Vi fortalte det tidligt til Kirstine. Vi havde købt en tryghedsscanning da jeg var 6+5 hvor vi så hjertet banke og at der var en fin blommesæk og at alt så PERFEKT ud. Når det på det tidspunkt er så fint er risikoen for at noget er galt/går galt meget meget lille!
Derfor fortalte vi det til Kirstine samme dag som scanningen, altså 6+5! Hun er 6 år og kunne sagtens mærke at der "var noget på færde". Derudover så kunne Mikkel og jeg jo ikke holde vores mund og var hele tiden ved at tale lidt over os når hun var der, og det var rigtig synd for hende at hun skulle have følt sig sådan uden for helt indtil uge 12. Vores familie vidste det også, og alle havde så svært ved at huske ikke at tale om det når hun var der! Derudover var jeg jo meeeega træt, og det var rart at kunne fortælle at det ikke var fordi at jeg ikke gad hende mere at jeg faldt i søvn på sofaen kl. 18.15 hver dag, he he!
Men hvis man er super god til at holde sin mund, og hvis man ikke lader sig mærke med noget så kan man da bare vente til uge 12! Men hvis man kaster op i stride stråler og er super træt og hele tiden kommer til at snakke lidt om det UDEN at sige det, så synes jeg klart det er bedre at fortælle det til barnet!
Din dreng på 11 år vil jo sagtens kunne mærke en forskel, og han vil også kunne forstå at i er kede af det hvis noget går galt! Så vil han nok også være meget mere forstående, end hvis han bare "ved" at noget er riv-ruskende galt og du græder og er ulykkelig og han ikke ved hvad årsagen er!
Det er lige præcis det jeg tænker på, du har ramt hovedet på sømmet
Uanset hvad, så vil han opdage, at der sker et eller andet, for han er ligegodt 11 år, og han er bestemt ikke uintelligent! Han er endda ret moden af sin alder. Og jeg har også fortalt ham, at der nogen gange går noget galt, og man mister sit barn, men det er naturens måde at fortælle, at barnet måske var syg, og så er det bedst, at der istedet kommer en rask. Og det forstod han godt.
Og, som jeg har skrevet før i denne tråd, så fik hans far et barn med min veninde, som de ikke fortalte var hans lillebror, selvom han havde mødt barnet masser af gange - og det gav altså et kæmpe knæk i tilliden, og han vil ikke føres bag lyset igen - derfor bad han om, at være en af de allerførste, der får det at vide, når der er en lillebror eller en lillesøster på vej. Og det forstår jeg sådan set godt.
Tak for svar, i øvrigt 
Og tillykke med graviditeten
-hvis jeg da ikke allerede har sagt det