Bliver du testet for HIV?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. november 2010

Happiness

SussieThyssen skriver:

Jeg er hiv-testet 3 gange i mit liv.
1. gang da jeg efter et brud med en kæreste, fandt ud af at han var bi-seksuel, 2. gang da jeg ventede Nickolai fordi man på det tidspunkt tilbød hiv-testen frivilligt til alle gravide, og 3. gang, da jeg havde mødt min nuværende mand og vi blev enige om at danne par og ville have barn.

Skal lige understrege at jeg intet havde imod at folk er bi-seksuelle, men man skal være ærlig omkring det, og dette forgik i 86 da hiv'en var på fremmarch, så jeg ville sikre mig at min x ikke havde smittet mig.
Jeg ved ikke om man stadig bliver tilbudt hiv-test som nygravid, men jeg synes at man burde blive det på lige fod med at man også bliver testet for andre kønssygdomme.
Og så mener jeg at man bør gøre det når man har fundet sig en fast ledsager, som man gerne vil have børn med. Så er man sikker på, at man efter sit muntre ungkarleliv ikke giver noget ubehageligt videre, helelr ikke selvom man altid bruger kondom.

Kærligst
Sussie

Jeg blev ihvertfald tjekket for bl.a. hiv da jeg var til lægen i forbindelse med min 1. graviditetsbesøg. Og der sagde sygeplejsken at de skal tilbyde det og råde til det! Men at man kan vælge det fra. Jeg tog imod det, selv om jeg vidste at jeg ikke havde det. Men hellere være på den sikre side!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2010

Muffinmus

alstå, de fleste af dem der bliver tester er jo ofte enten narkomisbrugere og eller seksuelle personer der skifter deres partner ud relativt ofte.

Jeg har haft min mand i 11 år, har aldrig haft usikker sex en eneste gang (andet end da vi lavede børn)

Derfor ser jeg absolut igenn grund til at blive testet:-D

Anmeld

17. november 2010

Mka

Min kæreste og jeg SKULLE  testes da vi skulle i behandling for barnløshed. Men blev ikke tjekket da jeg blev gravid. Men ellers havde jeg faktisk heller ikke tænkt over at skulle testes.

Anmeld

22. november 2010

mortilflere

Jeg er blevet 3 x  i mit liv ud over de 4 x jeg har været gravid .

Anmeld

22. november 2010

Marco2

Altså I mine yngre dage, hvor jeg ikke havde fast partner blev jeg testet. Men har nu levet med den samme mand i snart 10 år, så nu gør jeg det ikke længere.

AG

Anmeld

22. november 2010

Maise

manden og jeg er blevet testet 1 gang i forbindelse med fertilitetsudredning.

Anmeld

22. november 2010

Smølf

Altså.... Nu er det jo en del år siden... Men i mine yngre dage krævede jeg altid, at hvis jeg havde fået en ny kæreste, så skulle vi testes for alt inden vi droppede kondom.

Og jeg har haft 3 seriøse forhold... Så ialt 3 gange testet for HIV. Og forresten også 1 gang efter stikuheld på arbejde... Så 4 gange.

Selvfølgelig negative.

Nu er jeg godt gift og regner ikke med at jeg skal testes for HIV igen.

Anmeld

22. november 2010

Dansker i England

Jeg blev testet i forbindelse med min graviditet og inden da kun en enkelt gang og en gang siden (pga utroskab fra min eks - bare for at være sikker).  Min nye mand blev sendt til lægen og blev testet for alle kønssygdomme inden han måtte røre ved mig.

Anmeld

22. november 2010

Musen85

Blev testet da vi var til samtale på fertilitets klinikken Men det var i august.. og har ikk hørt noget om svaret

Anmeld

22. november 2010

Pige2009

Jeg er bloddonor og får det dermed tjekket jævnligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.