DK skriver:
Ej det er altså ikke rigtigt! Miljøstyrelsen anbefaler ALLE gravide ikke at male når de er gravide!
Altså man bestemmer selvfølgelig selv!
Her er et lille kopi fra malerforbundet:
Opløsningsmidler
’Lad være med at male, mens du er gravid og ammer’, skriver Miljøstyrelsen som eet af ni gode råd på hjemmesiden www.babykemi.dk.
-Og det er en rigtig god ide, at gravide kvinder i al almindelighed afstår fra at male, fordi de ingen mulighed har for at tjekke, hvad malingerne indeholder, siger Lisbeth Steen, farmaceut i ’Arbejdsmiljøhuset’ (MalerBST).
ja man skal passe på, jeg skulle male børneværelset ovenpå, og blev bestemt inden jeg var gravid, da det trængte, efter vi ahvde fået ordnet en skade, og ville ikke male igen efter 3 mdr eller sådan noget i tilfælde af jeg var gravid, og det fik 1 gang, vupti jeg var gravid, og søster malede færdigt, og beorderede mig til ikke at komme i nærheden af værelset før der var dampet af 
Jeg ville ikke selv male, og slet ikke når det er så meget, og udluftning er også en god ting, og ville nok også fravælge terpentin maling, men bruge en god vandbaseret en af slagsen. min far brugte en terpentin baseret maling til puslebordet, og er først nu efter et par uger at den er rimelig dampet af 
Men ja man bestemmer selv,men mener også sundhedsstyrrelsen fraråder gravide at male 
Anmeld