Vores kat er væk...:-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. november 2010

ekzunz

Peanut skriver:

Det er heldigvis ikke så lang tid han har været væk endnu 

Men kender udemærket godt bekymringerne..

Vi har flere katte, og de kommer som oftest hjem, når jeg kalder på dem om aftenen, men når de ikke gør, bliver jeg nervøs 

En gang manglede vores ene pige i 3 dage, tror jeg det var.. Hver dag var jeg ude og kalde på hende, også sidste dag, kunne jeg høre hende miav'e - og jeg kaldte og kaldte, var sikker på det var hendes miav - og kunne til sidst lokalisere hende - i naboens garage, hvor hun var blevet lukket inde 

Var sååå glad for at få hende hjem igen  og man ved jo ikke engang om hun har gået der hele den tid hun var væk 

Mht registrering; (nu ved jeg ikke lige hvornår du har registreret ham), men det kan vidst godt tage noget tid, før det ligger på nettet så du kan søge..

Er han i øvrigt kastreret 

Ja, han er kastreret - det blev han for knap 3 uger siden.

Jeg håber også at han "bare" er lukket inde et sted eller bare har taget en ekstra lang tur. Han ligger i hvertfald ikke i vejkanten i området - det har vi tjekket...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2010

ekzunz

MoriSverige skriver:

Det er rigtig rigtig hårdt når de små pus bliver væk længere tid end de plejer. 

første gang vores den ene gjorde det var han væk i 7 døgn 
anden gang tog han en tur på 14 døgn 

Det var bare hårdt ikke at vide hvor han var eller hvordan han hade det.

for at lille Anton har det fint og 'bare' er gået på opdagelse.

Åh - det var godt nok lang tid!! Gid man dog vidste hvor de havde været henne.... Puh ha - jeg håber altså ikke jeg skal vente en uge....

Heldigvis er det mig der er hårdest ramt, ungerne tænker ikke rigtigt over det endnu...

Anmeld

21. november 2010

quity

Da min hankat havde nogenlunde samme alder,varden væk i 7 uger. Jeg havde opgivet at fåden tilbage, men en aften hvor jeg havde en veninde på besøg siger hun at hun havde set en sort hankat udenfor. Det var den.

Jeg hører af og til at katte der lige er blevet kastreret tager på spring ture, for der er stadig "hankat" i dem i et stykke tid efter kastration

Anmeld

21. november 2010

SaNiNa

Znuzke skriver:

Anton på 8 mdr. blev lukket ud i går formiddags - og vi har ikke set ham siden.... Han har aldrig været væk så længe før, og han plejer ALTID at sove inde. Han er en kæmpe kælepotte og jeg savner ham....

Jeg har håbet at telefonen ville ringe, og en venlig person ville fortælle at de havde fundet ham - han er jo selvfølgelig øremærket og har chip. Jeg var dog usikker på hvad tlf.nummer han er registreret ham, så jeg ville da selv lige slå ham op på dansk-katteregister.dk - og så står han der slet ikke???? Jeg har også prøvet Det Danske Katteregister - samme resultat. Jeg har søgt på chip-nummeret - det er heller ikke registreret.

Nu har jeg sendt en mail til dyrlægen, og venter spændt på en forklaring fra hende...

Øv hvor er jeg ked....

øv hvor træls hvor ville jeg også blive ked af det hvis det var en af vores katte som life pludselig var væk.

Ang reg af kat var vores heller reg nogen stedder og fik afvide hos dem at man selv skulle sende adresse osv ind til dem så gjord jeg med det sammen.

Håber jeres kat snart er hjemme igen

Anmeld

21. november 2010

mariamiss6

Znuzke skriver:

Anton på 8 mdr. blev lukket ud i går formiddags - og vi har ikke set ham siden.... Han har aldrig været væk så længe før, og han plejer ALTID at sove inde. Han er en kæmpe kælepotte og jeg savner ham....

Jeg har håbet at telefonen ville ringe, og en venlig person ville fortælle at de havde fundet ham - han er jo selvfølgelig øremærket og har chip. Jeg var dog usikker på hvad tlf.nummer han er registreret ham, så jeg ville da selv lige slå ham op på dansk-katteregister.dk - og så står han der slet ikke???? Jeg har også prøvet Det Danske Katteregister - samme resultat. Jeg har søgt på chip-nummeret - det er heller ikke registreret.

Nu har jeg sendt en mail til dyrlægen, og venter spændt på en forklaring fra hende...

Øv hvor er jeg ked....

Øøøøøøv Znuzke....

Jeg håber da han kommer hjem igen, har du prøvet at kalde på ham?

Mine katte lærte at jeg fløjtede på en bestemt måde, så hvis de var inden for rækkevidde, så skulle de komme hjem... Eller også sendte jeg den sløve kastrat ud efter den horny kælling

Anmeld

21. november 2010

ekzunz

mariamiss6 skriver:

Øøøøøøv Znuzke....

Jeg håber da han kommer hjem igen, har du prøvet at kalde på ham?

Mine katte lærte at jeg fløjtede på en bestemt måde, så hvis de var inden for rækkevidde, så skulle de komme hjem... Eller også sendte jeg den sløve kastrat ud efter den horny kælling

Jaaaa - selvfølgelig har jeg kaldt. Naboerne er vist ved at være trætte af at høre på mig. Jeg har vadet op og ned af vejen, nabo-vejen, hovedgaden - og ingen Anton

Han burde jo ikke være horny længere, han er blevet kastreret, men måske han ikke har opdaget det.... Han bider sig ihvertfald stadig fast i min hånd og bestiger min arm....

Anmeld

21. november 2010

mariamiss6

Znuzke skriver:

Han burde jo ikke være horny længere, han er blevet kastreret, men måske han ikke har opdaget det.... Han bider sig ihvertfald stadig fast i min hånd og bestiger min arm....

undskyld.... jeg ved det er strengt i denne situation men altså

Har du fundet ham endnu?

Anmeld

21. november 2010

Pena

Znuzke skriver:

Den har altid været udekat - lige siden et par uger efter vi fik den...

Det er lige præcis sådanne historier jeg har brug for!!! Happy Endings....

Min 16 ugers killing forsvandt i tre dage for et par uger siden. Jeg var knust, kunne ikke sove, for lyttede efter alle lyde.

Jeg søgte på kattens værns/dyrenes beskyttelses hjemmeside efter fundne katte, ringede til falck og dyrlæger i omegnen.

Satte en seddel op i brugsen, og pludselig ringede min nabo (20 meter væk). Den havde været hos hende det sidste døgn, og kunne ikke finde hjem.

Nøj jeg blev glad.

Det kan være meget normalt at de tager en springtur engang i mellem.

Håber kattemusen kommer tilbage.

Anmeld

21. november 2010

Pena

Znuzke skriver:

Jaaaa - selvfølgelig har jeg kaldt. Naboerne er vist ved at være trætte af at høre på mig. Jeg har vadet op og ned af vejen, nabo-vejen, hovedgaden - og ingen Anton

Der kan vist gå ret lang tid før det der strejfer går af dem efter de er kastreret.

Nåhh Anton. Det hedder min hund også.

Nu ved jeg ikke hvornår du kalder efter ham, men det skal helst være om aftenen, hvor trafik og anden støj ikke kan skræmme ham. Har jeg læst.

Men hold fast hvor jeg også kaldte mens jeg gik rundt og vrælede. Hvis nogen har set mig må de da ha tænkt sit. Men jeg er skisme ligeglad.

Anmeld

22. november 2010

CamillaValby

Znuzke skriver:

Øv hvor er jeg ked....

Nu har jeg ikke lige læst de andre indlæg. Men smid en mail afsted til katteregistret om dgs tlf nr. Du skal også meddele dem om du ønsker at man skal kunne se dine oplysninger når man taster på deres hjemmeside. Som standard er det nemlig som at man ikke kan se noget andet end de få oplysninger om katten fx køn og farve. Og i dette tilfælde er der kun falck eller en dyrlæge der kan se dine oplysninger.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.