Mere modtagelig som gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.126 visninger
21 svar
0 synes godt om
19. november 2010

otlitrom

Jeg ligger herhjemme på sofaen med en god gang roskildesyge.. Og så kom jeg til at tænke på, om man er mere modtagelig for sygdom og omgangssyge som gravid? Hvis det er tilfældet, er jeg ilde stedt, med mit i forvejen elendige immunforsvar...

Og YNK YNK, hvor er det altså irriterende at skulle melde sig syg, i den første uge på det nye job... Men det går bare ikke at gå på arbejde   Ynk altså!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2010

birthee

Først og fremmest rigtig god bedring!!! Jeg tror ens krop kan være mere modtagelig for influenza, da den arbejder lidt ekstra i den periode man er gravid - der er jo et lille menneske inden i en, der tager det den har behov for...

Anmeld

19. november 2010

otlitrom

birthee skriver:

Først og fremmest rigtig god bedring!!! Jeg tror ens krop kan være mere modtagelig for influenza, da den arbejder lidt ekstra i den periode man er gravid - der er jo et lille menneske inden i en, der tager det den har behov for...

Jeg tænker lidt det samme. At kroppen har sit fokus et andet sted; den er ved at lave et barn Så har den ikke tid til at sortere i bakterier og smitte

Tak - jeg håber snart det bliver bedre..

Anmeld

19. november 2010

tb

jeg blev også syg lige i starten af graviditeten.. mener os at have hørt at immunforsvaret er dårligere, da kroppen arbejder på højtryk for at lave et lille menneske  så du må under den varme dyne med en kop varm kakao eller noget  og passe på dig selv..

Anmeld

19. november 2010

DK

Jeg havde også en kæmpe influenza/forkølelse sådan omkring slutningen af 1. trimester/starten af 2. trimester. Men jeg har så ikke været syg siden og jeg har faktisk overhovedet heller ikke haft hovedpine eller migræne ligesom jeg plejer at have med jævne mellemrum! Så jeg synes faktisk at det er som om at mit imunforsvar er blevet bedre. Jeg tror det er fordi jeg i forvejen har bækkenløsning og maaaasser af halsbrand og vand i kroppen osv osv så min krop "orker" nok ikke at være syg også, he he he!

God bedring!

Ristet lyst brød og lidt cola-sipper er den eneste kur mod Roskildesygen!

Anmeld

19. november 2010

otlitrom

DK skriver:

Jeg havde også en kæmpe influenza/forkølelse sådan omkring slutningen af 1. trimester/starten af 2. trimester. Men jeg har så ikke været syg siden og jeg har faktisk overhovedet heller ikke haft hovedpine eller migræne ligesom jeg plejer at have med jævne mellemrum! Så jeg synes faktisk at det er som om at mit imunforsvar er blevet bedre. Jeg tror det er fordi jeg i forvejen har bækkenløsning og maaaasser af halsbrand og vand i kroppen osv osv så min krop "orker" nok ikke at være syg også, he he he!

God bedring!

Ristet lyst brød og lidt cola-sipper er den eneste kur mod Roskildesygen!

Jeg har lige spist en ristet bolle, og drukket lidt cola (den rigtige ).. Men tror ikke det bliver der

Jeg var lykkelig, for nu var kvalme og opkast endelig væk... Man skal ikke glædes for tidligt I morgen SKAL det være væk, jeg skal til årets eneste julefrokost.

Jeg håber at gøre dig kunsten efter. Altså ikke med halsbrand og bækkenløsning, men med, at det hele forhåbentlig snart er overstået, når nu jeg går ud af 1. trimester, eller starten af 2.

Anmeld

19. november 2010

otlitrom

tb skriver:

jeg blev også syg lige i starten af graviditeten.. mener os at have hørt at immunforsvaret er dårligere, da kroppen arbejder på højtryk for at lave et lille menneske  så du må under den varme dyne med en kop varm kakao eller noget  og passe på dig selv..

Varm dyne og kakao lyder hyggeligt. Jeg tror jeg slæber dynen ind i stuen. Det må man godt, når kæresten ikke er hjemme

Anmeld

19. november 2010

tb

kitty skriver:

Varm dyne og kakao lyder hyggeligt. Jeg tror jeg slæber dynen ind i stuen. Det må man godt, når kæresten ikke er hjemme

hehe... ja da  

Anmeld

19. november 2010

SussieThyssen

kitty skriver:

Jeg ligger herhjemme på sofaen med en god gang roskildesyge.. Og så kom jeg til at tænke på, om man er mere modtagelig for sygdom og omgangssyge som gravid? Hvis det er tilfældet, er jeg ilde stedt, med mit i forvejen elendige immunforsvar...

Og YNK YNK, hvor er det altså irriterende at skulle melde sig syg, i den første uge på det nye job... Men det går bare ikke at gå på arbejde   Ynk altså!!

De fleste oplever, at de får et bedre emunforsvar, når de er gravide  end ellers, medens andre oplever det modsatte.
Men jeg tror at emunforsvaret generelt er lidt lavere, når man er i 1. semester, og derfor ofte smider sig med noget, men ligesom med alle de andre småskavanker, man løber ind i som nygravid, så klinger det af og man skøjter fint igennem resten af graviditeten.
Men sørg for at få godt med vitaminer og mineraler, og pas på maven, så plejer man at slippe gennem det meste.
Pas på med diaré, du må ikke have det mere end max 2 døgn som gravid, så skal du til lægen og have det stoppet.
God bedring vense.

Kærligst
Sussie

Anmeld

19. november 2010

DK

kitty skriver:

Jeg har lige spist en ristet bolle, og drukket lidt cola (den rigtige ).. Men tror ikke det bliver der

Jeg var lykkelig, for nu var kvalme og opkast endelig væk... Man skal ikke glædes for tidligt I morgen SKAL det være væk, jeg skal til årets eneste julefrokost.

Jeg håber at gøre dig kunsten efter. Altså ikke med halsbrand og bækkenløsning, men med, at det hele forhåbentlig snart er overstået, når nu jeg går ud af 1. trimester, eller starten af 2.

Ejjj ØV... Roskildesyge er bare det VÆRSTE! Der var en jul hvor Kirstine havde det med hjem fra børnehaven! ALLE i vores familier uden undtagelse blev smittet! Det var sindsygt! Vi havde været sammen med Mikkels familie juleaften kort om formiddagen (kun lige 30 min for at bytte gaver) og så 2. juledag under julefrokosten måtte de to første fra deres familie ud og kaste op. Min familie havde været på besøg 1. juledag og de kastede ALLE op i resten af julen og smittede så ellers også alle dem de også havde været sammen med i julen!

Seriøst så tror jeg at vi fik talt sammen at Kirstine havde smittet 43 mennesker ialt (altså også nogen hvor de så havde smittet videre!) Og det er jo bare dem vi kender til.  -Men den sidste dag inden jul i børnehaven havde de også kun været 14 børn og 2 voksne i børnehaven hvor de normalt er 110 børn + mange voksne! Det var den mest smitsomme sindsyge roskildesyge EVER! Mikkel og jeg fik den underligt nok først "tilbage" fra nogle familie medlemmer til nytår, så d 3 og 4 januar lå vi begge på madrasser i gangen lige ud for toilettet og skiftedes til at gå ind og ofre, men var sammen i at dø en langsom pinefuld død, he he he. SKRÆKKELIGT!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.