spørgsmål til de kloge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2010

Milka

z skriver:

veryyyyyyyy clever!! tak for tippet

der findes bare ikke nogen værre paniksituation end en sulten baby og en flaske mælk der er for varm – særligt ikke i et indkøbscenter! alene!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2010

Milka

*sidder med hånden i vejret...* Jeg ved, jeg ved, jeg ved!!!!

haha pernille ville du have sagt det samme?

Anmeld

24. november 2010

Skouboe

Milka skriver:

haha pernille ville du have sagt det samme?

Næsten - putter pulveret i flasken inden jeg tager hjemmefra - ingen grund til flere bøtter og så blander jeg vandet i thermoflasken en lille smule for varmt inden jeg tager hjemmefra, så det er "brugstemperatur" når jeg skal bruge det. På den måde skal jeg kun bruge 1 flaske.

Moderne thermoflasker holder rigtigt godt på varmen, så det køler ikke meget i løbet af fx 4 timer.

Anmeld

24. november 2010

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Næsten - putter pulveret i flasken inden jeg tager hjemmefra - ingen grund til flere bøtter og så blander jeg vandet i thermoflasken en lille smule for varmt inden jeg tager hjemmefra, så det er "brugstemperatur" når jeg skal bruge det. På den måde skal jeg kun bruge 1 flaske.

Moderne thermoflasker holder rigtigt godt på varmen, så det køler ikke meget i løbet af fx 4 timer.

aha! smart(ere)  

Anmeld

24. november 2010

Milka

z skriver:

aha! smart(ere)  

jeg synes aldrig helt jeg kunne stole på vandets temperatur når jeg gjorde det på den måde, og endte ofte med lidt for koldt vand.

men z hvis du gør det på den måde hvor du putter pulveret i flasken hjemmefra, så husk lige at måle det kogte vand nøjagtigt – for når pulveret allerede er i flasken er det sgu ikke til at se hvor mange mililiter vand der skal i

Anmeld

24. november 2010

Anonym trådstarter

Milka skriver:

jeg synes aldrig helt jeg kunne stole på vandets temperatur når jeg gjorde det på den måde, og endte ofte med lidt for koldt vand.

men z hvis du gør det på den måde hvor du putter pulveret i flasken hjemmefra, så husk lige at måle det kogte vand nøjagtigt – for når pulveret allerede er i flasken er det sgu ikke til at se hvor mange mililiter vand der skal i

nej, i know! det er søren der har styr på flaskerne og målene, så det blir lige lidt en udfordring

Anmeld

24. november 2010

Skouboe

Milka skriver:

Du skal bare vide hvor meget du skal ende med - det står bag på NAN pakken hvor meget færdig MME det giver

Og jeg er enig med Camilla - lav vandet lidt til den varme side, indtil du har følingen med hvor meget det køler i DIN flaske. Du kan altid køle det af - om ikke andet så lad det stå på bordet eller ryst det i et par minutter - det er en lille smule mere besværligt at varme det op.

Anmeld

24. november 2010

Milka

z skriver:

nej, i know! det er søren der har styr på flaskerne og målene, så det blir lige lidt en udfordring

jeg husker tydeligt første gang pigerne skulle spise 'ude', jeg var helt vildt nervøs for om det nu skulle gå! men det gjorde det, og det gør det også for dig

men man er virkelig at the mercy af sådan en unge der pludselig beslutter at hun skal have mad og at DET SKAL VÆRE NU!!!!

Anmeld

25. november 2010

Ranarupta

z skriver:

jeg lusker mig lige til et øjeblik på navleren mens frøkenen ligger i vuggen og skider - og råber op om uretfærdigheden ved det

imorgen skal vi - dadadadaaaaaam - til svendborg og shoppe. om alt går vel og vi finder ud af hvordan vi klapper barnevognen sammen (og ud) og får den ned i bagagerummet

MEN...så tænker jeg...hvad nu når jeg står midt i gågaden og det er hundekoldt og z HELT SIKKERT blir sulten....tar jeg hende så bare op i hendes overtøj (+ dyne) og giver hende flaske? eller er det fuldkommen forrykt?? skal man finde et sted indenfor?

hilsen amatøren

Altså vi var i Tivoli til juleudstilling i lørdags. 
Da vi var på vej mod udgangen kl.22, mente Albert at NU var det tid til en tår og det var slet ikke til diskussion.
Jeg fuldammer og ammerummet/puslerummet var ikke indenfor en rimelig afstand.

Så jeg tog Albert op mens han lå i SleeBee-posen og så var det ellers frem med babsen - vildt koldt, men han lå godt og varmt.

Mon ikke, at z også gør det - du kan jo bare pakke dynen om hende i dragten og så i munden med flasken  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.