Rektaltermometer vs øretermometer??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. november 2010

AnneBJ

lotchen skriver:

Hvad gør du så hvis det er lille sprællemand du skal tage temp. på? For jeg kan ikke holde ham stlle længe nok til at den kan måle det - og så ryger målesikkerheden jo også

tja.. .Nu har jeg jo ikke en sprællemand endnu - men afledning tror jeg, jeg vil forsøge mig med. Det termometer vi har nu, bruger max et halvt minut (er godt klar over det er længe med en livlig basse på bordet) men måske kunne man se fjernsyn eller ngoet, istedet for "bare" at ligge på puslebordet?

Måske overgiver jeg mig, når jeg har en livlig én at bakse med, men indtil da bliver det den gode gammeldags maner..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2010

LR85

REKTALT... Uden tvivl.

Så er du ikke i tvivl om hvad dit barns temperatur er.

Anmeld

22. november 2010

klmf

thildemus skriver:

Det er ikke helt rigtigt. Det kommer måske an på, hvor I landet man er indlagt - som du også selv skriver Min dreng var indlagt efter fødslen og der tog de hans temperatur med øretermometer. Jeg spurgte en sygeplejeske, og hun sagde, at de rent faktisk var mere præcise end numsetermometerene ... når de blev brugt korrekt Hun sagde, at hvis mærket var ok - så lå fejlene i, at man kunne bruge det "forkert". (Hvad der lå i at mærket skulle være "ok" ved jeg ikke, men jeg undersøgte en del før jeg købte).

Jeg har derfor købt et øretermometer og sat mig grundigt ind i hvordan man skal bruge det. Jeg er rigtigt glad for mit, men det er nok en smagssag

Til TS: braun thermoscan IRT 4520 har fået gode anmeldelser - jeg fik mit anbefalet på apoteket. Jeg er glad for mit og det er let at bruge. Det ligger i den dyrere ende, men du kan få det til under 450,-.

Tusind tak for tippet! Har du købt dit på apoteket??

Anmeld

22. november 2010

klmf

AnneBJ skriver:

tja.. .Nu har jeg jo ikke en sprællemand endnu - men afledning tror jeg, jeg vil forsøge mig med. Det termometer vi har nu, bruger max et halvt minut (er godt klar over det er længe med en livlig basse på bordet) men måske kunne man se fjernsyn eller ngoet, istedet for "bare" at ligge på puslebordet?

Måske overgiver jeg mig, når jeg har en livlig én at bakse med, men indtil da bliver det den gode gammeldags maner..

He he, synes jeg har prøvet alt, men han er simpelthen en mester til det der. Hans mormor har næsten opgivet at skifte ham alene, der er arme og ben allevegne og så stikker han af Bandit....

Anmeld

22. november 2010

klmf

Tulipan skriver:

De fleste læger stoler mest på rektaltermometer. Engang jeg var til lægevagt med Emil var det eneste han havde lige ved hånden et øretermometer, og han målte 5 gange tror jeg det var før han turde stole nogenlunde på det den sagde

Tænker det måske også kan være et spørgsmål om kvalitet? tror i hvert fald vi forsøger os med det - så kan jeg altid lave en kontrolmåling, hvis det er meget kritisk.

Anmeld

23. november 2010

thildemus

lotchen skriver:

Tusind tak for tippet! Har du købt dit på apoteket??

Det var så lidt Ja jeg købte det på apotektet og også der fik jeg det anbefalet. Hun sagde i øvrigt til mig, at man skal huske, at et sådanne termometer ikke måler for højt. Det måler præcis hvis man holder det korrekt. Så hvis du er i tvivl om du har holdt det korrekt under en måling - så tag temperaturen flere gange, og så er det den højeste af målingerne der er korrekt Men jeg lærte hurtigt hvordan det holdes korrekt og de gange jeg har lavet kontrolmålinger, så har der ikke været nogen forskel.

Anmeld

23. november 2010

klmf

thildemus skriver:

Det var så lidt Ja jeg købte det på apotektet og også der fik jeg det anbefalet. Hun sagde i øvrigt til mig, at man skal huske, at et sådanne termometer ikke måler for højt. Det måler præcis hvis man holder det korrekt. Så hvis du er i tvivl om du har holdt det korrekt under en måling - så tag temperaturen flere gange, og så er det den højeste af målingerne der er korrekt Men jeg lærte hurtigt hvordan det holdes korrekt og de gange jeg har lavet kontrolmålinger, så har der ikke været nogen forskel.

Kan se der er mange steder på nettet jeg kan få det - hvor køber du så engangshætterne?? Synes faktisk de er lidt dyre

Anmeld

23. november 2010

thildemus

lotchen skriver:

Kan se der er mange steder på nettet jeg kan få det - hvor køber du så engangshætterne?? Synes faktisk de er lidt dyre

Der ligger en pakke med i når man køber termometeret - og den har jeg endnu ikke haft brug for at erstatte der er 20-30 hætter i tror jeg. Jeg bruger en hætte "per sygdom" så at sige - altså bruger jeg samme hætte flere gange (i samme sygdomsforløb). Regnede med at købe på apotektet, men har ikke tjekket priser. Mit termometer er nok 1 1/2 år gammelt tror jeg.

Anmeld

23. november 2010

Ox.

Vi nruger kun rektal - og det er pga vores dejlige læge, som sagde de er mere præcise

Anmeld

23. november 2010

Mormilla

Vi købte et på apoteket og det viser altid forkert. Så den bruger vi ikke...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.