Gravid, hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: halvvejs gennem bachelor, hvornår ville du smide pillerne?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.087 visninger
29 svar
0 synes godt om
24. november 2010

Giraffen

Hej Piger

Jeg prøver lige sådan en afstemning, da dette egentlig var årsagen til at jeg blev guidet ind på denne dejlige side.

Bonus info:

Jeg mangler halvandet år før bacheloren er færdig. Vi er meget skrukke begge to, men vil et eller andet sted også gerne færdiggøre min bachelor, 1) så jeg har papirer hvis jeg ikke har lyst til at læse videre efter fødsel/barsel (ved prioriteterne ændrer sig) og 2) vil også gerne færdiggøre bachelor med mit nuværende studiehold (vi er små hold, så vi kender hinanden godt)

Jeg har lavet multiple choice, så I krydser bare alt det i vil, og del MEGET gerne jeres egne erfaringer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2010

Ryberg

Nu blev jeg gravid uden at det var planlagt... og jeg stod også midt i min bachelor, dog har jeg 2 år tilbage.... jeg sad og var ved at trykke om 1 år så man kan tage barsel efter endt bachelor... MEN.. det havde jeg ikke kunne med min graviditet... allerede i uge 20 var jeg faktisk "skidt" tilpas med min graviditet..

Så jeg valgte til efter... det er træls at vente.. men det er også træls at mangle SÅ LIDT... og skal til og læse op og op på hesten igen.. l

Det jeg nok vil sige, er at du ved ikke hvordan din graviditet vil forløbe, måske helt uden noget som helst, men du kan også være uheldig og lide af massive opkastninger + kvalme fra uge 10 ...

Anmeld

24. november 2010

SussieThyssen

Line1987 skriver:

Hej Piger

Jeg prøver lige sådan en afstemning, da dette egentlig var årsagen til at jeg blev guidet ind på denne dejlige side.

Bonus info:

Jeg mangler halvandet år før bacheloren er færdig. Vi er meget skrukke begge to, men vil et eller andet sted også gerne færdiggøre min bachelor, 1) så jeg har papirer hvis jeg ikke har lyst til at læse videre efter fødsel/barsel (ved prioriteterne ændrer sig) og 2) vil også gerne færdiggøre bachelor med mit nuværende studiehold (vi er små hold, så vi kender hinanden godt)

Jeg har lavet multiple choice, så I krydser bare alt det i vil, og del MEGET gerne jeres egne erfaringer

Jeg har stemt, at jeg ville vente, til jeg var fuldt udsprunget kandidat.
For man ved aldrig, hvad der kan indtræffe under graviditet eller efter fødsel. Og det ville ærgre mig grueligt, hvis nu der kom ting på tværs, så jeg ikke fik gennemført.
Jeg tror endda, jeg ville søge job, få det og så arbejde et års tid inden jeg fik børn.
Men det er så min holdning.
Det er nemlig temmeligt hårdt, hvis man er en af de kvinder, der bare får alle problemerne med 3-4 måneders graviditetskvalme og træthed, og måske så senere bækkenløsning eller andre ting..og der så skal være overskud til bacheloropgave og eksaminer. Det tror jeg en hel del kan skrive under på herinde, inkl. undertegnede.
Men du kan også være heldig at du er en af dem, der bare skøjter veloplagt igennem det hele...men du kan ikke vide det.
Så jeg ville helt bestemt vente.

Kærligst
Sussie

Anmeld

24. november 2010

Giraffen

KittyGirl skriver:

Nu blev jeg gravid uden at det var planlagt... og jeg stod også midt i min bachelor, dog har jeg 2 år tilbage.... jeg sad og var ved at trykke om 1 år så man kan tage barsel efter endt bachelor... MEN.. det havde jeg ikke kunne med min graviditet... allerede i uge 20 var jeg faktisk "skidt" tilpas med min graviditet..

Så jeg valgte til efter... det er træls at vente.. men det er også træls at mangle SÅ LIDT... og skal til og læse op og op på hesten igen.. l

Det jeg nok vil sige, er at du ved ikke hvordan din graviditet vil forløbe, måske helt uden noget som helst, men du kan også være uheldig og lide af massive opkastninger + kvalme fra uge 10 ...

Eeej så du blev "revet" væk fra uddannelsen lige midt i det hele 

Ja det er det der er så pokkers svært at finde ud af. At man ikke ved om kroppen reagerer på den ene eller den anden måde.

Og når man er en der planlægger alt til mindste detalje for at jonglere med studie, job, familie, fritid osv så er det fristrerende at der ikke er et "korrekt" valg

Anmeld

24. november 2010

Giraffen

SussieThyssen skriver:

Jeg har stemt, at jeg ville vente, til jeg var fuldt udsprunget kandidat.
For man ved aldrig, hvad der kan indtræffe under graviditet eller efter fødsel. Og det ville ærgre mig grueligt, hvis nu der kom ting på tværs, så jeg ikke fik gennemført.
Jeg tror endda, jeg ville søge job, få det og så arbejde et års tid inden jeg fik børn.
Men det er så min holdning.
Det er nemlig temmeligt hårdt, hvis man er en af de kvinder, der bare får alle problemerne med 3-4 måneders graviditetskvalme og træthed, og måske så senere bækkenløsning eller andre ting..og der så skal være overskud til bacheloropgave og eksaminer. Det tror jeg en hel del kan skrive under på herinde, inkl. undertegnede.
Men du kan også være heldig at du er en af dem, der bare skøjter veloplagt igennem det hele...men du kan ikke vide det.
Så jeg ville helt bestemt vente.

Kærligst
Sussie

uuuha sikke nogle gode argumenter.

Men synes det der er så svært er at jeg så gerne vil være færdig med studiet, så jeg kan fokusere mere på familien, men på den anden side, har jeg bare et inderligt brændende ønske om at være ung med mine børn og så er efter kandidaten virkelig mange år at vente ?

Jeg tænker også lidt, min kæreste er MAX klar på børn, han støtter mig 100% men hvordan med at udskyde et fælles ønske så længe pga en uddannelse?

Jeg ved godt jeg kører rundt i tingene nu og jeg er SÅ glad for dit ærlige svar, men kender du det med man automatisk går i forsvarsposition, fordi man godt ved hvad man gerne vil ha inderst inde - det er ikke nemt at være så skruk og så fornuftig på samme tid

Anmeld

24. november 2010

Ryberg

Line1987 skriver:

Eeej så du blev "revet" væk fra uddannelsen lige midt i det hele 

Ja det er det der er så pokkers svært at finde ud af. At man ikke ved om kroppen reagerer på den ene eller den anden måde.

Og når man er en der planlægger alt til mindste detalje for at jonglere med studie, job, familie, fritid osv så er det fristrerende at der ikke er et "korrekt" valg

Ja og hvor er jeg bare træt af at jeg skal til at starte op nu.. du kan aldrig vide 100% hvornår du bliver gravid, og for mit vedkommende, så fødte jeg 7.maj... okey.. studie start er 1.februar og 1 september... dvs. jeg kan ikke få lov at gå min barsel fuldt ud, fordi jeg skal starte nu her til februar...

Havde jeg været færdig, havde jeg kunne gå min barsel ud og starte på arbejde...

og det er IKKE nemt at overskue alt den læsning og kommende eksamer med et barn... Man skal nok klare det, men det hele ville være lidt nemmere hvis man "bare" tog på arbejde og havde fri bagefter

Anmeld

24. november 2010

Giraffen

KittyGirl skriver:

Ja og hvor er jeg bare træt af at jeg skal til at starte op nu.. du kan aldrig vide 100% hvornår du bliver gravid, og for mit vedkommende, så fødte jeg 7.maj... okey.. studie start er 1.februar og 1 september... dvs. jeg kan ikke få lov at gå min barsel fuldt ud, fordi jeg skal starte nu her til februar...

Havde jeg været færdig, havde jeg kunne gå min barsel ud og starte på arbejde...

og det er IKKE nemt at overskue alt den læsning og kommende eksamer med et barn... Man skal nok klare det, men det hele ville være lidt nemmere hvis man "bare" tog på arbejde og havde fri bagefter

har lige snaget din profil og set lille Lasse, sikke en guldklump

Ja det tænker jeg også på den ene side, men på den anden side er der mange der siger det er super lækkert med al den fleksibilitet man har på studiet, men det kan godt være det mere er møntet på uddannelser, der ikke er akademiske med åndssvagt meget læsestof

Men at man ikke bare selv kan bestemme hvornår man bliver gravid, det er altså frustrerende, nu når alt andet kan planlægges

Anmeld

24. november 2010

N&J

Jeg har stemt smid pillerne og ser hvad der sker.. af den simple grund at jeg selv blev ikke planlagt gravid omkring min bac. eksamen, manglede stadig to eksamener på det tidspunkt. Det kan tage lang tid og det kan gå hurtigt, undersøg hvordan mulighederne er for at tage eksamener og skrive opgaver når man er gravid, er de fleksible osv., de var de meget på mit studie, hvor vi havde en der var højgravid under de sidste eksamener, og der blev vist meget hensyn. 

Jeg er i gang med endnu en uddannelse, og er alene med min datter, og selvfølgelig er det hårdt med et barn mens man læser, men så er det heller ikke værre, især ikke når I er to, til gengæld så har du masser af tid til dit barn - og derved en kæmpe mulighed for at være ekstra sammen med dit barn mens det er lille og udviklingen går helt enormt stærk, det er jeg så glad for i dag.. 

Anmeld

24. november 2010

SussieThyssen

Line1987 skriver:

uuuha sikke nogle gode argumenter.

Men synes det der er så svært er at jeg så gerne vil være færdig med studiet, så jeg kan fokusere mere på familien, men på den anden side, har jeg bare et inderligt brændende ønske om at være ung med mine børn og så er efter kandidaten virkelig mange år at vente ?

Jeg tænker også lidt, min kæreste er MAX klar på børn, han støtter mig 100% men hvordan med at udskyde et fælles ønske så længe pga en uddannelse?

Jeg ved godt jeg kører rundt i tingene nu og jeg er SÅ glad for dit ærlige svar, men kender du det med man automatisk går i forsvarsposition, fordi man godt ved hvad man gerne vil ha inderst inde - det er ikke nemt at være så skruk og så fornuftig på samme tid

Tak..jeg kender alt til at være skruk..jeg har været det kronisk siden jeg var 16 år..og er det stadig

Og jeg kender også alt til det med fornuften kontra lysten..men søde ven..flere år!!!
Så længe er der altså heller ikke til at du er færdig..ikke ud fra det du skrev..hehe.
Men sæt jer en deadline.
Begynd på projekt baby, når du begynder på din bachlor opg. eller dine eksaminer, så skal du bare se, hvor hurtigt tiden flyver.

Og når det så "klukker" alt for meget i i dig, så kig på datoen og tæl dagene, så hjælper det alt sammen lidt.
Det er lidt ligesom at have en gæld man betaler af på. Man ved, hvornår man er færdig, og det vil lysne økonomisk, og indtil da må man så bide i det sure æble og holde ud.

Anmeld

24. november 2010

Ryberg

Line1987 skriver:

har lige snaget din profil og set lille Lasse, sikke en guldklump

Ja det tænker jeg også på den ene side, men på den anden side er der mange der siger det er super lækkert med al den fleksibilitet man har på studiet, men det kan godt være det mere er møntet på uddannelser, der ikke er akademiske med åndssvagt meget læsestof

Men at man ikke bare selv kan bestemme hvornår man bliver gravid, det er altså frustrerende, nu når alt andet kan planlægges

Taaak skal du have og snag du bare løs

Ikke for at "nedgøre" andre uddannelser eller noget, men mellem dig og mig ikk? .... FOR POKKER hvor er der MEGET læsning på en bachelor  Mit sidste semester hvor min graviditet begyndte hvor jeg led af små ting, jamen jeg fik ikke læst halvdelen af det...

Hvis nu... jeg ville nok smide p-pillerne midt i mit sidste semester... ikke et halvt år før.. nej.. 3 mdr. før endt uddannelse... men igen.. fuck hvis man dumber og så står man der gravid...

Jeg prøver bare at give dig lidt at reflektere over.... men havde jeg kunne vælge, havde jeg ventet....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.