Jul, og hvad så?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. november 2010

LouiseNielsen

Nalle skriver:

Så længe de ikke forstår det, genere det mig ikke

En hyggeligt og god jul behøver man heller ikke pynte op til.
Det har noget at gøre med de personer der er omkring en.

Nu er Nicklas jo 3½ år gammel og jeg skal love dig for han forstår det... Allerede sidste år gik han og sagde: Mor her er hyglig! Efter jeg havde pyntet op.....

Og ja er bestemt også de mennesker omkring en. Men jeg syntes bare stadig det er vigtig at få pyntet op og følge traditionerne... Fx med kalender gaver, advendts gaver, julekalender osv.. Fordi der også er noget socialt i det. Når de kommer i børnehave og kan snakke med de andre om det......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2010

mor-til-vanessa

smillaluna skriver:

Jeg har det på præcis samme måde... Når vores drenge bliver lidt ældre er jeg sikker på at julen kommer til at sige os meget mere, for man vil jo gerne give sine børn en hyggelig jul med alt hvad det indebærer.

ja helt enig.  synes jo jul er super hyggelig, og det synes jeg da i hver fald de skal opleve. så til næste år får den hele armen med sne i vinduerne lol

så kan hun også være med til at pynte op.

men ikke før den 1.advent

Anmeld

22. november 2010

Nalle

LouiseNielsen skriver:

Nu er Nicklas jo 3½ år gammel og jeg skal love dig for han forstår det... Allerede sidste år gik han og sagde: Mor her er hyglig! Efter jeg havde pyntet op.....

Og ja er bestemt også de mennesker omkring en. Men jeg syntes bare stadig det er vigtig at få pyntet op og følge traditionerne... Fx med kalender gaver, advendts gaver, julekalender osv.. Fordi der også er noget socialt i det. Når de kommer i børnehave og kan snakke med de andre om det......

Traditonerne er heldigvis forskellige fra familie til familie, jeg har aldrig fået kalendergaver, og giver bestemt heller ikke mine børn det før de bliver noget ældre

Anmeld

22. november 2010

SaNiNa

Nalle skriver:

Julebagning har jeg altid elsket, kan bare ikke have alt det julepynt, synes ganske enkelt det er grimt

Jeg kan ikke li julemænd og nisser, og har egenligt aldrig kunne, hehe.

Det er nu heller ikke alt sammen der er lige kønt. jeg er jo også mest til en traditionel jul som i gamle dage med rød og guld farver. nisser har vi heller ikke vild mange af men jeg elsker kugler og lys

Anmeld

22. november 2010

Nalle

Sanne og Nicklas skriver:

Det er nu heller ikke alt sammen der er lige kønt. jeg er jo også mest til en traditionel jul som i gamle dage med rød og guld farver. nisser har vi heller ikke vild mange af men jeg elsker kugler og lys

Okay

Anmeld

22. november 2010

Faith

mor-til-vanessa skriver:

ja helt enig.  synes jo jul er super hyggelig, og det synes jeg da i hver fald de skal opleve. så til næste år får den hele armen med sne i vinduerne lol

så kan hun også være med til at pynte op.

men ikke før den 1.advent

Nej her pynter vi osse først op 1. advent, hvis vi overhovedet pynter op. Der er et hus tæt på vores som giver den hele armen med julelys i massevis overalt på huset og i haven. De starter allerede 1. november!!! Og så har de en kæmpestor julemand hængt op i flagstangen helt indtil 1. januar. Det er altså lige overdrevet nok synes jeg

Anmeld

22. november 2010

LouiseNielsen

Nalle skriver:

Traditonerne er heldigvis forskellige fra familie til familie, jeg har aldrig fået kalendergaver, og giver bestemt heller ikke mine børn det før de bliver noget ældre

Ja det er meget forskelligt....

Både Nicklas og Mathias får både advents gaver og kalender gaver. Af deres mormor og farmor. Men kalender gaver får Mathias i år ikke hver dag og bliver de penge der går fra ham, brugt på lidt større ting til Nicklas i stedet for.... Nicklas tror det er julemanden som kommer mens han er i børnehave med hans kalendergave og ligger den i hans sok. Og det er virkelig dagens højdepunkt og komme hjem og se i sokken om der er en gave.. Så bliver fedt og opleve det igen i år....

Anmeld

22. november 2010

mor-til-vanessa

smillaluna skriver:

Nej her pynter vi osse først op 1. advent, hvis vi overhovedet pynter op. Der er et hus tæt på vores som giver den hele armen med julelys i massevis overalt på huset og i haven. De starter allerede 1. november!!! Og så har de en kæmpestor julemand hængt op i flagstangen helt indtil 1. januar. Det er altså lige overdrevet nok synes jeg

arh okay, sådan kommer der aldrig til at se ud hos mig.

det bliver måske lidt sne i vinduet på vanessa værelse, hvis hun vil have det. nogle jule kugler og div, et nisse landskab ( havde vi altid da jeg var barn, var så hyggeligt ) og måske et lille bord juletræ, for vi holder altid jul uden.

jeg synes bestem ikke der er nogen grund til at overdrive ( synes jeg din nabo gør ) men hver sin smag. heldigvis lol

Anmeld

22. november 2010

Shoppingmor

Det er vel helt op til en selv, om man vil hoppe med på jule-stressen, eller ej...Hvis bare man laver lidt planlægning og en fornuftig prioritering, så er der vel ikke noget at blive stresset over

Mange hilsener fra en som ææææææææælskeeeeeer julen og alt dens jule hurlumhej

Anmeld

22. november 2010

Nalle

Shoppingmor skriver:

Det er vel helt op til en selv, om man vil hoppe med på jule-stressen, eller ej...Hvis bare man laver lidt planlægning og en fornuftig prioritering, så er der vel ikke noget at blive stresset over

Mange hilsener fra en som ææææææææælskeeeeeer julen og alt dens jule hurlumhej

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.