Amerikansk versus dansk beregning??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.407 visninger
22 svar
0 synes godt om
20. november 2010

Bavianis

Hej med Jer

I henhold til amerikanske internetsider er jeg pt en uge kortere henne end i de danske beskrivelser. Babyen er kortere, vejer mindre og er en uge længere tilbage i udvikling når man læser om den.

Endvidere er jeg, ifølge amerikanske standarder,  først i 2. trimester fra 13+0 - er det ikke fra 12+0 (13. uge) man siger man er i 2. trimester??

Er helt forvirret - hvad passer??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2010

Zafir

Er det ikke noget med at man kun går 38 uger i følge deres beregninger??? Så man ikke regner fra mensen, men fra ægløsningen.

Jeg er ikke helt sikker, men jeg tror det...

Anmeld

20. november 2010

Bavianis

Zafir skriver:

Er det ikke noget med at man kun går 38 uger i følge deres beregninger??? Så man ikke regner fra mensen, men fra ægløsningen.

Jeg er ikke helt sikker, men jeg tror det...

Altså beregneren starter 2+0 - så det er vel når befrugtningen sker - men denne uge hedder ikke 0+0 - så det skulle jo passe - men det gør det ikke ift de danske standarder - eller hvad?

tjek evt dette link ud (min ticker):

http://www.pregnology.com/faralong.php?month=6&day=05&year=2011

Anmeld

20. november 2010

Riksen

Det lyder da mærkeligt - kan godt forstå at du er forvirret. Jeg ved ikke så meget om det, andet end at man f.eks. i Frankrig har vedtaget at en graviditet varer 41 eller 42 uger (kan ikke helt huske det), hvor man her i Danmark har vedtaget at den "kun" varer 40 uger. Så der er altså forskellige syn på graviditeters varighed.

Men uanset hvad, så burde eksperterne da være enige om hvor langt et foster er rent udviklingsmæssigt, for når man tæller fra sidste menstruations første dag (som man gør her i DK) har man jo taget hensyn til at man reelt ikke er gravid i de første par uger.

Anmeld

20. november 2010

Zafir

Bavianis skriver:

Altså beregneren starter 2+0 - så det er vel når befrugtningen sker - men denne uge hedder ikke 0+0 - så det skulle jo passe - men det gør det ikke ift de danske standarder - eller hvad?

tjek evt dette link ud (min ticker):

http://www.pregnology.com/faralong.php?month=6&day=05&year=2011

Jeg skruede bare på datoerne, da jeg brugte den hehe For jeg kunne heller ikke finde ud af deres regnemetoder. Så jeg skruede på datoerne, så det var de samme som jeg ellers regnede med

Anmeld

20. november 2010

Zafir

Riksen skriver:

Det lyder da mærkeligt - kan godt forstå at du er forvirret. Jeg ved ikke så meget om det, andet end at man f.eks. i Frankrig har vedtaget at en graviditet varer 41 eller 42 uger (kan ikke helt huske det), hvor man her i Danmark har vedtaget at den "kun" varer 40 uger. Så der er altså forskellige syn på graviditeters varighed.

Men uanset hvad, så burde eksperterne da være enige om hvor langt et foster er rent udviklingsmæssigt, for når man tæller fra sidste menstruations første dag (som man gør her i DK) har man jo taget hensyn til at man reelt ikke er gravid i de første par uger.

man kan da ikke være gravid i 42 uger, for i danmark er vi jo ikke gravide i de første 2 uger... Så er det de første 4 uger man ikke er gravid i frankrig??

Anmeld

20. november 2010

Riksen

Zafir skriver:

man kan da ikke være gravid i 42 uger, for i danmark er vi jo ikke gravide i de første 2 uger... Så er det de første 4 uger man ikke er gravid i frankrig??

Det kan du have ret i, men min veninde som er jordemoder fortalte mig at man i Frankrig officielt er gravid i hvert fald en uge længere end her i DK, da kvinder som regel går over tid. Jeg synes også det lyder meget mystisk - man kan da ikke bare vedtage sådan noget, der må da være nogle eksperter, der kan levere nogle facts. Så jeg hælder nu mest til den danske model

Anmeld

20. november 2010

Bavianis

Riksen skriver:

PRÆCIS! Ellers vil man vel heller ikke kunne fastlægge termin ud fra scanningerne etc??

Har dog fundet ud af, at jeg (også ifølge de danske beregninger) først er i 2. trimester på mandag 8 dage...  Det ER altså først fra 14. uge (13+0).

Negus maximus.

Anmeld

20. november 2010

Riksen

Bavianis skriver:

PRÆCIS! Ellers vil man vel heller ikke kunne fastlægge termin ud fra scanningerne etc??

Har dog fundet ud af, at jeg (også ifølge de danske beregninger) først er i 2. trimester på mandag 8 dage...  Det ER altså først fra 14. uge (13+0).

Negus maximus.

Nej, det ville man vel ikke. En scanning er jo den mest sikre måde at afgøre terminen på - går jeg ud fra 

Øv, så må du vente en hel uge mere.

Men uanset hvad, så er det nok bedst at holde sig til den danske model, når nu man er gravid i Danmark.

Anmeld

20. november 2010

Bavianis

Riksen skriver:

Nej, det ville man vel ikke. En scanning er jo den mest sikre måde at afgøre terminen på - går jeg ud fra 

Øv, så må du vente en hel uge mere.

Men uanset hvad, så er det nok bedst at holde sig til den danske model, når nu man er gravid i Danmark.

Ja - den kan være - men det er da bare MÆRKELIGT!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.