VIL vælge flaske fremfor amning! Andre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.109 visninger
24 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. november 2010

Anonym trådstarter

Hej damerne

Ja, som overskriften afslører er jeg en kvinde der enorm gerne vil frabede mig amning fra start!

Jeg er voldtægtoffer, for 4 år tilbage - jeg har gået i en del terapi/samtale grupper, både med andre unge piger men selvf. også med professionelle! Jeg er kommet mig meget over det, og jeg kan idag have et unikt og dejligt sexliv med min mand!  

MEN! Forholdet til mine bryster er et alvorligt had/kærlighedsforhold! Min mand må ikke røre dem, med mindre vi ER igang med sex - han kan ikke bare komme forbi og røre, det genere meget mere end det gavner! Jeg skal altså VIRKELIG være i stemning!

Jeg kan heller ikke selv have noget med dem i længere tid af gangen! For at være helt konkret var skyldig meget voldsom ved dem og de var skudlinjen for hans sædudgang FØJ!

Jeg kan ikke have tanken om at min kommende søn/datter skal ligges til dem, det genere mig meget! Jeg har ikke brug for mere terapi da jeg er kommet mig ovenpå det, jeg har bebrejdet, bearbejet og alt er ok - bare IKKE at mine børn skal ligges til der!!

Så er spørgsmålet nu, er der nogle er jer der ved om det er et valg man har?? Og der nogle der ved hvad man gør i de første par uger hvor der egentlig er grovmælk??? Evt. nogle med erfaringer?

Der kan selvf. svares anonymt da det her er en meget personlig 'debat'! På forhånd tak for hjælp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2010

Stumpen

Ved mit første barn droppede jeg amningen efter en uge, det fungerede ikke og jeg fungerede ikke... Jeg fik piller der stoppede mælken..

Ved mit andet barn fravalgte jeg amning fra start... Midt under fødslen sagde jeg til min jdm at jeg ikke ville amme -hun spurgte om det betød at babyen ikke skulle lægges til og at jeg ville have en pille med det samme (efter endt fødsel) til dette svarede jeg ja... Så derfor løb mælken aldrig til...

-Anja

Anmeld

25. november 2010

Malthes mor

Du kan få en pille lige efter fødslen, på hospitalet, for at undgå at mælken løber til. Du skal selv bede om den. Og så skal du selvfølgelig nævne det, ved dine jordemoderkonsultationer.

Held og lykke 

Anmeld

25. november 2010

Anonym trådstarter

Men altså, er det bare muligt med første fødte også??

Anmeld

25. november 2010

riepigen

der er bare så mange forskellige meninger omkring amning, personligt mener jeg man skal vælge lige det man føler sig tryg ved, og det kan man heldigvis os sagtens, der er en hel del kvinder der vælger at give deres børn udelukkende flaske. mit første børn er flaske barn og var det helt fra fødslen af, jeg fik voldsom betændelse og var nød til at få produktionen af mælk i mine bryster stoppet med medicin. min søn har haft et normalt antal sygedage som spæd og fulgte alle kurver helt normalt. så jeg vil på alle måder råde dig til at gøre det på den måde. det værste ville da være hvis det at give dit barn mad blev til en ubehagelig ting. på den måde kan din mand os få del i det helt unikke bånd der opstår når man giver sit barn mad! håber det ku bruges

Anmeld

25. november 2010

klmf

Kort sagt, så er det din krop, dit valg. Du kan få en ammestoppille når du har født, der stopper mælkeproduktionen.

Du kommer nok til at skulle forklare (/forsvare) dit valg mange gange, så jeg vil råde dig til allerede nu at forberede dig på, hvad du vil sige. Fx 'at det er et velovervejet valg jeghar truffet og jeg behøver ikke videre rådgivning om amning'. Har selv oplevet nogle pænt aggressive ammefortalere, så de findes

Hels og lykke med det hele

Anmeld

25. november 2010

Anonym trådstarter

riepigen skriver:

der er bare så mange forskellige meninger omkring amning, personligt mener jeg man skal vælge lige det man føler sig tryg ved, og det kan man heldigvis os sagtens, der er en hel del kvinder der vælger at give deres børn udelukkende flaske. mit første børn er flaske barn og var det helt fra fødslen af, jeg fik voldsom betændelse og var nød til at få produktionen af mælk i mine bryster stoppet med medicin. min søn har haft et normalt antal sygedage som spæd og fulgte alle kurver helt normalt. så jeg vil på alle måder råde dig til at gøre det på den måde. det værste ville da være hvis det at give dit barn mad blev til en ubehagelig ting. på den måde kan din mand os få del i det helt unikke bånd der opstår når man giver sit barn mad! håber det ku bruges

Okay, det lyder godt - min veninde og jeg drøftede det sammen forleden og hun rådede mig til at spørge herinde, hun mente nemlig folk havde gode erfaringer

Min mand støtter også meget op og synes det er i orden, og han selv synes det er meget federe at han kan være med som du nævner også

Anmeld

25. november 2010

Stumpen

Anonym skriver:

Men altså, er det bare muligt med første fødte også??

Ja det er dit valg.. Du kan evt. tale med din jdm om det og få hende til at skrive det i din journal -at I har snakket om det... Men derfor få det stadig sagt under fødslen.. Alt efter hvordan det kommer til at foregå kan det være at din jdm misser informationen i din journal..

Anmeld

25. november 2010

Anonym trådstarter

lotchen skriver:

Kort sagt, så er det din krop, dit valg. Du kan få en ammestoppille når du har født, der stopper mælkeproduktionen.

Du kommer nok til at skulle forklare (/forsvare) dit valg mange gange, så jeg vil råde dig til allerede nu at forberede dig på, hvad du vil sige. Fx 'at det er et velovervejet valg jeghar truffet og jeg behøver ikke videre rådgivning om amning'. Har selv oplevet nogle pænt aggressive ammefortalere, så de findes

Hels og lykke med det hele

En SP og JM respektere vel ens komplekser efter sådanne oplevelser? Jeg mener, det er jo ikke forfængeligheden men psyken der siger nej.. eller mener du herinde, folk er på med pegefingerren?

Anmeld

25. november 2010

Zafir

Jeg kan ikke råde dig, da jeg er 'fanatisk ammer', men jeg kan sagtens forstå din argumentation. Ville nok bare blive stædig og sige, at sådan en fuck lort (som skyldig) ikke skulle have ret til at bestemme over mit liv fremover og fratage mig noget som amningen fra mit barn. MEN MEN - jeg er ikke dig og står ikke i dine sko

Men du kan prøve at snakke med Tjuhl. Hun har jo taget samme valg med Sol som også er hendes første barn.

Held og lykke med det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.