Rektaltermometer vs øretermometer??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.236 visninger
30 svar
0 synes godt om
21. november 2010

klmf

Vi bruger rektaltermometer, men synes det er så synd for den lille bobs at få taget temp på den måde når han i forvejen ikke lige er på toppen. Har overvejet at købe et digitalt øretermometer...

Er der nogen, der bruger dem og kan anbefale et mærke?

Eller IKKE kan abefale dem, er de for usikre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2010

CarinaSB

Vi købte et øretermometer i Babysam .. Og lige meget hvad så er temptraturen 36,4 .. selv når Noah ligger med 39,9 i feber ... Men det var os bare et billigt et vi købte da vi skulle holde øje med hans feber efter han var blevet opereret .. 

Anmeld

21. november 2010

Sjl-msl-Mkl

Jeg stoler mest på et rektaltermometer, jeg synes ikke der er andre alternativer. Min datter Malou Selma græder ike eller noget når det er, så der har jeg mit svar.

Personligt synes jeg heller ikke det er rart og få sådan en ting i prutten, men sådan er det bare nogen gange. 

Anmeld

22. november 2010

Kløver

lotchen skriver:

Vi bruger rektaltermometer, men synes det er så synd for den lille bobs at få taget temp på den måde når han i forvejen ikke lige er på toppen. Har overvejet at købe et digitalt øretermometer...

hmm må indrømme jeg nu aldrig som lille har taget skade af et termometer i enden (går ud fra det er den vi snakker om) og slet ikke med en god klat vaseline. Jeg har ikke planer om at skulle bruge andet til vores kommende bebs (har købt et med bøjelig spids) da de siger det er i enden man får det mest sikre resultat, skulle man vælge andet alternativ til børnene skulle det være i munden, men ville aldrig gå over til øretermometer eller de der termometersutter man kan købe, da de siger de er alt alt for usikre, desværre

Anmeld

22. november 2010

SussieThyssen

lotchen skriver:

De er ikke særligt sikre..også derfor man pricipielt bruger gammeldags termometre på sygehusene stadigvæk. Man kan risikererer at øretermometre måler en hel grad ved siden af eller mere. Så jeg vil da bestemt anbefale det til bagdelen.

Kærligst
sussie

Anmeld

22. november 2010

Carina1977

SussieThyssen skriver:

De er ikke særligt sikre..også derfor man pricipielt bruger gammeldags termometre på sygehusene stadigvæk. Man kan risikererer at øretermometre måler en hel grad ved siden af eller mere. Så jeg vil da bestemt anbefale det til bagdelen.

Kærligst
sussie

Det er vel på børneafdelinger at de ikke bruger øretermometer? For da jeg var indlagt for ikke så lang tid siden, der målte de min tempretur med øretermometer.

Men vil sige at jeg personligt ikke stoler på øretermometer. Da min søn var mindre, var jeg på besøg hos en bekendt, og syntes min søn virkede pylret. Hun fandt så sit øretermometer frem, og Marks tempretur lå på under 37. jeg tog hjem ret hurtigt efter og fandt vores eget termemeter frem (den der skal i numsen) og drengen havde over 40 i feber. så jeg vil absolut ikke anbefale et øretermometer...det  er bedre  dem i numsen

Anmeld

22. november 2010

SussieThyssen

Carina1977 skriver:

Det er vel på børneafdelinger at de ikke bruger øretermometer? For da jeg var indlagt for ikke så lang tid siden, der målte de min tempretur med øretermometer.

Men vil sige at jeg personligt ikke stoler på øretermometer. Da min søn var mindre, var jeg på besøg hos en bekendt, og syntes min søn virkede pylret. Hun fandt så sit øretermometer frem, og Marks tempretur lå på under 37. jeg tog hjem ret hurtigt efter og fandt vores eget termemeter frem (den der skal i numsen) og drengen havde over 40 i feber. så jeg vil absolut ikke anbefale et øretermometer...det  er bedre  dem i numsen

Det afhænger så nok hvilken børneafd det er og hvorhenne i landet.

Men en anden ting er at jeg kun kan give dig ret mht fejl med øretermometer.
Min mand købte også et, og det målte altid fejl.
Så blev det byttet uden noget bedre resultat.
Senere fik han et andet mærke...altid fejl.
Så jeg giver ikke fem flade "ører" for dem

Anmeld

22. november 2010

thildemus

Kærligst
sussie

Det er ikke helt rigtigt. Det kommer måske an på, hvor I landet man er indlagt - som du også selv skriver Min dreng var indlagt efter fødslen og der tog de hans temperatur med øretermometer. Jeg spurgte en sygeplejeske, og hun sagde, at de rent faktisk var mere præcise end numsetermometerene ... når de blev brugt korrekt Hun sagde, at hvis mærket var ok - så lå fejlene i, at man kunne bruge det "forkert". (Hvad der lå i at mærket skulle være "ok" ved jeg ikke, men jeg undersøgte en del før jeg købte).

Jeg har derfor købt et øretermometer og sat mig grundigt ind i hvordan man skal bruge det. Jeg er rigtigt glad for mit, men det er nok en smagssag

Til TS: braun thermoscan IRT 4520 har fået gode anmeldelser - jeg fik mit anbefalet på apoteket. Jeg er glad for mit og det er let at bruge. Det ligger i den dyrere ende, men du kan få det til under 450,-.

Anmeld

22. november 2010

B&J

Jeg anbefaler varmt det fra apoteket det er rigtigt godt og passer¨også ind i deres små øre og det passer også med det man butter i numsen... jeg kan nemlig heller ikke lig af skal stoppe noget op på mit barn eller mig selv

Anmeld

22. november 2010

Snuske1985

Som flere andre hentyder til, så er et termometer i enden den mest præcise måde at tage den på.... Så det er mit valg.. :-)

Kan godt forstå man kan ha det svært ved at putte et termometer op i enden på barnet, men vil heller have et rimelig præcist svar!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.