Amerikansk versus dansk beregning??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. november 2010

Zafir

Riksen skriver:

Det kan du have ret i, men min veninde som er jordemoder fortalte mig at man i Frankrig officielt er gravid i hvert fald en uge længere end her i DK, da kvinder som regel går over tid. Jeg synes også det lyder meget mystisk - man kan da ikke bare vedtage sådan noget, der må da være nogle eksperter, der kan levere nogle facts. Så jeg hælder nu mest til den danske model

Lyder godtnok sært!!! ' Den danske model - helt sikkert

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2010

Riksen

Bavianis skriver:

Ja - den kan være - men det er da bare MÆRKELIGT!

Meget mærkeligt!

Anmeld

20. november 2010

Riksen

Zafir skriver:

Lyder godtnok sært!!! ' Den danske model - helt sikkert

Ja, det lyder nemlig rigtigt sært, men det er som sagt noget jeg har fået fortalt af en, der burde vide noget om det.

Anmeld

20. november 2010

Silas&Mille

Altså når jeg går ind på linket og prøver de forskellige udregninger så får jeg samme resultat som på fx Baby.dk 
Eller næsten i hvert fald. Tager jeg efter terminsdato har jeg 45 dage tilbage og tager jeg efter første mens-dag i sidste periode så har jeg 46 dage tilbage.

Men synes da også det lyder lidt mærkeligt hvis der er forskel på måden at regne det ud på...

Anmeld

20. november 2010

Bavianis

MoriSverige skriver:

Altså når jeg går ind på linket og prøver de forskellige udregninger så får jeg samme resultat som på fx Baby.dk 
Eller næsten i hvert fald. Tager jeg efter terminsdato har jeg 45 dage tilbage og tager jeg efter første mens-dag i sidste periode så har jeg 46 dage tilbage.

Men synes da også det lyder lidt mærkeligt hvis der er forskel på måden at regne det ud på...

Jeps. Jeg er ligeså langt henne derinde som her - og andre danske steder, nemlig 11+6. MEN beskrivelserne er en uge "bagud" ift f.eks. herinde og i Politikens Graviditetsbog etc... I USA er det f.eks. først i 11. uge (10+0) fosteret går fra embryo til foster etc..

Anmeld

20. november 2010

Kløver

Bavianis skriver:

Hej med Jer

I henhold til amerikanske internetsider er jeg pt en uge kortere henne end i de danske beskrivelser. Babyen er kortere, vejer mindre og er en uge længere tilbage i udvikling når man læser om den.

Endvidere er jeg, ifølge amerikanske standarder,  først i 2. trimester fra 13+0 - er det ikke fra 12+0 (13. uge) man siger man er i 2. trimester??

Er helt forvirret - hvad passer??

Jeg tror man skal tage det sådan lidt, jeg går ud fra de danske sider, men ja dte er lidt svært nogle gange for selv der er der uenighed om hvornår man er hvor, ifælge en side skulle jeg allerede nu 25+2 være i 3 trimester, kmen synes jeg kan huske noget om at det først er om et par yger jeg skulle være det.....

Jeg tror det er alt efter hvor man læser henne

Anmeld

20. november 2010

Sakris

Min kæreste har en amerikansk beregner på sin iphone. Hvor vi hver uge kan følge med. Den er også en uge bagud. Og vi har undret os over det samme. Den er virkelig mærkelig. Den siger lige nu at jeg er i uge 34 (jeg er i uge 35). Så vi går bare en uge frem, hver gang vi vil læse.

Nu er min kæreste ikke lige hjemme, så kan ikke lige tjekke hvor den starter. Og så vidt jeg husker, slutter den først i uge 42, med det nyfødte barn!

Anmeld

20. november 2010

Bavianis

Sakris skriver:

Min kæreste har en amerikansk beregner på sin iphone. Hvor vi hver uge kan følge med. Den er også en uge bagud. Og vi har undret os over det samme. Den er virkelig mærkelig. Den siger lige nu at jeg er i uge 34 (jeg er i uge 35). Så vi går bare en uge frem, hver gang vi vil læse.

Nu er min kæreste ikke lige hjemme, så kan ikke lige tjekke hvor den starter. Og så vidt jeg husker, slutter den først i uge 42, med det nyfødte barn!

Det gør vi også inde på den pågældende side. Den stopper dog først 40+0, så det skulle passe... Jeg må bare glæde mig over at jeg er gravid i DK - hvor det hele åbenbart går lidt hurtigere

Anmeld

20. november 2010

Sakris

Bavianis skriver:

Det gør vi også inde på den pågældende side. Den stopper dog først 40+0, så det skulle passe... Jeg må bare glæde mig over at jeg er gravid i DK - hvor det hele åbenbart går lidt hurtigere

Haha... Ja, det kan man jo sige...

Tænkte også kort på, og det kunne være fordi at amerikanerne ikke tæller dage med. Så når de siger uge 34, siger vi 34+ (uge 35)??? Men det kommer vidst så alligevel ikke til at passe.... hm.... For så skulle der vel stå det rigtige i den uge, de mener man er i.

Anmeld

21. november 2010

JustMe

Bavianis skriver:

PRÆCIS! Ellers vil man vel heller ikke kunne fastlægge termin ud fra scanningerne etc??

Har dog fundet ud af, at jeg (også ifølge de danske beregninger) først er i 2. trimester på mandag 8 dage...  Det ER altså først fra 14. uge (13+0).

Negus maximus.

Det kommer an på, hvor man læser. Min-mave.dk regner f.eks. også med 2. trimester som værende fra 13+0, mens andre regner det fra værende 12+0.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.