Amerikansk versus dansk beregning??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. november 2010

otlitrom

Bavianis skriver:

Jeps. Jeg er ligeså langt henne derinde som her - og andre danske steder, nemlig 11+6. MEN beskrivelserne er en uge "bagud" ift f.eks. herinde og i Politikens Graviditetsbog etc... I USA er det f.eks. først i 11. uge (10+0) fosteret går fra embryo til foster etc..

Jeg synes også det er ret forskelligt efter, hvorfra man læser, hvordan det passer sammen eller er en uge foran/bagud

Og så kan min læge slet ikke finde ud af det! Jeg var 9+0 til første lægesamtale, og så sagde hun "jamen så er du i uge 9, så skal du begynde på jern næste uge"... Men nej, er jeg ikke i uge 10, fordi jeg allerede ér 9 fulde uger? Jeg betegner mig som i 10. uge, og jeg ér begyndt på jern...

Da min papsøster var gravid talte hun fra befrugtningsdag og kaldte det 0+0, så hun var "kun" gravid i 38 uger, det sagde hun var det nye danske udregningssystem? Den æder jeg altså ikke?!

Det forvirrer totalt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2010

Bavianis

JustMe skriver:

Det kommer an på, hvor man læser. Min-mave.dk regner f.eks. også med 2. trimester som værende fra 13+0, mens andre regner det fra værende 12+0.

Ja! Ifølge Politikens Graviditetsbog, så er jeg i 2. trimster idag - jubiii! Det er bare den jeg går ud fra tror jeg

Men mærkeligt der ikke er konsensus om dette...

Anmeld

21. november 2010

Bavianis

kitty skriver:

Jeg synes også det er ret forskelligt efter, hvorfra man læser, hvordan det passer sammen eller er en uge foran/bagud

Og så kan min læge slet ikke finde ud af det! Jeg var 9+0 til første lægesamtale, og så sagde hun "jamen så er du i uge 9, så skal du begynde på jern næste uge"... Men nej, er jeg ikke i uge 10, fordi jeg allerede ér 9 fulde uger? Jeg betegner mig som i 10. uge, og jeg ér begyndt på jern...

Da min papsøster var gravid talte hun fra befrugtningsdag og kaldte det 0+0, så hun var "kun" gravid i 38 uger, det sagde hun var det nye danske udregningssystem? Den æder jeg altså ikke?!

Det forvirrer totalt!

Det kan ihvertfald ikke passe - det med 0+0 fra befrugtningsdagen. Jeg er 12+0 idag - også ifølge lægen!!

Læger regner altid med "uge x" i stedet for "x. uge" - det er altså kun de fulde uger de går efter...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.