Graviditet og maling??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. november 2010

marloutti

Jeg synes det er lidt frustrerende at læse alle vegne at man ikke må male mens man er gravid. Jeg er bygningsmaler. Har været sygemeldt her de første tre mdr. pga en sa tidligere på året. Men nu mener lægerne at der ikke er nogen risiko for noget, så de vil ha, jeg skal begynde på arbejde igen om en uge. Jeg er virkelig bange for at der skal ske noget og det er ikke kun malingen jeg tænker på, men også alle løftene, de mærkelige arbejdsstillinger og arbejdspresset der følger med. Men jeg fik at vide af den ene læge (ikke min egen) at man bestemt ikke kunne være sygemeldt, hvis ikke man blødte eller havde ondt i maven og slet ikke pga sit job og lægen er jo ikke et socialkontor!!! Jordemoderen sagde næsten det samme, bare i en blidere tone. Jeg føler slet ikke jeg bliver taget alvorligt. Nu skal jeg så til lægen d 3. for har fået temmelig ondt i bækkenet og har trykken for brystet og vejrtrækningsbesvær og hjertebanken og konstant hovedpine... Men nu må vi jo se om han gider høre på mig...

Undskyld, det blev lidt langt... Måtte bare lige ud med det, da jeg læste denne tråd...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2010

Malthes mor

Det er godt nok selvmodsigende, at os glæde amatørmalere skal undgå kemikalierne i maling og alt andet, og så de prof. maler gerne må male videre i en graviditet.

Men jeg ville holde mig langt væk fra malingen.

Anmeld

27. november 2010

marloutti

Malthes mor skriver:

Det er godt nok selvmodsigende, at os glæde amatørmalere skal undgå kemikalierne i maling og alt andet, og så de prof. maler gerne må male videre i en graviditet.

Men jeg ville holde mig langt væk fra malingen.

Ja, det ville jeg også helst, men har vist desværre ikke noget at skulle ha sagt...

Anmeld

27. november 2010

anjamichell@gmail.com

Det er jo simpelthen bare så grotesk!! Jeg tør ihvertfald ikk! Hvis jeg var dig så ville jeg køre hårdt på at jeg havde bækkenløsning og ikk kunne være nogen steder fordi det gør ondt... og så blive sygemeldt på det... Du skal ikk finde dig i noget... det der det er så respektløst og under al kritik!!!

Anmeld

27. november 2010

N&J

Min veninde arbejdede som maler da hun ventede sin søn, og selvom hun godt måtte gå på arbejde, skulle undgå maling på terpentin, så har hendes søn altså rigtig meget eksem i dag, om det er derfor ved de ikke, men jeg ville altså ikke turde tage chancen

Anmeld

28. november 2010

twinny

Anjamichell skriver:

vi står og skal overtage et hus snarest men alt skal males og ordnes!!

må jeg male når jeg er  gravid?

i syvende uge....

Jeg ville også fraråde det... alt det man læser.

Men jeg har set man nu kan få noget svanemærket maling til når du skal flytte ind og bo i huset lige efter.

Held og lykke med den lille....

Anmeld

28. november 2010

Isabella_mor

gå efter maling med eco blomsten på.. det må man gerne male med... 

man må helst ikke male med oliebaseret maling og spraymaling... 

Anmeld

28. november 2010

de-wett

Jeg har fået afvide at man godt må male med vandbaseret maling .

Anmeld

28. november 2010

Mother-love

Nu er jeg også bygningsmaler..

dog er jeg sygemeldt pga piskesmæld..

men som maler må du overhovedet ikke arbejde med oliebasseret maling. kun vandige. Men som gravid er det vise ting man må arbejde med og andre man ikke må uanset om det er vandbasseret eller ej. Jeg har fået en liste over de ting jeg må arbejde med og de ting jeg ikke må arbejde med... og du kan og må som gravid arbejde indtil du skal på barsel hvis forholdende er til det..

Men men det er de færreste firmaer der kan give disse forhold derfor bliver langt de fleste gravide malere sygemeldt på et tidspunkt. f.eks er der som næsten det eneste mange malinger fra nordsjö som man godt må arbejde med... af vægmalinger osv. jeg har en liste over det fra arbejdsmiljøhuset.

men jeg vil nok anbefale gravide og lade være med at male specielt hvis de ikke ved noget om hvad de må bruge og hvad de ikke må bruge for der er mange ting man ikke må bruge....

Anmeld

28. november 2010

marloutti

michelledam skriver:

Nu er jeg også bygningsmaler..

dog er jeg sygemeldt pga piskesmæld..

men som maler må du overhovedet ikke arbejde med oliebasseret maling. kun vandige. Men som gravid er det vise ting man må arbejde med og andre man ikke må uanset om det er vandbasseret eller ej. Jeg har fået en liste over de ting jeg må arbejde med og de ting jeg ikke må arbejde med... og du kan og må som gravid arbejde indtil du skal på barsel hvis forholdende er til det..

Men men det er de færreste firmaer der kan give disse forhold derfor bliver langt de fleste gravide malere sygemeldt på et tidspunkt. f.eks er der som næsten det eneste mange malinger fra nordsjö som man godt må arbejde med... af vægmalinger osv. jeg har en liste over det fra arbejdsmiljøhuset.

men jeg vil nok anbefale gravide og lade være med at male specielt hvis de ikke ved noget om hvad de må bruge og hvad de ikke må bruge for der er mange ting man ikke må bruge....

Ja, mit dilemma er så at jeg ikke har kunnet få oplyst hvad jeg må og ikke må bruge... Var henvist til arbejds- og miljø medicinsk klinik, hvor jeg skulle aflevere en liste over hvilke materialer vi bruger i firmaet. Så regnede jeg jo med at jeg ville få en liste tilbage, hvor der var klargjort for hvilke materialer der var ok og hvilke ikke. Men manden der havde min sag sagde at han kunne altså ikke lige finde noget på nogle af materialerne og desuden havde han 30 års erfaring i at det ikke er farligt at være maler, så han syntes bare jeg skulle gå til den!!! Noget træls besked.. Hvad skulle jeg så overhovedet derud for og spilde både min og hans tid.?

Og ang bækkenløsning, så er jeg ikke interesseret i at fuppe mig til noget. Jeg HAR virkelig ondt, men det kan jo være så meget. Og desuden så undersøger de jo for det, så det er vist ikke noget man kan snyde sig til. Det vil da også være dumt, er jo virkelig ikke noget at spøge med...

Vil lige sige, det er super dejligt med al den respons på det her..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.