Hvad fanden bilder hun sig ind???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Der gik et år fra hun fik barn til vi gik i behandling, så det er ikke det det handler om. Jeg kan ikke se hvorfor du ikke synes jeg har været veninde nok for hende?? Hvad er det jeg skriver som gør at du tænker det?

Du må meget gerne uddybe, for jeg kan vel kun blive klogere?

I øvrigt, mht. det at hun kontakter mig omkring graviditeten. Jeg har ikke talt med hende i meeeeget lang tid, og så synes jeg virkelig ikke det er nødvendigt at skrive til mig og fortælle mig det.

Det var bare det der var min pointe. Synes jo ikke rigtig der er noget venskab tilbage, og synes bare hun træder uhensigtsmæssigt på mine følelser på den måde...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2010

Karo

Thalia skriver:

Jamen jeg er fuldstændig enig. Selvfølgelig skal man tage hensyn til dig når man på forhånd ved at du er i en særligt svær situation.

Jeg tænker bare at det er svært, for hun har måske også følt at hun stod i en særligt svær situation - eller også har hun bare været som de fleste andre gravide, hvor hendes egne symptomer har været alt hvad der har fyldt i hovedet på hende. At du har det svært gør jo ikke hendes problemer ligegyldige for hende...

Og jeg tror lidt det egentlig er min hovedpointe. At når man selv står i en hård eller uvandt situation, så er det rigtige svært at se tingene fra andres perspektiver. Det betyder ikke at man er en væmmelig veninde eller et dårligt menneske. Det betyder bare at man er et helt normalt menneske

Orv jeg tror jeg har formuleret mig forkert.....

Jeg syndes ikke hun var en dårlig veninde. Jeg er helt sikker på at hun ikke har ville gøre mig noget ondt, og at grunden til at hun fortalte mig disse ting er at det var det der fyldte meget for hende på daværende tidspunkt. Men derfor tænkte hun sig stadig ikke ordentligt om

Anmeld

25. november 2010

klmf

Er hun ikke bare så selvoptaget at det kun drejer sig om at hun skulle fortælle om hendes graviditet - hun har vel slet ikke omtanke nok til at forstå, at det kunne føles som at gnide salt i såret. For var I STADIG gode veninder, var du selvfølgelig nok blevet glad, i hvert fald på hendes vegne...

Godt du har andre der er gode veninder!

Anmeld

25. november 2010

lotchen skriver:

Er hun ikke bare så selvoptaget at det kun drejer sig om at hun skulle fortælle om hendes graviditet - hun har vel slet ikke omtanke nok til at forstå, at det kunne føles som at gnide salt i såret. For var I STADIG gode veninder, var du selvfølgelig nok blevet glad, i hvert fald på hendes vegne...

Godt du har andre der er gode veninder!

Præcis. Fik så et laaangt svar fra hende hvor hun skælder mig eder og fanden over jeg ikke har haft overskud til hende???

Altså hvad regner hun med. Hun har ikke besøgt mig i 2 år. Vi bor 20 min. s togs kørsel fra hinanden. Hun havde faktisk slet ikke tænkt på, at hun ikke havde besøgt mig i så lang tid, før jeg fortalte hende det sidst vi sås. 

Skrev et langt svar og skrev at hun kunne ringe for en snak hvis hun ville. Vil da gerne høre hvad hun præcis mener.

Skrev så også, at jeg følte min bedste veninde havde svigtet mig, og jeg har haft overskud til at gøre noget ved det oven i alt det andet. Og så prøvede jeg at forklare hende hvorfor jeg reagerede som jeg gjorde... og hvad fert. behandling gør ved en. Hun har nemlig åbenlyst ikke nogen ide om det, og så må man jo forklare.

Men jeg er stadig såret og skeptisk over for hende...

Anmeld

25. november 2010

klmf

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Præcis. Fik så et laaangt svar fra hende hvor hun skælder mig eder og fanden over jeg ikke har haft overskud til hende???

Altså hvad regner hun med. Hun har ikke besøgt mig i 2 år. Vi bor 20 min. s togs kørsel fra hinanden. Hun havde faktisk slet ikke tænkt på, at hun ikke havde besøgt mig i så lang tid, før jeg fortalte hende det sidst vi sås. 

Skrev et langt svar og skrev at hun kunne ringe for en snak hvis hun ville. Vil da gerne høre hvad hun præcis mener.

Skrev så også, at jeg følte min bedste veninde havde svigtet mig, og jeg har haft overskud til at gøre noget ved det oven i alt det andet. Og så prøvede jeg at forklare hende hvorfor jeg reagerede som jeg gjorde... og hvad fert. behandling gør ved en. Hun har nemlig åbenlyst ikke nogen ide om det, og så må man jo forklare.

Men jeg er stadig såret og skeptisk over for hende...

Altså, jeg ved heller ikke ret meget om fert. beh. og konsekvenserne af det, men hvis jeg havde en veninde der gik igennem det, så er det mindste man kan gøre da lige at google det.

Håber hun har fået øjnene op for, at verden ikke er så sort/hvid, men hvis det ikke ender godt for jeres venskab, så vil jeg bare sige at du kan sagtens leve uden det. Har selv været igennem at miste et rigtig tæt venskab og det slog mig helt ud et stykke tid. Men nu er jeg videre og sætter sådan bare endnu mere pris på mine gode venskaber nu jeg har prøvet det andet.

Anmeld

25. november 2010

tinasmor

Havde selv en veninde mangen til din. Vi ses ikke længere. Vi havde aldrig det der "opgør" man nogle gange har, men vi lod det falde ud i sandet. Hun kunne slet ikke sætte sig ind i hvordan jeg havde det mht behandling og hun var simpelthen så selvcenteret at jeg efter mange år fik nok. Jeg havde brugt mange år på at irreterer mig over det ene og det andet med hende (og sikkert gengæld) så det var det bedste for mig.

Anmeld

25. november 2010

tinasmor skriver:

Havde selv en veninde mangen til din. Vi ses ikke længere. Vi havde aldrig det der "opgør" man nogle gange har, men vi lod det falde ud i sandet. Hun kunne slet ikke sætte sig ind i hvordan jeg havde det mht behandling og hun var simpelthen så selvcenteret at jeg efter mange år fik nok. Jeg havde brugt mange år på at irreterer mig over det ene og det andet med hende (og sikkert gengæld) så det var det bedste for mig.

Er ked af at høre, at du har oplevet noget ala det samme. Men rart at vide, at jeg ikke er den eneste. Jeg har virkelig ikke vidst hvad jeg skulle stille op. Synes hun kræver  for meget, når hun forventer overskud fra min side når det er mig som har været i krise, og alting bare har kørt for hende.

Jeg må vælge varsomt i fremtiden. Heldigvis har jeg nogle rigtig gode veninder som støtter mig, og dem bruger jeg selvf. min energi på nu, i stedet for hende. 

Men selvf. gør det ondt i situationen. Det var  trods alt min bedste veninde gennem 5 år, troede jeg...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.