Hvornår slut med formiddagslur?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. november 2010

prettybutterfly

Natalie sover også meget mere når hun er i vuggestue end i weekenden når hun kun er sammen med os, så det er nok meget normalt din guldklump har det på samme måde. Syntes altså ik nødvendigvis det lyder som om hun er klar til kun at få 1 lur om dagen hvis hun allerede er træt kl 9.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2010

Laulund87

Findusinde skriver:

Det er nogle måender siden vi skippede hendes eftermiddagslur, for vi havde et værre hyr med at få hende til at sove om natten.. Det kunne tage flere timer..

Jeg håber også på at vi begynder at kan mærke på hende hvornår den ikke er nødvendig mere... F.eks. ved at hun ikke vil sove over middag... Sommetider har DP lidt problemer med at hun ikke vil sove mere end en halv time, men det er sjældent..

Jeg tror også sagtens i kan mærke på hende når den ikke er nødvendig mere

Anmeld

21. november 2010

9510

Min dreng på 14 måneder får den endnu, men han er også oppe lidt over 5 og er den første der bliver afleveret (6.15) så han får lige en halv time ellers kan han ikke holde sig vågen

Så ved ikke hvornår vi holder med det

Anmeld

21. november 2010

sarahb

ca 11 mdr. Der stoppede hun med det over i Dp eren

Anmeld

21. november 2010

Malthes mor

Malthe på 11 mdr får også fortsat sin formiddagslur fra kl.8-9.  Hvis han ikke får den, er han rigtig træt kl.10.30. Og det er derved de spiser frokost i DP. Men hvis han får luren, så kan han holde den kørende til ca.11.30. Og så får han sin middagslur fra kl.11.30-14.

Også siger vi godnat kl. ca.19 og sover frem til kl.06

Tænk også på, at når de små er i DP eller VS så er der bare rigtig mange indtryk der skal fordøjes og bearbejdes. Og det sker via søvnen.

Så lad hende holde luren. Der skal nok komme tydelige tegn på at den ikke er nødvendig mere. FX at hun ikke vil sove til middag.

Hvem er det som mener at formiddagsluren skal væk? 

Anmeld

22. november 2010

Findusinde

Dagplejen har været ved at snakke lidt om det, men tror kun det er fordi når hun har de dage hvor hun bare ikke vil sove over middag at hun nævner det..

Umiddelbart tror jeg også hun skal beholde luren noget tid endnu..

TUSIND tak for svar alle sammen.. Det har været til stor hjælp hver og en..

Knus

Anmeld

22. november 2010

Mumto3

Det er altså meget forskelligt, og man er nødt til at se på det enkelte barn og hans/hendes behov. Det tror jeg ikke man kan generaliser over, og selt ikke hvis der er en dp-mor ind over, som siger at hun er alt for træt uden sin lur. Det ville jeg lytte til. Hun har trods alt din datter hver dag!

Anmeld

22. november 2010

Nalle

Indtil børn er 3 år skal de have lov til at sove alt det de vil.

Så hvis hun ikke er klar, synes jeg hun skal have lov til at sove, fortsat om formiddagen

Anmeld

22. november 2010

Barbamama

Findusinde skriver:

Hej..

Laura på 14 mrd er ekstrem glad for sin formiddagslur, hvor hun får omkring en time, og så gerne 2 timer over middag i dagpleje..

Hvornår skippede i formiddagsluren til kun en lur om dagen??

Knus

Ej hvor sjovt du spørger om det nu. Min datter sover også stadig to gange og hun er 17mdr. Her i weekenden prøvede vi at tage formiddagsluren fra hende men det duede slet ikke så i dag gik vi tilbage til at give hende to lure igen. Så længe de har brug for den er det jo bare sådan. Ikke to børn er ens. Min læge sagde for lang tid siden at min datter kun skulle sove en gang om dagen og så sagde jeg at jeg var hendes mor og det bestemte JEG! Og min datter er altså træt når hun har været oppe i to timer og så må hun sove!

Anmeld

22. november 2010

Laulund87

Nalle skriver:

Indtil børn er 3 år skal de have lov til at sove alt det de vil.

Så hvis hun ikke er klar, synes jeg hun skal have lov til at sove, fortsat om formiddagen

Enig

Puha jeg får helt ondt i maven når jeg hører om forældre der siger; "Nå nu er mit barn 1 år så skærer lige lige lidt i søvnen for andre børn på den alder sover mindre"

Ikke møntet på nogen herinde! (Har desværre bare hørt det et par gange)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.