Min mand og jeg har sammen to børn..han har også en søn på snart 6 fra tidligere. vi har være sammen i 5 år.
Denne søn har været årsagen til en del kriser, idet jeg virkelig har forsøgt at få lov til at lære ham at kende.
Han plejer at få sin søn på weekend om torsdagen og da han normalt bor i sønderjylland så kan han jo ikke komme i børnehave fredag. Han har derfor fået sin mor til at passe ham - selvom jeg altså har været hjemme.
Vi har haft flere diskutioner om dette og i slut september satte jeg foden ned og sagde at det altså måtte stoppe for VORES søn stod hver anden fredag med store tårevædede øjne fordi han jo naturligvis også ville til farmor.
Farmor har ALDRIG haft vores søn en alm. fredag..eller nogen anden dag for den skyld og vil ikke have dem begge på en gang.
Det endte ud med at først løj min mand og da jeg greb ham i det så indrømmede ham, at han selv havde holdt hans søn og jeg fra hinanden. Årsagen tjaa det kunne han ikke sige. (Jeg ved dog godt at hans ex har sagt at skal sønnen være hos mig så kan han ikke få ham torsdag)
Han søn udtrykker mange gange at han ikke har lyst til at være her, at han vil hjem, at han ikke har lyst til at se hverken mig eller hans søskende.
Han vil have sin far for sig selv!
Jeg har flere gange meldt ud, at jeg IKKE vil stå i vejen for at DE kan få et godt samvær, så vil jeg altså hellere tage mine unger under armen og finde et andet sted i de weekender.
Manden har snakket og snakket og alligevel sker der intet! Denne weekend mødtes vi så på neutral grund, min mand og hans søn har der allerede haft 24 timer alene. Vores søn springer glad ud og løber hen til sin storebror som hverken vil sige hej eller noget andet.
Da vi sidder og snakker 5 min senere spøger jeg om det ikker super hyggeligt at vi er på weekendtur og knægten siger" jo det ville være mere hyggeligt hvis i tog hjem og ikke var her"
Han nægter at spise når han er hos os så han er jo bare slet ikke glad!
Manden hørte selv sin dreng udtrykke sig sådan denne weekend og igen måtte jeg fortælle at jeg hellere ville sørge for de havde et godt samvær end at udsætte nogle af ungerne for det der foregår.
Manden fortæller så, at stod det til drengen ville der slet ikke være samvær, at det er hans behov ..jeg er uenig..for er ret sikker på at uden vi andre vil hans dreng gerne se sin far.
MEN manden vil have hele sin familie om sig...han vil ikke være delt og jeg vil IKKE stå i vejen for en lille dreng der ønsker sin far. Det går jo også nu ud over vores børn. vores søn bliver da rigtig ked når han får smidt i hovedet at " jeg gider dig ikke, lad være med at snakke til mig, kan du ikke bare gå, Hvis du nu går med din mor så kan far og jeg.."
vores børn ser faktisk ikke deres far andet end i weekenderne pga. arbejde.
Jeg melder ud at jeg ikke vil stå i vejen, Jeg fortæller at hans dreng er snart 6 år og det er altså vigtigt at han begynder at give sin dreng et valg..for det vil han huske når han er 8, 10, 12 osv. At han SELV har fået valget. Valget mellem en weekend alene med sin far..en weekend med os alle eller måske at blive hjemme. manden siger at han så vil snakke med sin ex og det har han så gjort...bare ikke om noget af dette her.
Han meddeler at de nu har snakket om samvær omkring julen...
Jeg siger så, at så må vi jo se om vi alle kan være her..for jeg vil IKKE være vidne til hverken den negativitet eller hvor ked af det begge drengene er for den situation og derfor hellere vil give dem samvær uden os...og så flipper manden skråt!
Hvad sker der lige.. og hvad stiller jeg op!!!
Uanset hvad så bliver vores familie flået fra hinanden...
Hvad stiller jeg op..hvilke valg har jeg??