Besparelse i kommunen igen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.173 visninger
20 svar
0 synes godt om
17. november 2010

Carina1977

Nu er det sådan at jeg er bevilget hjemmehjælp pga min sygdom, og derfor ikke kan gøre rent...dvs. støvsugning + gulvvask. Jeg er bevilget 45 min. rengøring hver 2. onsdag. Men nu er der lige dumpet et brev ind ad postkassen, at jeg kan risikiere at få hjælpen reduceret ned til kun rengøring hver 3. uge. De tager så en individuel vurdering udfra ens situation, sygdom osv. Men jeg er så frygtelig bange for at jeg ender ud med kun at få gjort rent hver. 3 uge. Så kommer der til at ligne en svinesti her, for børn de grisser altså, det kan jo ligesom ikke undgåes.

Hvor mange herinde gør kun rent hver 3. uge? dengang jeg kunne gøre rent, gjorde jeg rent hver uge. Jeg har det egentlig også ok med den hjælp jeg har med hver 14. dag...det kan lige gå. Men hvis der bliver hele 3 uger imellem så  jeg vil ikke beklage mig, jeg er skam glad for den hjælp man i dagens Danmark kan få, men hvor ville jeg godt nok ønske at jeg kunne gøre rent selv.

Hvad er jeres holdning? er det ikke meget ofte de samme steder de sparer? Hvad med alle de penge de bruger på facader o.lign....kunne det ikke spares væk i stedet for? Jeg ved de bruger mange penge på sådan noget i min kommune. Jeg sidder lige nu og får meget ondt af alle de ældsre mennesker, der sidder rundt omkring i skidt og snavs. Det er sgu synd.....jeg har i det mindste nogen jeg kan trække på, hvis det virkelig kniber.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2010

AnneP

Carina1977 skriver:

Nu er det sådan at jeg er bevilget hjemmehjælp pga min sygdom, og derfor ikke kan gøre rent...dvs. støvsugning + gulvvask. Jeg er bevilget 45 min. rengøring hver 2. onsdag. Men nu er der lige dumpet et brev ind ad postkassen, at jeg kan risikiere at få hjælpen reduceret ned til kun rengøring hver 3. uge. De tager så en individuel vurdering udfra ens situation, sygdom osv. Men jeg er så frygtelig bange for at jeg ender ud med kun at få gjort rent hver. 3 uge. Så kommer der til at ligne en svinesti her, for børn de grisser altså, det kan jo ligesom ikke undgåes.

Hvor mange herinde gør kun rent hver 3. uge? dengang jeg kunne gøre rent, gjorde jeg rent hver uge. Jeg har det egentlig også ok med den hjælp jeg har med hver 14. dag...det kan lige gå. Men hvis der bliver hele 3 uger imellem så  jeg vil ikke beklage mig, jeg er skam glad for den hjælp man i dagens Danmark kan få, men hvor ville jeg godt nok ønske at jeg kunne gøre rent selv.

Hvad er jeres holdning? er det ikke meget ofte de samme steder de sparer? Hvad med alle de penge de bruger på facader o.lign....kunne det ikke spares væk i stedet for? Jeg ved de bruger mange penge på sådan noget i min kommune. Jeg sidder lige nu og får meget ondt af alle de ældsre mennesker, der sidder rundt omkring i skidt og snavs. Det er sgu synd.....jeg har i det mindste nogen jeg kan trække på, hvis det virkelig kniber.

Hej!

Måske skulle du skifte leverandør til et privat firma, det er stadig kommunen der betaler for de ydelser du er visiteret til, derudover har du mulighed for tilkøbs-ydelser, ofte til en overkommelig pris.

Håber det var noget du kunne bruge

Kram Anne

Anmeld

17. november 2010

Fines mor

Min gamle mor har også fået frataget sin hjælp, og har derfor valgt at købe sig til noget rengøring. Det kunne også være en mulighed for dig, hvis du syntes hver 3 uge er alt for lidt.

Anmeld

17. november 2010

wamse

Måske dine/dit børn/barn kunne tjene lidt lommepenge ved at støvsuge eller lignende?

Anmeld

17. november 2010

Carina1977

Jeg har desværre ikke så mange penge at rutte rundt med ca. 3500-4000 kr. i måneden. Men jeg har familie jeg kan hive fat i hvis det er. Jeg tænker også mest på dem der hverken har råd til det og ikke har andre der kan komme og hjælpe. det kan da godt gå hen og blive et problem for dem.

Men hvad er jeres holdning egentlig til besparelser generelt både på det her område og f.eks. børneområdet?

Anmeld

17. november 2010

Carina1977

wamse skriver:

Måske dine/dit børn/barn kunne tjene lidt lommepenge ved at støvsuge eller lignende?

Ja han kan sagtens svinge støvsugeren, men gulvvask er lidt for tidligt endnu. tror også man skal passe på med ikke at læsse alt for mange ting over på børnene...jeg vil nødig have at han bliver en lille voksen. men støvsugning i det omfang han kan, synes jeg godt han kan 1 gang i ugen.

Anmeld

17. november 2010

astridsmor08

Jeg tror det i din situation er vigtigt at huske på at kommunen skal lave en individuel vurdering og det at du har børn vil sikkert være en faktor der taler for du skal beholde din hjemmehjælp hver 2. uge.

Jeg ved ikke hvor gamle dine børn er men fortæl din visitator, hvordan du forventer dit hjem ser ud efter tre uger uden rengøring.

Til sidst er det vigtigt du husker at du altid kan klage over kommunes afgørelse.

Håber alt løser sig for dig

Venlig hilsen Louise (visitator)

Anmeld

17. november 2010

Carina1977

astridsmor08 skriver:

Jeg tror det i din situation er vigtigt at huske på at kommunen skal lave en individuel vurdering og det at du har børn vil sikkert være en faktor der taler for du skal beholde din hjemmehjælp hver 2. uge.

Jeg ved ikke hvor gamle dine børn er men fortæl din visitator, hvordan du forventer dit hjem ser ud efter tre uger uden rengøring.

Til sidst er det vigtigt du husker at du altid kan klage over kommunes afgørelse.

Min søn er 10 år.....og kan også hjælpe til med nogle småting. men han skal også have lov til at være barn, så jeg vil ikke læsse for mange ting over på hans skuldre. han har desværre dårlig ryg allerede nu. Jeg ved bare at visitatoren i sin tid sagde til mig, at der kom en alder, hvor min søn kunne overtage rengøringen. Men jeg håber godt nok hun mente at det var når han var en del ældre end han er nu. Indtil videre kan han jo svinge støvsugeren i det omfang han kan og i det omfang han kan holde til. men ellers er det mest opvask engang imellem og smide affaldspose ud, han hjælper med, og så selvfølgelig hans værelse.

Men jeg tror at de mener at siden han er så stor, at så har jeg ikke behov for ret meget hjælp. Som jeg skrev tidligere, synes jeg man skal passe på at sit barn ikke bliver til en lille voksen. Han kan jo ikke gøre for at jeg blev syg. Kan godt være at nogen ville synes at jeg forventer for lidt af ham, men jeg vil hellere have at han har tid til at få lavet sine lektier og være sammen med kammeraterne. Så kan han lave de lidt mindre ting herhjemme, som han desuden gør uden at beklage sig.

Men nu må jeg se, hvad det bliver til......jeg har jo heldigvis et godt netværk og familie tæt på.

Jeg er ikke så god til at klage

Anmeld

17. november 2010

Carina1977

astridsmor08 skriver:

hov jeg glemte noget....der kommer ikke en visitator herud, da de har vurderet at det ikke er nødvendigt. det eneste de har noteret i papiret, er at jeg har sclerose.

Anmeld

17. november 2010

astridsmor08

Jeg vil ikke umiddelbart ikke mene en 10 årig forventes at kunne deltage i rengøringen i et større omfang, jo han kan godt gå ud med skrald og rydde op på værelset.

Jeg ville helt sikker bede om et møde med visitator for det er lettere at da det er lettere at forklare face to face og så er det smart hvis mødet ligge inden du får gjort rent så hun kan se hvordan dit hjem ser ud.

Venlig hilsen

Louise

Ps. Det er ikke svært at skrive en klage og hvis du har brug for hjælp siger du bare til  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.