Feriepenge & barsel - hjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. november 2010

Ni-ko-li-ne

K&S skriver:

Tak for svaret jeg må prøve at høre kommunen ad, for jeg har ikke været på job siden februar pga. sygemelding i forbindelse med graviditet, så har ikke rigtig haft mulighed for at bruge min ferie....!

så du er sygemeldt nu eller du er på barsel?

uanset hvad kan du få nogle af pengene til den tid.

er det feriekonto? for så kan du ringe til dem og de vil være behjælpelige med at vejlede i hvornår og hvor meget du kan få.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2010

K&S

Ni-ko-li-ne skriver:

liiiiiiiige en tilføjelse...

det er ikke kommunen der er skrappe med hvilken dato de må underksirve på... det er Feriekonto´s egne regler... Kommunerne oplever simpelthen at Feriekonto afviser feriekortet og at borgeren derfor må afsted og få det underskrevet igen!

dette sker fordi man først må få det underskrevet tidligst d. 20. i den måned hvor det udløber! det siger reglerne fordi, man først da er forhindret i at afholde hovedferien...

Tak tak

Anmeld

21. november 2010

K&S

Laulund87 skriver:

Det er nu ikke helt rigtigt..Min mand har barslen og han har lige fået udbetalt feriepenge for 15 dage, uden det bliver modregnet

Vi spurgte nemlig inde på kommunen og så længe man ikke hæver for mere end 15 dage, bliver det ikke modregnet.

Jeg må vist hellere lige høre kommunen ad

Anmeld

21. november 2010

K&S

Ni-ko-li-ne skriver:

så du er sygemeldt nu eller du er på barsel?

uanset hvad kan du få nogle af pengene til den tid.

er det feriekonto? for så kan du ringe til dem og de vil være behjælpelige med at vejlede i hvornår og hvor meget du kan få.

Jeg er på barsel nu - jeg fødte 3. august, men gik fra allerede 8 uger før (i henhold til overenskomsten).

Jeps, det er feriekonto - jeg prøver at snakke med kommunen og feriekonto  Tak tak...!

Anmeld

21. november 2010

Ni-ko-li-ne

K&S skriver:

Tak tak

velbekomme... jeg stod selv i samme hovedpine! øvs mand....

Anmeld

21. november 2010

Laulund87

K&S skriver:

Jeg må vist hellere lige høre kommunen ad

Ja helt sikkert! Det ville da være død ærgeligt hvis de går til spilde!

Vi troede også bare at de penge var gået tabt, men vi fik heldigvis fortalt i sidste øjeblik, at de kunne hæves

Ikke så tosset med 11000 kr, man ikke regnede med at få

Anmeld

21. november 2010

Pige2009

Laulund87 skriver:

Det er nu ikke helt rigtigt..Min mand har barslen og han har lige fået udbetalt feriepenge for 15 dage, uden det bliver modregnet

Vi spurgte nemlig inde på kommunen og så længe man ikke hæver for mere end 15 dage, bliver det ikke modregnet.

Ok. Dvs. Alt over de 15 dage? Min veninde havde nemlig 4 uger, og der blev hun trukket - derfor mit svar

Anmeld

21. november 2010

Ni-ko-li-ne

Baagøe skriver:

Ok. Dvs. Alt over de 15 dage? Min veninde havde nemlig 4 uger, og der blev hun trukket - derfor mit svar

ja du kan maks få 15 dage

Anmeld

21. november 2010

Pige2009

Ni-ko-li-ne skriver:

ja du kan maks få 15 dage

Så er det derfor hun blev trukket

Anmeld

21. november 2010

Malthes mor

Husk også at du kan få overført dine omsorgsdage fra dette år. De forsvinder ikke, men er ligesom med din ferie. De kan først bruges når du er færdig med barselsperioden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.