Mere modtagelig som gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. november 2010

Kløver

kitty skriver:

Jeg ligger herhjemme på sofaen med en god gang roskildesyge.. Og så kom jeg til at tænke på, om man er mere modtagelig for sygdom og omgangssyge som gravid? Hvis det er tilfældet, er jeg ilde stedt, med mit i forvejen elendige immunforsvar...

Og YNK YNK, hvor er det altså irriterende at skulle melde sig syg, i den første uge på det nye job... Men det går bare ikke at gå på arbejde   Ynk altså!!

hmm jeg har normalt ikke et ret godt immunforsvar, og må indrømme jeg ud over min kroniske forkølelse, stort set ikke har været ramt efter jeg blev gravid det eneste var da jeg fik influenza vaccinen, at jeg havde en smule symptomer i dagene efter

Håber snart du er frisk igen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2010

JustMe

Jeg ved ikke, om det er skrevet, men gravides immunforsvar nedsættes betydeligt, for at undgå en immunologisk reaktion på fostret, der kan opfattes som et fremmedlegeme af kroppen på samme måde som eks. bakterier og vira.

Så for ikke at risikere en frastødelse af embryo/foster, sættes immunforsvaret lidt i en form for bero eller endsat alarmberedskab. Derfor er gravide også ekstra udsatte/modtagelige over for influenza og virusinfektioner mv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.