Bliver du testet for HIV?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. november 2010

Thereseh

Jeg forstår ikke at læger ikke vil teste en for HIV, hvis man ikke er i højrisikogruppen.... Det er rigtig godt at man bliver tilbudt en test, når man er gravid, og den synes jeg alle burde tage. 

Man kan gå med HIV, op til 10 år, før den udvikler sig. Tænk over hvor mange man egentlig kan have nået at smitte, efter "en dum brandert uden gummi", som så mange - inklusiv mig selv - måske har oplevet at ha'... 

Det hænger sikkert også sammen med økonomi....

Jeg er blevet testet én gang, og det var da jeg blev gravid. Dog burde jeg have blevet testet meget tidligere, for jeg har haft et par upser..... men frygten for svaret, har holdt mig tilbage. Sådan er der sikkert mange der har det. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2010

N&J

Jeg er aldrig blevet testet for HIV, og er ret sikker på jeg heller ikke blev det under graviditeten, men til gengæld er Nikitas far blevet testet to gange i den tid vi var sammen (og dyrkede ubeskyttede sex i alt tiden) da han har været med i nogle eksperimenter (for at få lidt cash), men jeg har dog overvejet det, har bare ikke nerver til det, selvom jeg godt ved der ikke er noget.. OG JEG HADER BLODPRØVER, er virkelig bange for nåle

Anmeld

17. november 2010

Lusi

Da jeg blev gravid første gang, tjekkede de på Riget. Jeg mener jeg skulle skrive under på om jeg ville have det gjort og tænkte jeg, de da ligeså godt kunne, de skulle alligevel stikke i mig.

Denne her gang har de ikke bedt mig om at skrive under på noget og har faktisk ingen idé om de har tjekket det, ud fra nogle af alle de blodprøver de har taget. Kan jo være de kan gøre det, så længe jeg har skrevet under før.

Anmeld

17. november 2010

Diana...

Anaglad skriver:

Hmm..

I forbindelse med graviditeten bliver man automatisk tjekket for en del ting.. bl.a. hiv.

Men jeg tror da, at hvis man gerne vil blive tjekket for det engang i mellem, så vil lægen da teste en. Måske er de bare forskellige.. jeg blev tjekket for det to gange i mit liv før jeg blev gravid.. så alt i alt 3 gange.

Hvis man er urolig eller har en mistanke, så bør man nok testes, men jeg tror heller ikke, at lægerne vil gå med til at teste en for det hvert år eller et par gange om år.. de har også et ansvar ift, hvad de bruger penge på.

Bliver man testet for HIV når man er gravid? det vidste jeg ikke. 

Anmeld

17. november 2010

oo

jeg er blevet testet 2 gange, en gang helt frivilligt efter jeg fandt ud af min eks kæreste havde knaldet til højre og venstre og en gang i forbindelse med at vi skulle i barnløshedsbehandling. Søren er også testet to gange, første gang da vi besluttede at vi ville til at bruge anden prævention end kondom og anden gang ligesom mig ved barnløshedsbehandlingsstart. Hvis jeg ikke var i et fast forhold, så ville jeg nok vælge at lade mig teste oftere - dvs hvis jeg havde skiftende , hvilket jeg ikke havde i mine 5 år som single mellem den utro ekskæreste og Søren

Anmeld

17. november 2010

Lone Jakobsen

jeg har da tænkt på det nogle gange, men har bare aldrig fået det gjort.

Anmeld

17. november 2010

Malonde1985

Jeg er blevet testet 2x i forbindelse med min graviditet - der skal man vidst?? Det står i hvert fald på det der skema over hvilke blodprøver osv man skal ha taget som gravid. Ellers får jeg ikke taget sådanne tests.

Anmeld

17. november 2010

Sofia

Jeg er aldrig blevet testet. Min kæreste blev det da han studerede et semester i Rusland, der er det et krav, man må ikke opholde sig i landet uden at blive testet.. 

Anmeld

17. november 2010

Kloster

duddi. skriver:

Jeg var hos min læge igår, men da hun ikke havde tid, kom jeg ind til en der er ansat hos hende i et år. Han kunne se i min journal at jeg på fredag skal ind og ha taget blodprøve til en almen helbredsundersgøelse samt en HIV test. Han ser meget forundret på mig, og spørger hvorfor jeg dog skal ha lavet en HIV test? Jeg bliver hel paf, for troede da at det var noget læger synes er godt, at man gør. Men ham her, kiggede virkelig på mig, som om jeg var mærkelig fordi jeg vil ha taget den test.

Jeg lader mig teste i ny og næ blot for sikkerhedens skyld. Ikke fordi jeg ligger til højre og venstre uden at beskytte mig. Men mener bare at det er en god ting at gøre, når vi nu har muligheden for at blive testet.

Men hvad er din holdning? Er det mig eller lægen der er lidt skæv på den?

Hej.

Jeg har svaret at jeg er blevet testet 1 gang, men er faktisk blevet testet 2 gange. Engang for mange mange år siden, da jeg var helt ung. Også blev jeg testet før min nuværende man og jeg skulle dyrke sex uden kondom.

Tror egentlig også min læge ville kigge undrende på mig, hvis jeg kom og ville testes. Han ville nok spørge om der var en risiko for at jeg skulle være blevet smittet.

Så nej jeg bliver ikke testet uden der er grund til det.

VH Kloster

Anmeld

17. november 2010

Svei

duddi. skriver:

Jeg var hos min læge igår, men da hun ikke havde tid, kom jeg ind til en der er ansat hos hende i et år. Han kunne se i min journal at jeg på fredag skal ind og ha taget blodprøve til en almen helbredsundersgøelse samt en HIV test. Han ser meget forundret på mig, og spørger hvorfor jeg dog skal ha lavet en HIV test? Jeg bliver hel paf, for troede da at det var noget læger synes er godt, at man gør. Men ham her, kiggede virkelig på mig, som om jeg var mærkelig fordi jeg vil ha taget den test.

Jeg lader mig teste i ny og næ blot for sikkerhedens skyld. Ikke fordi jeg ligger til højre og venstre uden at beskytte mig. Men mener bare at det er en god ting at gøre, når vi nu har muligheden for at blive testet.

Men hvad er din holdning? Er det mig eller lægen der er lidt skæv på den?

Nej, det gør jeg godt nok ikke... kan jeg ikke lige se nogen grund til..har fpet taget et par gange men det var efter lidt vilde perioder i mit liv...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.