Hvornår slut med formiddagslur?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.388 visninger
30 svar
1 synes godt om
21. november 2010

Findusinde

Hej..

Laura på 14 mrd er ekstrem glad for sin formiddagslur, hvor hun får omkring en time, og så gerne 2 timer over middag i dagpleje..

Hvornår skippede i formiddagsluren til kun en lur om dagen??

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2010

Snefnug1984

Jeg vil sige, at det da er ved at være tid til at skippe formiddagsluren

Anmeld

21. november 2010

Diana...

Det gjorde vi med Lucas da han var 10 måneder ca  

Anmeld

21. november 2010

Halbschön

Findusinde skriver:

Hej..

Laura på 14 mrd er ekstrem glad for sin formiddagslur, hvor hun får omkring en time, og så gerne 2 timer over middag i dagpleje..

Hvornår skippede i formiddagsluren til kun en lur om dagen??

Knus

Nicolai fik skåret hans to timer lange formiddagslur væk da han startede i dagplejen da han var 7mdr... (dette gjorde dp-mor for at få rytme i dagen, så alle børn sov på samme tid).. Nu sover han ca 2½-3 timer til middag, og det fungerer fint

Anmeld

21. november 2010

Findusinde

Puha, ja så kan jeg da godt se det kan være det er ved at være tid... Men jeg ved fra dagplejen at hun er fuldstændig umulig træt hvis hun ikke får formiddagsluren... Hun sover gerne mellem 10 11 timer om natten og er tidligt oppe... mange gange inden kl 6....

Anmeld

21. november 2010

Snefnug1984

Findusinde skriver:

Puha, ja så kan jeg da godt se det kan være det er ved at være tid... Men jeg ved fra dagplejen at hun er fuldstændig umulig træt hvis hun ikke får formiddagsluren... Hun sover gerne mellem 10 11 timer om natten og er tidligt oppe... mange gange inden kl 6....

Det er jo bare en tilvænning

Anmeld

21. november 2010

prettybutterfly

Natalie stoppede for en uge siden(er 11 mdr) da hun i laaaaang tid ikke har ville sove om eftermiddagen, og derfor alligevel kun fik en lur om dagen, men kun formiddag. Den er heldigvis blevet rykket til v 12 tiden nu!!!

Tror det er MEGA individuelt hvornår ungerne er klar til at skippe en lur. Så mærk efter, hvis hun er nem at få til at sove hver gang, virker træt, og nemt falder i søvn om aftenen er hun nok ik klar til at skære ned på lure!

Anmeld

21. november 2010

Laulund87

Findusinde skriver:

Jeg synes da overhovedet ikke du skal skippe den lur når hun tydeligvis har brug for den!

Min datter er 11 måneder. Hun sover;

19-07

08-09

11-13

15-16

Det er meget, men hun fungerer ikke ellers. Jeg synes børn selv skal styre det!

Anmeld

21. november 2010

Findusinde

prettybutterfly skriver:

Natalie stoppede for en uge siden(er 11 mdr) da hun i laaaaang tid ikke har ville sove om eftermiddagen, og derfor alligevel kun fik en lur om dagen, men kun formiddag. Den er heldigvis blevet rykket til v 12 tiden nu!!!

Tror det er MEGA individuelt hvornår ungerne er klar til at skippe en lur. Så mærk efter, hvis hun er nem at få til at sove hver gang, virker træt, og nemt falder i søvn om aftenen er hun nok ik klar til at skære ned på lure!

der er ingen problemer med at få hende til at sove hverken dag eller aften.. Hun er ekstrem træt når vi når ved 9 tiden om formiddagen, herhjemme sover hun ikke ret meget til middag, men det tror jeg simpelthen er fordi hun ikke bliver godt træt som hun gør i dagplejen..

Anmeld

21. november 2010

Findusinde

Laulund87 skriver:

Jeg synes da overhovedet ikke du skal skippe den lur når hun tydeligvis har brug for den!

Min datter er 11 måneder. Hun sover;

19-07

08-09

11-13

15-16

Det er meget, men hun fungerer ikke ellers. Jeg synes børn selv skal styre det!

Det er nogle måender siden vi skippede hendes eftermiddagslur, for vi havde et værre hyr med at få hende til at sove om natten.. Det kunne tage flere timer..

Jeg håber også på at vi begynder at kan mærke på hende hvornår den ikke er nødvendig mere... F.eks. ved at hun ikke vil sove over middag... Sommetider har DP lidt problemer med at hun ikke vil sove mere end en halv time, men det er sjældent..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.