Hehe....hjemmefødsel sige jeg bare. SÅ får man nemlig samme behandling! Man er sikret en jordmoder, som er ens HELT egen, hun skal ikke se til andre samtidig, man får luxus fødselforberedelse på små hold med andre hjemmefødende og med en hjemmefødselsjormoder. (de tre gange har har født har vi været henholdvis 5, 2 og 3 gravide på holdet!) Så der er masser af tid til personlig snak.
Hvis/når man så bliver overflyttet til hospitalet (det blev jeg to gange ud af de 3 gange), så ringer jordemoderen til sygehuset først, og sørger for at der står en stue klar. Så allerede i ambulancen får jeg at vide hvilket stue nr. jeg skal ind på. (jeg er ligeglad med hvad nummer stuen har, bare skønt at vide at der står en stue klar, og jordemoder præcis ved hvor vi skal hen!). efter fødslen får man ekstra besøg i hjemmet af jordemoderen, som snakker hele fødselsforløbet igennem med en.
Så, ja, jeg føler mig som en hel prinesse når jeg føder på den måde OG ikke mindst så er det BILLIGERE FOR SAMFUNDET!!!! Alle beregninger viser at det er MEGET billigere at afholde en hjemmefødsel end en hospitalsfødsel. (fordi jeg kun bruger en jordmoder mens jeg føder, der skal ikke stå en sosu ved siden af, der skal ikke gøres rent efter mig på fødestuen, der er ikke køkkenpersonale der skal lave mad til mig, jeg skal ikke have en rengjort hopitalsseng osv. Meget af det ovenstående prøver de også at spare væk nu ved at smide de fødende ud få timer efter de har født, og det finder jeg yderst kritisabelt, for det er jo ikke alle der er klar til at selv at tage vare på deres lille baby og mange vil gerne have professionel hjælp i starten, -og det skal der være plads til i et samfund som vores synes jeg!!!!)
Anmeld