Feriepenge & barsel - hjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. november 2010

Pige2009

K&S skriver:

Går feriepengene så "tabt", hvis man ikke bruger dem inden den 1. maj næste år?

Jeg fik nemlig udbetalt nogle feriepenge her den 31. september (hvor jeg stadig var i arbejde) - der skulle jeg bare skrive at jeg var forhindret i at holde min hovedferie inden 31. september pga. barsel (x i feriehindring)....

Ja, de går tabt. Det er noget andet, når du er i arbejde. Men når du er på DP, kan du ikke samtidig modtage feriepenge. Det er rent ØV

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2010

Pige2009

K&S skriver:

Jeg tror jeg har fået det så sent, fordi jeg jo har været ansat indtil 31. oktober ?!

Det lyder stadig meget mystisk, men det er jo selvfølgelig også ens eget ansvar at holde styr på det

Anmeld

21. november 2010

>>Carina<<

Jeg har selv stået i samme situation som dig. Reglerne lyder således:Du kan IKKE holde ferie når du er på barsel. Derfor skal du på dit feriekort krydse af i den rubrik hvor der står at du er forhindret i at holde ferie. På bagsiden (hvert fald på mit) ka du så krydse af i at du holder barsel. Det vil faktisk sige at du får feriepengene udbetalt OG får dagpenge samtidig. Kommunen skal underskrive dit feriekort men de kan godt være lidt skrappe med hvornår de vil gøre det. Du skal være opmærksom på at du ikke må tage på ferie som sådan når du får dagpenge. Håber du ka bruge det jeg har skrevet

Anmeld

21. november 2010

K&S

Baagøe skriver:

Det lyder stadig meget mystisk, men det er jo selvfølgelig også ens eget ansvar at holde styr på det

Jeps, i know, men jeg har været sygemeldt siden februar i forbindelse med graviditeten - så jeg har jo ikke rigtig haft mulighed for at bruge af mine feriedage

Anmeld

21. november 2010

K&S

Carina1984 skriver:

Jeg har selv stået i samme situation som dig. Reglerne lyder såledesu kan IKKE holde ferie når du er på barsel. Derfor skal du på dit feriekort krydse af i den rubrik hvor der står at du er forhindret i at holde ferie. På bagsiden (hvert fald på mit) ka du så krydse af i at du holder barsel. Det vil faktisk sige at du får feriepengene udbetalt OG får dagpenge samtidig. Kommunen skal underskrive dit feriekort men de kan godt være lidt skrappe med hvornår de vil gøre det. Du skal være opmærksom på at du ikke må tage på ferie som sådan når du får dagpenge. Håber du ka bruge det jeg har skrevet

Tak for svaret jeg må prøve at høre kommunen ad, for jeg har ikke været på job siden februar pga. sygemelding i forbindelse med graviditet, så har ikke rigtig haft mulighed for at bruge min ferie....!

Anmeld

21. november 2010

Pige2009

K&S skriver:

Jeps, i know, men jeg har været sygemeldt siden februar i forbindelse med graviditeten - så jeg har jo ikke rigtig haft mulighed for at bruge af mine feriedage

Nu er der en anden der skriver, at man godt kan få dem udbetalt... Så ring til kommunen og forhør dig for en sikkerheds skyld. Med alle andre indtægter er det bare således, at det man får udbetalt ved siden af sine DP, bliver trukket fra...

Anmeld

21. november 2010

>>Carina<<

K&S skriver:

Tak for svaret jeg må prøve at høre kommunen ad, for jeg har ikke været på job siden februar pga. sygemelding i forbindelse med graviditet, så har ikke rigtig haft mulighed for at bruge min ferie....!

Det var det samme med mig. Jeg var sygemeldt 4 mdr inden jeg gik på barsel.

Anmeld

21. november 2010

Ni-ko-li-ne

Carina1984 skriver:

Jeg har selv stået i samme situation som dig. Reglerne lyder såledesu kan IKKE holde ferie når du er på barsel. Derfor skal du på dit feriekort krydse af i den rubrik hvor der står at du er forhindret i at holde ferie. På bagsiden (hvert fald på mit) ka du så krydse af i at du holder barsel. Det vil faktisk sige at du får feriepengene udbetalt OG får dagpenge samtidig. Kommunen skal underskrive dit feriekort men de kan godt være lidt skrappe med hvornår de vil gøre det. Du skal være opmærksom på at du ikke må tage på ferie som sådan når du får dagpenge. Håber du ka bruge det jeg har skrevet

liiiiiiiige en tilføjelse...

det er ikke kommunen der er skrappe med hvilken dato de må underksirve på... det er Feriekonto´s egne regler... Kommunerne oplever simpelthen at Feriekonto afviser feriekortet og at borgeren derfor må afsted og få det underskrevet igen!

dette sker fordi man først må få det underskrevet tidligst d. 20. i den måned hvor det udløber! det siger reglerne fordi, man først da er forhindret i at afholde hovedferien...

Anmeld

21. november 2010

Laulund87

Baagøe skriver:

Ja, de går tabt. Det er noget andet, når du er i arbejde. Men når du er på DP, kan du ikke samtidig modtage feriepenge. Det er rent ØV

Det er nu ikke helt rigtigt..Min mand har barslen og han har lige fået udbetalt feriepenge for 15 dage, uden det bliver modregnet

Vi spurgte nemlig inde på kommunen og så længe man ikke hæver for mere end 15 dage, bliver det ikke modregnet.

Anmeld

21. november 2010

K&S

Baagøe skriver:

Nu er der en anden der skriver, at man godt kan få dem udbetalt... Så ring til kommunen og forhør dig for en sikkerheds skyld. Med alle andre indtægter er det bare således, at det man får udbetalt ved siden af sine DP, bliver trukket fra...

Det gør jeg helt sikkert, men tak tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.