duddi. skriver:
Jeg var hos min læge igår, men da hun ikke havde tid, kom jeg ind til en der er ansat hos hende i et år. Han kunne se i min journal at jeg på fredag skal ind og ha taget blodprøve til en almen helbredsundersgøelse samt en HIV test. Han ser meget forundret på mig, og spørger hvorfor jeg dog skal ha lavet en HIV test? Jeg bliver hel paf, for troede da at det var noget læger synes er godt, at man gør. Men ham her, kiggede virkelig på mig, som om jeg var mærkelig fordi jeg vil ha taget den test.
Jeg lader mig teste i ny og næ blot for sikkerhedens skyld. Ikke fordi jeg ligger til højre og venstre uden at beskytte mig. Men mener bare at det er en god ting at gøre, når vi nu har muligheden for at blive testet.
Men hvad er din holdning? Er det mig eller lægen der er lidt skæv på den?
Jeg er hiv-testet 3 gange i mit liv.
1. gang da jeg efter et brud med en kæreste, fandt ud af at han var bi-seksuel, 2. gang da jeg ventede Nickolai fordi man på det tidspunkt tilbød hiv-testen frivilligt til alle gravide, og 3. gang, da jeg havde mødt min nuværende mand og vi blev enige om at danne par og ville have barn.
Skal lige understrege at jeg intet havde imod at folk er bi-seksuelle, men man skal være ærlig omkring det, og dette forgik i 86 da hiv'en var på fremmarch, så jeg ville sikre mig at min x ikke havde smittet mig.
Jeg ved ikke om man stadig bliver tilbudt hiv-test som nygravid, men jeg synes at man burde blive det på lige fod med at man også bliver testet for andre kønssygdomme.
Og så mener jeg at man bør gøre det når man har fundet sig en fast ledsager, som man gerne vil have børn med. Så er man sikker på, at man efter sit muntre ungkarleliv ikke giver noget ubehageligt videre, helelr ikke selvom man altid bruger kondom.

Kærligst
Sussie
Anmeld