Feriepenge & barsel - hjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.577 visninger
31 svar
0 synes godt om
21. november 2010

K&S

Hejsa i kloge kvinder

Jeg har været ansat i et vikariat fra oktober sidste år og frem til 31. oktober i år, men jeg gik på barsel midt i juni og fødte i august...!

Jeg har nu modtaget et feriekort, som skal bruges inden 1. maj 2011, men der er jeg jo stadig på barsel og modtager dagpenge fra kommunen - så mit spørgsmål er:

Trækker kommunen mig i dagpenge, hvis jeg skal have feriepengene udbetalt?

Håber det giver mening?!

Katja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2010

K&S

21. november 2010

Snefnug1984

Ja det mener jeg helt bestemt de gør, men er ikke 100% sikker. Jeg mener ikke, at man kan modtage BÅDE dagpenge og feriepenge på samme tid.

Anmeld

21. november 2010

HDA2311

Det vil jeg også mene, men ring og spørg...

Anmeld

21. november 2010

K&S

Ja det mener jeg helt bestemt de gør, men er ikke 100% sikker. Jeg mener ikke, at man kan modtage BÅDE dagpenge og feriepenge på samme tid.

Tak tak  Jeg tænkte bare, at det måske gik ind under feriehindring?

Anmeld

21. november 2010

K&S

HDA2311 skriver:

Det vil jeg også mene, men ring og spørg...

Tak tak

Det vil jeg også gøre i løbet af den kommende uge, men måske nogle vidste det

Anmeld

21. november 2010

Pige2009

K&S skriver:

Hejsa i kloge kvinder

Jeg har været ansat i et vikariat fra oktober sidste år og frem til 31. oktober i år, men jeg gik på barsel midt i juni og fødte i august...!

Jeg har nu modtaget et feriekort, som skal bruges inden 1. maj 2011, men der er jeg jo stadig på barsel og modtager dagpenge fra kommunen - så mit spørgsmål er:

Håber det giver mening?!

Katja

Ja, du kan ikke få DP og feriepenge samtidig Så du vil blive trukket i DP, hvis du vælger at bruge feriepengene...

Anmeld

21. november 2010

Pige2009

K&S skriver:

Hejsa i kloge kvinder

Håber det giver mening?!

Katja

Det er da også vildt sent at få sit feriekort!  Det skulle du da have haft sidst i april eller først i maj...

Anmeld

21. november 2010

K&S

Baagøe skriver:

Ja, du kan ikke få DP og feriepenge samtidig Så du vil blive trukket i DP, hvis du vælger at bruge feriepengene...

Går feriepengene så "tabt", hvis man ikke bruger dem inden den 1. maj næste år?

Jeg fik nemlig udbetalt nogle feriepenge her den 31. september (hvor jeg stadig var i arbejde) - der skulle jeg bare skrive at jeg var forhindret i at holde min hovedferie inden 31. september pga. barsel (x i feriehindring)....

Anmeld

21. november 2010

K&S

Baagøe skriver:

Det er da også vildt sent at få sit feriekort!  Det skulle du da have haft sidst i april eller først i maj...

Jeg tror jeg har fået det så sent, fordi jeg jo har været ansat indtil 31. oktober ?!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.