Hvornår slut med formiddagslur?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. november 2010

Dictes mor

Dicte er selv så småt ved at skære formiddagsluren væk, hun vil først sove omkring kl. 11 og kun en halv time.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2010

Nalle

Laulund87 skriver:

Enig

Puha jeg får helt ondt i maven når jeg hører om forældre der siger; "Nå nu er mit barn 1 år så skærer lige lige lidt i søvnen for andre børn på den alder sover mindre"

Ikke møntet på nogen herinde! (Har desværre bare hørt det et par gange)

Men nu sagde et klogt hoved ( der ved hvad hun snakker om selvfølgelig ) til mig den anden dag, at indtil ens børn er 3 år skal de have lov til at sove alt det de vil.

Min søn bliver også snart ½ år, og sover rigtig meget

Anmeld

22. november 2010

Laulund87

Nalle skriver:

Men nu sagde et klogt hoved ( der ved hvad hun snakker om selvfølgelig ) til mig den anden dag, at indtil ens børn er 3 år skal de have lov til at sove alt det de vil.

Min søn bliver også snart ½ år, og sover rigtig meget

Det har jeg nu også tænkt mig at gå efter

Maria er 11 måneder og sover noget mere end gennemsnittet..Ca 16 timer i døgnet og jeg kunne ikke drømme om at skære ned på det. Hun får også stadig tre lure om dagen

Anmeld

22. november 2010

Valle81

Findusinde skriver:

Hej..

Laura på 14 mrd er ekstrem glad for sin formiddagslur, hvor hun får omkring en time, og så gerne 2 timer over middag i dagpleje..

Hvornår skippede i formiddagsluren til kun en lur om dagen??

Knus

Jeg ville slet ikke skippe den hvis jeg var dig.

Hvis ikke det skaber "problem" i dagplejen og ellers  i hverdagen så er det bare at fortsætte - hun sover fordi hun har brug for det og det synes jeg bestemt du skal sætte pris på:0)

Skønt at have børn der sover godt.

Alle børn er ikke ens, nogle børn har også brug for deres middagslur til de er 5 år:0)

Sebastian min elskede bonus søn får tit en middagslur på en timestid eller mere, han bliver  lige om hjørnet, men han kan simpelthen ikke hænge sammen ellers.

Så nyd det og respekter:0)

Christina

Anmeld

22. november 2010

Dansker i England

Min datter sover kun en gang om dagen - fra ca 11-13. Hun kommer i seng mellem 18,30 og 19 og sover ca 12 timer, og hun har ikke brug for mere søvn

Anmeld

22. november 2010

Nalle

Laulund87 skriver:

Det har jeg nu også tænkt mig at gå efter

Maria er 11 måneder og sover noget mere end gennemsnittet..Ca 16 timer i døgnet og jeg kunne ikke drømme om at skære ned på det. Hun får også stadig tre lure om dagen

Det er også det Sebastian sover

Anmeld

22. november 2010

missie20

Findusinde skriver:

Hej..

Laura på 14 mrd er ekstrem glad for sin formiddagslur, hvor hun får omkring en time, og så gerne 2 timer over middag i dagpleje..

Hvornår skippede i formiddagsluren til kun en lur om dagen??

Knus

I en bog jeg har so hedder: Dit barn de første 6 år. Der er en tabel, hvor der står:

Gennemsnitlig søvn.

Alder

1 uge    16 timer  30 min.

1 år       13 timer 45 min.

2 år       13 timer

3 år       12 timer

4 år       11 timer og 30 min.

5 år       11 timer

6 år      10 timer og 45 min.

Men husk det er gennemsnitlig.

Min søn på over 7 måneder sover ca. 15 timer i døgnet regnet sammen.

Anmeld

22. november 2010

>>Carina<<

Magnus sover som regel kun til middag i vuggestuen. Der sover han for det meste to timers tid. Nogle gange tre timer og nogle gange kun halvanden time. Nogle dage hvor han kun sover halvanden time ka han godt ha brug for at sove lidt om eftermiddagen men de fleste dage sover han ik om eftermiddagen.

Anmeld

22. november 2010

mor-til-vanessa

tror selv hun siger til når hun ikke har brug for den.

min datter bliver snart et år og hun skal nok fortælle mig når hun ikke giver den mere. nogen gange får hun den andre gange ikke, det er meget forskelligt. 

så tror bare hun skal have den indtil det går ud over hendes middagslur, eller hvis hun lige pludselig er vågen til kl 11, så kan man jo godt lige strække den en time

Anmeld

22. november 2010

SaNiNa

Nicklas var omkring 5-6 måneder da han skippede eftermiddagsluren og 9 måneder da han skippede formiddagsluren

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.