Vores kat er væk...:-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.324 visninger
32 svar
0 synes godt om
21. november 2010

ekzunz

Anton på 8 mdr. blev lukket ud i går formiddags - og vi har ikke set ham siden.... Han har aldrig været væk så længe før, og han plejer ALTID at sove inde. Han er en kæmpe kælepotte og jeg savner ham....

Jeg har håbet at telefonen ville ringe, og en venlig person ville fortælle at de havde fundet ham - han er jo selvfølgelig øremærket og har chip. Jeg var dog usikker på hvad tlf.nummer han er registreret ham, så jeg ville da selv lige slå ham op på dansk-katteregister.dk - og så står han der slet ikke???? Jeg har også prøvet Det Danske Katteregister - samme resultat. Jeg har søgt på chip-nummeret - det er heller ikke registreret.

Nu har jeg sendt en mail til dyrlægen, og venter spændt på en forklaring fra hende...

Øv hvor er jeg ked....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2010

Diana...

Åhh det er bare så hård når de ikke lige kommer hjem  Hvis det kan trøste dig lidt så har mine katte også været væk i flere dage, vores ene var der en anden familie der havde hapset og en uge efter kommer den hjem med et andet halsbånd, den anden har været løbet ned i naboens kælder og være blevet smækket inde selvfølgelig ved en fejl men kom hjem 3 dage efter, og så vores 3. min egen lille han mis som er min og altid kommer hjem om natten og er virkelig MORS kat og kan ikke lide ander end MOR er meget sky over for andre mennesker osv han kan godt få et flip en GANG i mellem hvor han lige er væk et par dage men kommer så hjem igen. 

Håber snart jeres lille mis kommer hjem for det er bare ikke sjovt de ikke kommer hjem.

Men hvor er det mærkeligt at du ikke kan finde den i systemet, håber dyrlægen lige finder ud af det.

Knus Diana

Anmeld

21. november 2010

Diana...

Hov hvor længe har den været udekat? 

Anmeld

21. november 2010

ekzunz

Diana... skriver:

Hov hvor længe har den været udekat? 

Den har altid været udekat - lige siden et par uger efter vi fik den...

Det er lige præcis sådanne historier jeg har brug for!!! Happy Endings....

Anmeld

21. november 2010

Pia.

Puha... det er ikke sjovt.. men jeg tænker når nu du skriver 8 mdr. tror du så ikke han er begyndt at få smag for damer - hvis han ved hvad damer er ? - det er jo lige på det højeste

Er helt sikker på han nok skal komme tilbage - jeg krydser i hvert fald alt for han kommer ...

Det lyder mærkeligt med registreringen ....

Knus fra Pia, som virkelig håber I finder ham

Anmeld

21. november 2010

Dictes mor

Jeg håber meget, at han kommer tilbage, tror du ikke, at det kan tænkes, at der er nogle spændende damer derude?

Jeg har tilgengæld et spørgsmål, når nu der er katteejere til stede, jeg har ikke kat, og har aldrig haft det, og jeg undrer mig over, at man bare lukker dem ud, at de ikke er i snor eller i et indhegnet område, ligesom hunde og som loven egentlig også siger at man skal? Jeg tænker bare, hvordan man tør, for de kan jo komme tilskade eller blive væk og ikke komme igen?

Anmeld

21. november 2010

Silas&Mille

Det er rigtig rigtig hårdt når de små pus bliver væk længere tid end de plejer. 

første gang vores den ene gjorde det var han væk i 7 døgn 
anden gang tog han en tur på 14 døgn 

Det var bare hårdt ikke at vide hvor han var eller hvordan han hade det.

for at lille Anton har det fint og 'bare' er gået på opdagelse.

Anmeld

21. november 2010

Silas&Mille

Dictes mor skriver:

Jeg håber meget, at han kommer tilbage, tror du ikke, at det kan tænkes, at der er nogle spændende damer derude?

Jeg har tilgengæld et spørgsmål, når nu der er katteejere til stede, jeg har ikke kat, og har aldrig haft det, og jeg undrer mig over, at man bare lukker dem ud, at de ikke er i snor eller i et indhegnet område, ligesom hunde og som loven egentlig også siger at man skal? Jeg tænker bare, hvordan man tør, for de kan jo komme tilskade eller blive væk og ikke komme igen?

Måske lyder dette lidt hårdt, men det er noget man må tage med hvis man har valgt at have udekat.

Hvis man ikke kan klare bekymringerne med en udekat, skal man vælge at have indekat i stedet for. 

De gange vores den røde har været på springtur har det været enormt hårdt, for hvad nu hvis han er blevet kørt over ? . Men han er altid kommet hjem i god behold og meget sulten 

Forresten er det ikke altid damerne der trækker. Vores har også taget en springtur på 3-4 dage efter han er blevet kastereret (staves). 

Anmeld

21. november 2010

Peanut

Det er heldigvis ikke så lang tid han har været væk endnu 

Men kender udemærket godt bekymringerne..

Vi har flere katte, og de kommer som oftest hjem, når jeg kalder på dem om aftenen, men når de ikke gør, bliver jeg nervøs 

En gang manglede vores ene pige i 3 dage, tror jeg det var.. Hver dag var jeg ude og kalde på hende, også sidste dag, kunne jeg høre hende miav'e - og jeg kaldte og kaldte, var sikker på det var hendes miav - og kunne til sidst lokalisere hende - i naboens garage, hvor hun var blevet lukket inde 

Var sååå glad for at få hende hjem igen  og man ved jo ikke engang om hun har gået der hele den tid hun var væk 

Mht registrering; (nu ved jeg ikke lige hvornår du har registreret ham), men det kan vidst godt tage noget tid, før det ligger på nettet så du kan søge..

Er han i øvrigt kastreret 

Anmeld

21. november 2010

ekzunz

Pia. skriver:

Puha... det er ikke sjovt.. men jeg tænker når nu du skriver 8 mdr. tror du så ikke han er begyndt at få smag for damer - hvis han ved hvad damer er ? - det er jo lige på det højeste

Er helt sikker på han nok skal komme tilbage - jeg krydser i hvert fald alt for han kommer ...

Det lyder mærkeligt med registreringen ....

Knus fra Pia, som virkelig håber I finder ham

Han blev kastreret for 3 uger siden, så han burde jo ikke være så interesseret i damer....

Jeg håber også at han snart dukker op....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.