hvilket han nød i stor stil Så ja, der er også mange gode ting ved flasken

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2010

Anonym

Jeg har som dig også meget dårlig forhold til mine bryster. Af andre årsager (heldigvis- det er jo frygteligt det du skulle igennem) Men for mig har det altid været sådan at ingen skulle rører mig der og hvis en kæreste ligesom suttede, så kunne jeg nærmest få rigtig fysisk kvalme. Der var ingen dejligt følelse overhoved for mig ved at blive rørt og jeg kunne overhoved ikke klare tanken om at et barn hele døgnet skulle ligge der. Jeg gav det dog en chance da baby kom. Det gjorde smadder, smadder ondt. Måske var det i virkeligheden ok, for så fokuserede jeg ligesom på det. Og da man først var kommet ind i rytmen jamen så blev det bare naturligt. Jeg endte med at amme i 8 måneder.

Hvis du ikke er helt sikker på din beslutning, så kunne du jo også evt. prøve et par uger og så gå over til sutteflaske (hvis man kan det??) Min væreste frygt mht at amme blev i hvertfald ikke til noget, selv om jeg frygtede det hele graviditeten. Dog var jeg indstillet på, at jeg ville amme, så ved godt det sikkert også gør en forskel.

Jeg synes i hvertfald lige meget hvad du vælger, så held og lykke med det.

Anmeld

25. november 2010

Pige2009

Anonym skriver:

Hej damerne

Ja, som overskriften afslører er jeg en kvinde der enorm gerne vil frabede mig amning fra start!

Jeg er voldtægtoffer, for 4 år tilbage - jeg har gået i en del terapi/samtale grupper, både med andre unge piger men selvf. også med professionelle! Jeg er kommet mig meget over det, og jeg kan idag have et unikt og dejligt sexliv med min mand!  

MEN! Forholdet til mine bryster er et alvorligt had/kærlighedsforhold! Min mand må ikke røre dem, med mindre vi ER igang med sex - han kan ikke bare komme forbi og røre, det genere meget mere end det gavner! Jeg skal altså VIRKELIG være i stemning!

Jeg kan heller ikke selv have noget med dem i længere tid af gangen! For at være helt konkret var skyldig meget voldsom ved dem og de var skudlinjen for hans sædudgang FØJ!

Jeg kan ikke have tanken om at min kommende søn/datter skal ligges til dem, det genere mig meget! Jeg har ikke brug for mere terapi da jeg er kommet mig ovenpå det, jeg har bebrejdet, bearbejet og alt er ok - bare IKKE at mine børn skal ligges til der!!

Så er spørgsmålet nu, er der nogle er jer der ved om det er et valg man har?? Og der nogle der ved hvad man gør i de første par uger hvor der egentlig er grovmælk??? Evt. nogle med erfaringer?

Der kan selvf. svares anonymt da det her er en meget personlig 'debat'! På forhånd tak for hjælp

Vælg flasken søde...

Anmeld

25. november 2010

Mumto3

Anonym skriver:

mange tak, frygtede lidt om der kom lidt imod debat ved indlægget og er glad for at se folk positive holdning og respekt

Men, da du jo siger pro-amme  - vil jeg spørge, jeg har hørt at grov mælk er MEGET vigtigt for en bebs, og derfor er jeg ked af at træffe den endelige beslutning - jeg ønsker på ingen måde at gøre noget direkte dumt eller uforsvarligt - meen, omvendt er der jo dem der f.eks får brystbet. med det samme og som ikke kan amme, der får børnene jo MME, men men, er der en form for grovmælks erstatning? Dét er det jeg har sået mest tvivl om.. Jeg er ikke gravid, men de her tanker fylder SÅ meget i hovedet allerede nu..

Endnu en gang tak til alle for de pæne og respekterende svar

Det er nok rå-mælken du tænker på (der er ikke noget der hedder grov-mælk).

Det er den 'mælk' som de nyfødte får de første par døgn. Det er gangske få dråber vi taler om. En nyfødts mavesæk er mindre end et fingerbøl, så der skal ikke meget til at fylde det op.

Man kan godt undvære råmælken, men ja, den har en funktion!- Hvis du kunne overskue det, kunne du vælge at give den første ammetår, altås lige efter fødsel, og dermed kick-starte tarmfloraen. Men igen tænker jeg. nej, det tror jeg faktisk ikke jeg vil anbefale (med mindre DU meget gerne vil). For selve fødseln kan være (jeg siger ikke AT den er, kun den muligvis kan være) en voldsom oplevelse, som for nogle voldtægsofre ripper op i det de har været igennem. Jo mindre bearbejdet det er, jo voldsommer kan en fødsel virke. (der er nogel faktore der er ens, man har ikke kontrol over sin krop osv) og derfor er det måske netop IKKE en god ide at amme lige efter sådan en omgang. Men du lyder 'afklaret' og som om du har bearbejde din oplevelse godt igennem, så det kan være at det slet slet ikke spiller ind på din fødsel!!!

Dit barn kan GODT klare sig uden råmælken, du kan evt. lade dit barn sutte på noget andet, din finger hvis den er ren. Vi bærer rundt på en masse bakterie på vores krop, og det har barnet brug for. Så det er ikke kun det der kommer UD AF brystet barnet har brug for, men også de bakterie der sidder uden på brystet, men dem har du over hele kroppen, så dem kan du stadig give dit barn, uden at det behøver at have kontakt med selve brystet.

Håber det gav mening, ellers spørg endelig igen!!!

Anmeld

25. november 2010

Margorie

Det gør mig utrolig ondt at du har været udsat for det- det er der virkelig ingen der fortjener.

Med hensyn til amning bestemmer man helt selv om man vil- jeg har ikke ammet mine to unger. Simpelthen fordi jeg synes det er lidt 'mærkeligt' at ens bryster skulle være madbeholdere- jeg er nok lidt sart på det punkt. Ude på sygehuset har jeg begge gange fået to piller til at stoppe mælken, og eftersom jeg aldrig har set så meget som en dråbe så må man sige de virker Både min mand og jeg har altid været glade for vores beslutning om at have flaskebørn, vi har aldrig haft problemer af nogen form, selv om man tit hører folk sige flaskebørn altid er syge osv så passer det ikke i vores tilfælle.

Smil fra Marge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.