Spørgsmål om su - hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. november 2010

Sofie

lisbeth2910 skriver:

Tror alligevel jeg har fattet det. Kan låne 4100 kr og så de 5100 kr så de bliver altså 9200 kr ialt pr. måned.

Er der så nogen der ved om man kan søge økonomisk friplads eller andet hvis man er på su (det er jo også en slags indtægt)

Det er ikke sikkert du kan få friplads.. kommer også an på hvad din mand tjener, men delvis er jeg da sikker på at du godt kan få  Og ja, det du har regnet dig frem til vedr. SU'en lyder meget rigtigt.. det er ihvertfald det jeg får udbetalt

Mvh Sofie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2010

frk Jensen

lisbeth2910 skriver:

Tror alligevel jeg har fattet det. Kan låne 4100 kr og så de 5100 kr så de bliver altså 9200 kr ialt pr. måned.

Er der så nogen der ved om man kan søge økonomisk friplads eller andet hvis man er på su (det er jo også en slags indtægt)

I kan søge om friplads hvis jeres indkomst er lav. Det er da værd at prøve.

Det river godt i suen at have børn i institution.

5100 og så 2600 for en vuggestue plads

Anmeld

22. november 2010

LISBETH:-)

Carina1977 skriver:

Ja det kan du sagtens, men fripladsen bliver beregnet udfra hustandens samlede indtægt før skat. Husk at hvis du tager su-lån, skal dette beløb ikke regnes med som en indtægt, når i søger friplads.

OK tak!!!!

Anmeld

22. november 2010

Svei

lisbeth2910 skriver:

Tak tror selv jeg har fattet det efter at have læst det 4 gange. hi hi

Jeg må vist hellere bare blive skilt så kan det bedre betale sig - fnis

Ja, for dig, men da ikke for din mand... to huslejer, vand, el, varme, forsikringer licens osv osv.... men du får jo ikke 5100kr netto men brutto, ikke at der er stor forskel når beløbet er så lavt, men alligevel....og hvis det er, så bytter jeg gerne mit enlige su tillæg for en mand.. synes det er hårdt, især i praktik...

Hvad vil du læse til?

Anmeld

22. november 2010

Ungermann skriver:

I kan søge om friplads hvis jeres indkomst er lav. Det er da værd at prøve.

Det river godt i suen at have børn i institution.

5100 og så 2600 for en vuggestue plads

Her koster en vuggestue plads 2600 kr og min datters børnehave koster 1351 kr (den bliver så halveret når det yngste barn starter i vuggestue) så ja det var så den su

Anmeld

22. november 2010

Jbk skriver:

Ja, for dig, men da ikke for din mand... to huslejer, vand, el, varme, forsikringer licens osv osv.... men du får jo ikke 5100kr netto men brutto, ikke at der er stor forskel når beløbet er så lavt, men alligevel....og hvis det er, så bytter jeg gerne mit enlige su tillæg for en mand.. synes det er hårdt, især i praktik...

Hvad vil du læse til?

Det var nu også bare en joke....

Jeg ville gerne læse en pædagogisk kandidatuddannelse meeeen det bliver vist svært og få økonomien til at hænge sammen

Anmeld

22. november 2010

frk Jensen

lisbeth2910 skriver:

ja så er der ikke meget tilbage til husleje osv..

vildt at tænke på at man kan få mere i kontant hjælp end på en su..
underligt system

Anmeld

22. november 2010

Svei

lisbeth2910 skriver:

Det var nu også bare en joke....

Jeg ville gerne læse en pædagogisk kandidatuddannelse meeeen det bliver vist svært og få økonomien til at hænge sammen

Ok..er det ikke også svært at komme ind, mener snittet er ret højt, men nu ved jeg jo self heller ikke hvad dit snit ligger på...men kan godt forstå dig, jeg VIL også bare læse videre, skal bare ikke arbejde som pædagog på gulvet i den gængse forstand, så falder jeg om af kedsomhed og min hjerne krymper...

Anmeld

22. november 2010

Sofia

Jeg får 4900 udbetalt, satsen er 5300, og hvor meget du skal betale i skat afhænger jo så af om du bruger dit frikort på suen eller hvordan og hvorledes

Anmeld

22. november 2010

Svei

Noget andet er at du må tjene ret så meget veds siden af din su, så kan du få nogle døgnvagter indimellem så ville det måske hjælpe..jeg må tjene tæt på 200.000kr med tre børn, mener jeg...så det skal du jo lige regne med indover... det er sådan de fleste får det til at hænge sammen og når man er to kan det jo bedre lade sig gøre..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.