Graviditet og maling??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.721 visninger
26 svar
0 synes godt om
24. november 2010

anjamichell@gmail.com

vi står og skal overtage et hus snarest men alt skal males og ordnes!!

må jeg male når jeg er  gravid?

i syvende uge....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2010

DK

Nej!

Du er kun i 7. uge, og det er NU at alle organer og det hele bliver dannet hos dit barn! Maling er FYLDT med masser af meget skadelige stoffer, så du må på weekend et sted og lade andre male jeres hus og ikke mindst lufte rigtig godt ud inden du kommer hjem igen

Anmeld

24. november 2010

henh01

Jov du må. Du må male til du går ind i 7. mdr!!!

Anmeld

24. november 2010

DK

Ej det er altså ikke rigtigt! Miljøstyrelsen anbefaler ALLE gravide ikke at male når de er gravide!

Altså man bestemmer selvfølgelig selv!

Her er et lille kopi fra malerforbundet:

Opløsningsmidler
’Lad være med at male, mens du er gravid og ammer’, skriver Miljøstyrelsen som eet af ni gode råd på hjemmesiden www.babykemi.dk.
-Og det er en rigtig god ide, at gravide kvinder i al almindelighed afstår fra at male, fordi de ingen mulighed har for at tjekke, hvad malingerne indeholder, siger Lisbeth Steen, farmaceut i ’Arbejdsmiljøhuset’ (MalerBST).

Anmeld

24. november 2010

Skouboe

Så tidligt i graviditeten, ville jeg ikke gøre det. Sundhedsstyrelsen fraråder det og jeg kender flere malere, der allesammen siger at uanset hvilket kode, der står på malingen, må de ikke bruge den.

Jeg ville ikke selv have et problem med at male efter uge 24, hvor alle vigtige ting er dannet, men faktisk fraråder sundhedsstyrelsen det under hele graviditeten.

Anmeld

24. november 2010

henh01

Der er maling man gerne må male med. Det må bare ikke være oliebaseret!

Ellers skulle alle malere lovligt sygemeldes under en graviditet?

Anmeld

24. november 2010

Kløver

DK skriver:

Ej det er altså ikke rigtigt! Miljøstyrelsen anbefaler ALLE gravide ikke at male når de er gravide!

Altså man bestemmer selvfølgelig selv!

Her er et lille kopi fra malerforbundet:

Opløsningsmidler
’Lad være med at male, mens du er gravid og ammer’, skriver Miljøstyrelsen som eet af ni gode råd på hjemmesiden www.babykemi.dk.
-Og det er en rigtig god ide, at gravide kvinder i al almindelighed afstår fra at male, fordi de ingen mulighed har for at tjekke, hvad malingerne indeholder, siger Lisbeth Steen, farmaceut i ’Arbejdsmiljøhuset’ (MalerBST).

ja man skal passe på, jeg skulle male børneværelset ovenpå, og blev bestemt inden jeg var gravid, da det trængte, efter vi ahvde fået ordnet en skade, og ville ikke male igen efter 3 mdr eller sådan noget i tilfælde af jeg var gravid, og det fik 1 gang, vupti jeg var gravid, og søster malede færdigt, og beorderede mig til ikke at komme i nærheden af værelset før der var dampet af

Jeg ville ikke selv male, og slet ikke når det er så meget, og udluftning er også en god ting, og ville nok også fravælge terpentin maling, men bruge en god vandbaseret en af slagsen. min far brugte en terpentin baseret maling til puslebordet, og er først nu efter et par uger at den er rimelig dampet af

Men ja man bestemmer selv,men mener også sundhedsstyrrelsen fraråder gravide at male

Anmeld

24. november 2010

JustMe

henh01 skriver:

Jov du må. Du må male til du går ind i 7. mdr!!!

Hvor har du det fra???

Anmeld

24. november 2010

henh01

malernes fagforening

Anmeld

24. november 2010

DK

henh01 skriver:

malernes fagforening

Altså det jeg citerer til ovenfor har jeg netop kopieret fra malerforbundets hjemmeside!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.