VIL vælge flaske fremfor amning! Andre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2010

Anonym trådstarter

Stumpen skriver:

Ja det er dit valg.. Du kan evt. tale med din jdm om det og få hende til at skrive det i din journal -at I har snakket om det... Men derfor få det stadig sagt under fødslen.. Alt efter hvordan det kommer til at foregå kan det være at din jdm misser informationen i din journal..

Okay, det vil jeg også gøre selvf. drøfte med hende..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2010

riepigen

Jeg tror jeg har været heldig så har ik mødt så mangen hvor jeg følte jeg sku forsvare mit valg, syns min JM og hospitalet var super forstående. mødte dog en ældre kvinde senere som mente at det var højst uforsvarligt at jeg gav min søn flaske, da hun mente han ik ville få de samme mineraler og vitaminer osv som er i modermælk. min læge havde allerede forsikret mig om at det på alle måder var sikker så rystede bare på hoved

Anmeld

25. november 2010

Mumto3

Først og fremmest vil jeg give dig min fulde opbakning!!! Jeg er ikke itvivl om at det er det helt rigtige valg du har truffet. (jeg er selv stærk fortaler for amningen, men jeg har boet i opgang med en gæv sundhedsplejeske, som jeg engang fik en rigtig god snak omkring amning med. Hun fortalte mig hvad det gør ved kvinder der har været udsat for incest, voldtægt osv, at skulle amme, og efter den snak med hende, så har jeg pakket al min pro-amme-snak sammen. Der er bare nogle kvinder, for hvem det er direkte usundt /skadeligt at amme, og det skal de selvfølgelig ikke!!!)

Det er DIN krop, og DU bestemmer!!! -så INGEN kan tvinge dig til at amme, og sygehuset SKAL give dig en pille til at stoppe mælkeproduktionen!!! Det nemmeste er hvis de ved det på forhånd. Få din jordemoder til at skrive det ind i din journal at du straks efter fødsel skla have en 'stop-pille'. Så behøver du ikke at skulle forklare noget.

Tillykke med den rigtige beslutning!

Anmeld

25. november 2010

klmf

Anonym skriver:

En SP og JM respektere vel ens komplekser efter sådanne oplevelser? Jeg mener, det er jo ikke forfængeligheden men psyken der siger nej.. eller mener du herinde, folk er på med pegefingerren?

Jeg mener JM, personale på barselsgangen og SP (har aldrig oplevet nogen herinde være fordømmende overfor det, måske bare mere undrende og af en anden holdnng).

Var heldig at have en JM, der resepkterede at jeg havde svært ved at forestille mig at amme og min plan til efter fødslen var at prøve det, men hvis jeg ikke kunne lide det så ville jeg droppe det.

Men balndt personalet på barselsgangen var der godt nok nogle stride børster imellem. De himlede med øjnene når jeg gav udtryk for at det måske ikke var noget for mig og 'det skulle jeg bare have lært, så skal det nok gå'....

Bare så du er forberedt Hav evt. din egen læg ei baghånden, så hun kan give dig en recept på pillerne du kan have liggende, hvis ikke du får dem på hospitalet.

Anmeld

25. november 2010

Malthes mor

Anonym skriver:

Men altså, er det bare muligt med første fødte også??

Ja det er dit eget valg om du vil amme eller ej. Og så selv om det er den første.

Anmeld

25. november 2010

riepigen

lotchen skriver:

Jeg mener JM, personale på barselsgangen og SP (har aldrig oplevet nogen herinde være fordømmende overfor det, måske bare mere undrende og af en anden holdnng).

Var heldig at have en JM, der resepkterede at jeg havde svært ved at forestille mig at amme og min plan til efter fødslen var at prøve det, men hvis jeg ikke kunne lide det så ville jeg droppe det.

Men balndt personalet på barselsgangen var der godt nok nogle stride børster imellem. De himlede med øjnene når jeg gav udtryk for at det måske ikke var noget for mig og 'det skulle jeg bare have lært, så skal det nok gå'....

Bare så du er forberedt Hav evt. din egen læg ei baghånden, så hun kan give dig en recept på pillerne du kan have liggende, hvis ikke du får dem på hospitalet.

syns jeg sku er synd for dig du har haft sådan en oplevelse, syns slet ik det er fair at forsøge at presse en ny mor til noget de ik føler sig tryg ved. super godt for dig at du lyttede til din krop og besluttede hvad der var rigtigt for dig

Anmeld

25. november 2010

Anonym trådstarter

Mumto3 skriver:

Først og fremmest vil jeg give dig min fulde opbakning!!! Jeg er ikke itvivl om at det er det helt rigtige valg du har truffet. (jeg er selv stærk fortaler for amningen, men jeg har boet i opgang med en gæv sundhedsplejeske, som jeg engang fik en rigtig god snak omkring amning med. Hun fortalte mig hvad det gør ved kvinder der har været udsat for incest, voldtægt osv, at skulle amme, og efter den snak med hende, så har jeg pakket al min pro-amme-snak sammen. Der er bare nogle kvinder, for hvem det er direkte usundt /skadeligt at amme, og det skal de selvfølgelig ikke!!!)

Det er DIN krop, og DU bestemmer!!! -så INGEN kan tvinge dig til at amme, og sygehuset SKAL give dig en pille til at stoppe mælkeproduktionen!!! Det nemmeste er hvis de ved det på forhånd. Få din jordemoder til at skrive det ind i din journal at du straks efter fødsel skla have en 'stop-pille'. Så behøver du ikke at skulle forklare noget.

Tillykke med den rigtige beslutning!

mange tak, frygtede lidt om der kom lidt imod debat ved indlægget og er glad for at se folk positive holdning og respekt

Men, da du jo siger pro-amme  - vil jeg spørge, jeg har hørt at grov mælk er MEGET vigtigt for en bebs, og derfor er jeg ked af at træffe den endelige beslutning - jeg ønsker på ingen måde at gøre noget direkte dumt eller uforsvarligt - meen, omvendt er der jo dem der f.eks får brystbet. med det samme og som ikke kan amme, der får børnene jo MME, men men, er der en form for grovmælks erstatning? Dét er det jeg har sået mest tvivl om.. Jeg er ikke gravid, men de her tanker fylder SÅ meget i hovedet allerede nu..

Endnu en gang tak til alle for de pæne og respekterende svar

Anmeld

25. november 2010

klmf

riepigen skriver:

syns jeg sku er synd for dig du har haft sådan en oplevelse, syns slet ik det er fair at forsøge at presse en ny mor til noget de ik føler sig tryg ved. super godt for dig at du lyttede til din krop og besluttede hvad der var rigtigt for dig

He he, heldigvis var min kæreste rigtig god, så vi rullede bare tilbage med øjenene når de var gået og stirrede videre på vores lille mirakel Men det var godt nok en hård ammestart og en hård ammeperiode i det hele taget, så næste gang er jeg ikke sikker på jeg vil amme særlig lang tid.

Det skal lige siges, at jeg ikke har været udsat for noget voldeligt eller noget, jeg har bare ikke det bedste forhold til amning.

Anmeld

25. november 2010

Anonym trådstarter

riepigen skriver:

tak skal du have - betegner overhoved ikke mig selv som et offer, selv om jeg har været det, og jeg er meget meget lyttende til kroppen - dét er da noget jeg har lært udfra det der er sket!! Man lærer gennem livet  Jeg tror også bare, psykisk - at et barn ville mærke/føle/fornemme at det var en sur pligt for mor at amme og ikke en dejlig og tryghedsfølelse.. Så det er også sådan jeg tænker over det Og tak for det.

Anmeld

25. november 2010

Anonym trådstarter

lotchen skriver:

He he, heldigvis var min kæreste rigtig god, så vi rullede bare tilbage med øjenene når de var gået og stirrede videre på vores lille mirakel Men det var godt nok en hård ammestart og en hård ammeperiode i det hele taget, så næste gang er jeg ikke sikker på jeg vil amme særlig lang tid.

Det skal lige siges, at jeg ikke har været udsat for noget voldeligt eller noget, jeg har bare ikke det bedste forhold til amning.

Nej, jeg ser også en del positive ting ved flaske, og har set mange flaske børn som er sunde, dejlige, runde, naturlige, aktive og som de skal være.. Det er kun det med grovmælk jeg fundere en del over  Der udover er det for mig, positivt nok at skulle flaske!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.