han kan desværre ikke få mere samvær for hun valgte at flytte til den anden ende af lande af samme årsag... og nej han fik ikke bopælretten da han arbejder så meget og det derfor ville blive mig der var der hver dag.
Jeg føler også familien bliver splittet..men det gør den også når vi er sammen for selv en gå tur er vi delt op fordi han ikke vil deltage når vi deltager. Så kan jeg jo ligeså godt være alene og vide at drengen i det mindste er glad.
Han vil ikke spise min mad, han vil ikke have hans lillebror snakker til ham, han vil ikke dele noget som helst og slet ikke sin far så vi ER splittet.
Umiddelbart havde mit svar også været at du skulle tage en alvorlig snak med din mand og få ham til at forstå at et barn på 5-6 år ikke skal sættes i en position, hvor han sapotere jeres familie. Han skal vise sin søn at du og dine børn skal respekteres også selvom det kan virke hårdt i starten. Jeg tror ikke det er så vigtigt at du er alene med hans søn, og det er kun skønt at farmor spiller en rolle i hans liv også. Dine drenge ser op til storebror og vil også passes hos farmor, men lad dog drengen have den glæde at få det tætte forhold, tror hn har brug for det.
Dog vil jeg også sige dette. Nu skriver du at barnet til daglig bor i den anden ende af landet og så fik jeg lige en klump i halsen - selv for os modne mennesker, som ikke er afhængige af tryghed og kærlighed fra de voksne, så er hver anden weekend med rejse frem og tilbage en stor mundfuld - det er da al for stressende for drengen og jeg tror at hans væremåde tildels også er en reaktion på det. Er det jer voksne der sørger for hans transport eller sidder han alene i tog/fly? Hvis han sidder alene, så føler han sig rigtig ensom og forladt.
Jeg tror egentlig ikke hans reaktion er så usund endda. Mange skilsmisse børn reagerer ved at blive pleasere, som altid sørger for at de andre har det godt og underprioterer sig selv. At han reagere ved at afvise jer/sin far, kan tildels sige noget om at han ikke er bange for at miste din mands kærlighed og han er tryg ved sin far.
Hvis jeg var jer - så ville jeg lave aftalen med ex'en om, således at drengen besøger jeg i længere perioder fx. en uge -14 dage, men nogle få gange om året. Og jeg ville sørge for at I hentede ham, hvor han bor. Alternativt kan din mand rejse til hans by og besøge han et par weekender om året.
Håber I finder en løsning der virker for jer
KH
Anmeld