Fuld narkose eller ej...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.997 visninger
25 svar
0 synes godt om
20. august 2008

MorCamilla

ADVARSEL.: "brystkræft igen"

Undskyld hvis jeg skriver for meget om brystkræft lige pt.. Men har et spørgsmøl til alle jer skønne tøser...

Jeg fik en opringning fra Aalborg sygehus i dag, de har modtaget min henvisning.. Den søde læge jeg talte med kunne dog ikke fortælle mig en dato endnu. Han ville spørge om jeg ville have lavet operationen i fuld narkose eller med lokalbedøvelse... (det var noget med at hvis det skulle være i fuld narkose så skulle jeg udfylde nogle papire som de så ville sende til mig)
Men jeg ved ikke hvad jeg vil... :$

På den ene side ville jeg gerne at det var med fuld narkose, for så bliver jeg lagt til at sove og opdager ingenting før det er overstået. Men der er også bare en stor risiko hver gang man skal i fuld narkose...

På den anden side vil jeg gerne at det bliver med lokal bedøvelse, for hvis de så ender med at fjerne hele mit bryst, så ved jeg det inden og vågner ikke op til et chok, men at være vågen under en sådan operation ved jeg ikke om jeg kan psykisk... og hvad nu hvis det ikke bliver helt bedøvet og jeg evt. vil kunne mærke at de skær i mig...

Hvad ville du vælge???

Jeg bad lægen sende mig papirene og så aftalte vi at jeg skulle skrive der på hvad for en slags bedøvelse jeg vil have.. Så jeg har en lille uges tid til at tænke det igennem..

Knus fra Camilla.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2008

Honningblomst

Jeg ville helt klart og uden tvivl vælge fuld narkose...og risikoen er så bitte lille.
Jeg har prøvet begge dele og lokal er bare det mest ubehagelige...gjorde det kun fordi jeg ville være vågen når jeg fik mine drenge.
Så jeg ville vælge fuld...det er en rar fornemmelse at falde i søvn...
Knus..
Og Camilla, skriv endelige ALT det du vil, kan og orker om brystkræft...

Anmeld

20. august 2008

Rasmine

Du skal overhovedet ikke undskylde at du skriver om brystkræft igen!

Anyway, så ville jeg ville vælge fuld narkose.
Er blevet opereret i knæet 4 gange, de 2 af gangene har været lokalbedøvelse, og det gjorde altså nade at få lagt bedøvelsen.
Om der så er forskel på smerten, alt efter hvor bedøvelsen bliver lagt aner jeg ikke.

Pøj pøj, håber operationen går godt!
(H)

Anmeld

20. august 2008

twinboys

Ville klart vælge fuld narkose, både mine drenge og jeg har prøvet det flere gange... Så go for it...

Held og lykke med det hele...

Undskyld ikke du skal vide at vi er der for dig....:)
Tanker til dig fra Majbritt(H)

Anmeld

20. august 2008

Mathilde

Hej Camilla

Jeg ville vælge fuld narkose. Jeg har været i narkose 3 gange og der har aldrig været problemer med det.
Sidst jeg blev opereret havde jeg også et valg, men var ikke i tvivl om, at jeg helst ville sove imens! Jeg havde lidt kvalme bagefter, men ikke noget særligt.
Når det så er sagt, kan jeg godt følge dit dilemma. Men vil det ikke også være svært at være vågen og få at vide, at nu fjerner de hele dit bryst(hvis det er tilfældet)? Jeg tror hellere jeg ville være uvidende så længe operationen stod på... Og så ellers forberede mig på den mulighed at vågne uden det ene bryst.
Men vi er jo alle forskellige, så mærk efter hvad der er rigtigst for dig.

Som de andre skriver, så skal du ikke undskylde!!! Det er jo klart at det fylder meget i dit liv lige nu og det hjælper at dele det med andre...

(H)Mathilde

Anmeld

20. august 2008

miver

Hej Camilla :D

Jeg tror jeg vlle vælge lokalbedøvelse , for at have den følelse af at man er mere med i forløbet .Ikke fordi jeg ville være utryg ved fuld nakose de er jo så gode til deres job idag bare for at være mere med

Og du skal bestemt ikke undskylde ;)
(H) (H) mie

Anmeld

20. august 2008

Bastian

Er helt enig med de andre: du skal ikke undskylde - skriv alt det du har behov for. Der er slet ikke noget at sige, at det fylder rigtig meget for dig.

Jeg ville helt klart vælge fuld narkose...

KH Lise

Anmeld

20. august 2008

tasha33

hej camilla
kan kun tilslutte de andre og sige at du skal tage fuld narkose, det ville jeg helt klart vælge hvis det var mig, men brug som læge sige tiden til at mærke efter hvad du har der rarest med og vælg efter det.
der er ikke noget at undskylde for, det er klart at det fylder meget og der er brug for at komme af med nogle af de tanker og følelse som følger med, og det kan kun være en opbakning til at at få snakket om det.
knuz og mange tanker herfra(H)

Anmeld

20. august 2008

1977

Profilbillede for 1977
Efter jeg prøvede lokal er jeg blevet STOR tilhænger af fuld narkose. Det har jeg så tilgengæld også prøvet nogle gange nu.

Men mærk efter med dig selv hvad du er mest tryg ved. Det er det hvad det hele handler om.

(H)

Anmeld

20. august 2008

MorCamilla

Hej Alle sammen... [rød]1000 tak for jeres svar[/rød], det er altid dejligt at høre hvad andre ville gøre... Jeg må indrømme at jeg er ikke kommet ret meget længere i min beslutning endnu, men jeg har også "god tid" (en uge ca) til at få det tænke igennem... Synes der er mange gode og dårlige ting ved begge dele... Jeg havde ikke lige troet at jeg selv måtte bestemme hvilken bedøvelse jeg vil have, men det er åbenbart normalt, det sagde lægen jeg snakkede med at det var... Så træls det er, jeg har virkelig gjort hvad jeg kan for netop IKKE at tænke på det jeg står overfor, og så ringer der en læge og ber mig tænke over hvilken operation jeg vil have... Ironisk eller hva, så nu er jeg nød til at se det i øjnene og få det tænkt det hele igennem...:'( Tak for at I siger at jeg ikke skal undskylde, jeg synes bare næsten ikke jeg har skerevet om andet det sidste stykke tid:$ Men JA det fylder også meget i mit liv lige nu...:( Knus fra Camilla.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.