astridsmor08 skriver:
Jeg tror det i din situation er vigtigt at huske på at kommunen skal lave en individuel vurdering og det at du har børn vil sikkert være en faktor der taler for du skal beholde din hjemmehjælp hver 2. uge.
Jeg ved ikke hvor gamle dine børn er men fortæl din visitator, hvordan du forventer dit hjem ser ud efter tre uger uden rengøring.
Til sidst er det vigtigt du husker at du altid kan klage over kommunes afgørelse.
Håber alt løser sig for dig
Venlig hilsen Louise (visitator)
Min søn er 10 år.....og kan også hjælpe til med nogle småting. men han skal også have lov til at være barn, så jeg vil ikke læsse for mange ting over på hans skuldre. han har desværre dårlig ryg allerede nu. Jeg ved bare at visitatoren i sin tid sagde til mig, at der kom en alder, hvor min søn kunne overtage rengøringen. Men jeg håber godt nok hun mente at det var når han var en del ældre end han er nu. Indtil videre kan han jo svinge støvsugeren i det omfang han kan og i det omfang han kan holde til. men ellers er det mest opvask engang imellem og smide affaldspose ud, han hjælper med, og så selvfølgelig hans værelse.
Men jeg tror at de mener at siden han er så stor, at så har jeg ikke behov for ret meget hjælp. Som jeg skrev tidligere, synes jeg man skal passe på at sit barn ikke bliver til en lille voksen. Han kan jo ikke gøre for at jeg blev syg. Kan godt være at nogen ville synes at jeg forventer for lidt af ham, men jeg vil hellere have at han har tid til at få lavet sine lektier og være sammen med kammeraterne. Så kan han lave de lidt mindre ting herhjemme, som han desuden gør uden at beklage sig.
Men nu må jeg se, hvad det bliver til......jeg har jo heldigvis et godt netværk og familie tæt på.
Jeg er ikke så god til at klage 
Anmeld