Besparelse i kommunen igen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2010

Carina1977

Og jov, det er et mærkeligt sted at spare. Børn, handicappede og ældre bør være i fred.

De er super tunge administrativt, der kunne spares. Derudover kunne man tænke lidt længere end at sende et udadreagerende ungt menneske i sommerhus med et treholdsskifte af pædagoger på!

Dvs. hvis de kunne tænke lidt selv - de folk på kommunen, som bestemmer, så var der noget at hente. De er for tunge at danse med.

Jeg har selv søgt tvillingehjælp. Jeg tænkte nogle timer om dagen. De tilbyder et ophold på et familiehjem i 3 måneder! Fuldstændig vildt og en alt for dyr løsning, hvis man kunne tænke sig lidt om. De skyder gråspurve med kanoner i nogle sager... og i mange andre sager, skyder de slet ikke!!!

Ja nogen gange kan man undres. Forstår ikke helt at de foreslår ting, der faktisk er dyrere end det man ber om/selv foreslår. Jeg undrer mig gang på gang, for nogen gange tænker de ikke ret logisk.

Der er mange steder man kan spare, og faktisk på områder, hvor det netop ikke bliver en forringelse af folks vilkår. Jeg er super lykkelig for at jeg i det mindste kan klare mange andre ting herhjemme. Vasketøjet f.eks. det klarer jeg fint selv, man skal bare lige først finde ud, af hvordan man skal gøre det uden at falde. men det finder man hurtigt ud af. jeg laver alle de ting herhjemme som jeg ved jeg kan lave og som er forsvarlig selv at ordne.

Men nu må jeg se, hvad afgørelsen bliver, og bliver den utilfredsstillende, så må jeg jo klage, og se hvad jeg får ud af det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.