Line1987 skriver:
Hmm jeg tænker lidt hvor der mon er sådan nogle miljøer, kender utrolig mange, der bor i kollektiver, men det er unge festaber og ikke just forældre med børn
Det er egentlig ret ærgerligt at den tradition ikke er holdt ved, for jeg tror mange ville have rigtig god glæde og gavn af det.
Jeg ved der ligger et rigtig godt bofællesskab i Stilling ved Skanderborg og mon ikke der er flere rundt omkring også?
Jeg aner så ikke hvordan det er i udlandet, men det er der jo kun en måde at finde ud af på
Hej Line,
Det er ikke de der almindelig bo-fællesskaber af unge mennesker, jeg tænker på
Dem er der rigtig mange af rundt omkring. Især i de større byer som Århus og Kbh. Det har jeg også prøvet, da jeg var i starten af 20'erne og du har fuldstændig ret, at der er lige lovlig meget fest og ballade, men jo en meget hyggelig og billig måde at bo på.
I danmark har vi, mig bekendt, kun et fungerende stor kollektiv. Og det er Svanholm nord for Roskilde. Der er andre rundt omkring som tilnærmelsesvis har indrettet sig tilsvarende eller på lignende måde, men de er typisk noget mindre. Thy-lejren startede jo med den intension at være et kollektiv og Christiania lige så, men det udviklede sig jo i en anden retning og eksisterer på en anden måde nu.
Anmeld