Besparelse i kommunen igen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. november 2010

Carina1977

astridsmor08 skriver:

Jeg vil ikke umiddelbart ikke mene en 10 årig forventes at kunne deltage i rengøringen i et større omfang, jo han kan godt gå ud med skrald og rydde op på værelset.

Jeg ville helt sikker bede om et møde med visitator for det er lettere at da det er lettere at forklare face to face og så er det smart hvis mødet ligge inden du får gjort rent så hun kan se hvordan dit hjem ser ud.

Venlig hilsen

Louise

Ps. Det er ikke svært at skrive en klage og hvis du har brug for hjælp siger du bare til  

Ok man har måske krav på at få visitatoren herud? Også selvom de har vurderet at det ikke er nødvendigt? jeg er ikke så godt inde i reglerne, ved slet ikke, hvad jeg har ret til.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2010

Malthes mor

Carina1977 skriver:

Ok man har måske krav på at få visitatoren herud? Også selvom de har vurderet at det ikke er nødvendigt? jeg er ikke så godt inde i reglerne, ved slet ikke, hvad jeg har ret til.

Jeg hørte kun nyhederne med et halvt øre, men synes at de sagde, at det havde socialministreriet meddelt en kommune(måske slagelse) at det var ikke tilladt i forhold til lovgivningen. men er ikke helt sikker.

Anmeld

17. november 2010

Carina1977

Malthes mor skriver:

Jeg hørte kun nyhederne med et halvt øre, men synes at de sagde, at det havde socialministreriet meddelt en kommune(måske slagelse) at det var ikke tilladt i forhold til lovgivningen. men er ikke helt sikker.

Hvad var ikke tilladt? At visitatoren undlader at komme på hjemme-besøg eller?

Anmeld

17. november 2010

Malthes mor

Carina1977 skriver:

Hvad var ikke tilladt? At visitatoren undlader at komme på hjemme-besøg eller?

nej rengøring hver 3 uge.

Anmeld

17. november 2010

Carina1977

Malthes mor skriver:

nej rengøring hver 3 uge.

Nåhh synes bare det er mærkeligt at de så skriver det i brevet.....der stod at min kommune havde truffet afgørelse om at ændre på hjælpen, men at det så var en individuel vurdering, om man var den gruppe, der røg ned på 3 uger. et eller andet sted håber jeg da på at de ikke kan gøre det....tror da der er mange der ville blive lettet så. Det er så Ikast-Brande kommune jeg bor i. Så der er åbenbart flere kommuner der er ude i at ændre på hjælpen.

Anmeld

18. november 2010

Malthes mor

Carina1977 skriver:

Nåhh synes bare det er mærkeligt at de så skriver det i brevet.....der stod at min kommune havde truffet afgørelse om at ændre på hjælpen, men at det så var en individuel vurdering, om man var den gruppe, der røg ned på 3 uger. et eller andet sted håber jeg da på at de ikke kan gøre det....tror da der er mange der ville blive lettet så. Det er så Ikast-Brande kommune jeg bor i. Så der er åbenbart flere kommuner der er ude i at ændre på hjælpen.

ja disse sparetider. Men som tidligere skrevet, det blev kun lige hørt med et halvt øre. Tjek Nyhederne kl.19 på tv2 fra i går onsdag.

Anmeld

18. november 2010

mortilflere

At klage er nemt bare der står klage i brevet skal de behandle sagden igen .

jeg ville skrive :

Jeg vil klage over afgørelsen med hendhold brevet modtager den og den dato .

Jeg finder det urimligt at skulle nøjes med rengørning  hver 3 uge , både pga det våde vejr hvor min kørestol slæber en del med ind (carina jeg regner med du bruger den ude og inde ??) , og fordi min søn også bor her .

Og så ville jeg køre på at Mark jo møder begrænsninger mht din sygdom , det er ikke ham der skal være den voksende i forholdet , klart han skal hjælpe det skal alle børn , men han skal ikke stå med ansvaret...

Vi har i år midstet  hjælp der kostede kommunen 24000 kr om året , og de tilbyder os hjælp der vil koste ca 700 000 kr (som vi ikke vil ha)

Anmeld

18. november 2010

Carina1977

mortilflere skriver:

At klage er nemt bare der står klage i brevet skal de behandle sagden igen .

jeg ville skrive :

Jeg vil klage over afgørelsen med hendhold brevet modtager den og den dato .

Jeg finder det urimligt at skulle nøjes med rengørning  hver 3 uge , både pga det våde vejr hvor min kørestol slæber en del med ind (carina jeg regner med du bruger den ude og inde ??) , og fordi min søn også bor her .

Og så ville jeg køre på at Mark jo møder begrænsninger mht din sygdom , det er ikke ham der skal være den voksende i forholdet , klart han skal hjælpe det skal alle børn , men han skal ikke stå med ansvaret...

Vi har i år midstet  hjælp der kostede kommunen 24000 kr om året , og de tilbyder os hjælp der vil koste ca 700 000 kr (som vi ikke vil ha)

Synes måske det er ret vildt at de tager noget hjælp fra jer, der koster mindre end det de vil tilbyde. De er sgi lidt mærkelige engang imellem

Jeg bruger ikke kørestolen indenfor, men når jeg har været ude at handle f.eks., er jeg i kørestol, og kommer så kørende ind i lejligheden på den. Så klart jeg slæber skidt ind. Kan huske sidste vinter, der lignede min lejlighed et mareridt, for der sad jeg fast i kørestol, og slæbte bunker af sne med ind

Anmeld

18. november 2010

Vial

Carina1977 skriver:

Nu er det sådan at jeg er bevilget hjemmehjælp pga min sygdom, og derfor ikke kan gøre rent...dvs. støvsugning + gulvvask. Jeg er bevilget 45 min. rengøring hver 2. onsdag. Men nu er der lige dumpet et brev ind ad postkassen, at jeg kan risikiere at få hjælpen reduceret ned til kun rengøring hver 3. uge. De tager så en individuel vurdering udfra ens situation, sygdom osv. Men jeg er så frygtelig bange for at jeg ender ud med kun at få gjort rent hver. 3 uge. Så kommer der til at ligne en svinesti her, for børn de grisser altså, det kan jo ligesom ikke undgåes.

Hvor mange herinde gør kun rent hver 3. uge? dengang jeg kunne gøre rent, gjorde jeg rent hver uge. Jeg har det egentlig også ok med den hjælp jeg har med hver 14. dag...det kan lige gå. Men hvis der bliver hele 3 uger imellem så  jeg vil ikke beklage mig, jeg er skam glad for den hjælp man i dagens Danmark kan få, men hvor ville jeg godt nok ønske at jeg kunne gøre rent selv.

Hvad er jeres holdning? er det ikke meget ofte de samme steder de sparer? Hvad med alle de penge de bruger på facader o.lign....kunne det ikke spares væk i stedet for? Jeg ved de bruger mange penge på sådan noget i min kommune. Jeg sidder lige nu og får meget ondt af alle de ældsre mennesker, der sidder rundt omkring i skidt og snavs. Det er sgu synd.....jeg har i det mindste nogen jeg kan trække på, hvis det virkelig kniber.

Ja, det er så trist. Jeg fik også kun gjort rent hver 3. uge, da jeg var gravid og ikke selv kunne pga gigt.

Så måtte jeg finde noget supplerende, som jeg selv kunne betale.. oven i, at der er brugerbetaling på det fra kommunen. Smukt!

Anmeld

18. november 2010

Vial

Og jov, det er et mærkeligt sted at spare. Børn, handicappede og ældre bør være i fred.

De er super tunge administrativt, der kunne spares. Derudover kunne man tænke lidt længere end at sende et udadreagerende ungt menneske i sommerhus med et treholdsskifte af pædagoger på!

Dvs. hvis de kunne tænke lidt selv - de folk på kommunen, som bestemmer, så var der noget at hente. De er for tunge at danse med.

Jeg har selv søgt tvillingehjælp. Jeg tænkte nogle timer om dagen. De tilbyder et ophold på et familiehjem i 3 måneder! Fuldstændig vildt og en alt for dyr løsning, hvis man kunne tænke sig lidt om. De skyder gråspurve med kanoner i nogle sager... og i mange andre sager, skyder de slet ikke!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.