Får sgu lyst til at skrive et læserbrev!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. november 2010

Barbamama

Trinehw skriver:

Hold da op, stress... sikke en dag - respekt til dig fordi du klarede det, jeg var gået død forlængst....

Ja stress!!! Det tror jeg vidst nok!!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2010

Ni-ko-li-ne

michella80 skriver:

Ja I læste rigtigt!!!!

Jeg arbejder jo som pædagog i en sfo. I går var der to syge på arbejdet og vi fik ikke vikar. Jeg skulle have køkkentjansen og bage 120 boller til eftermiddagsmad. Inden jeg kom i gang havde jeg i 45 stive minutter løst konflikter i et væk.

Jeg kom i gang med at bage godt hulpet af 4 børn. Imens blev jeg hentet fordi der stadig var konflikter, så bollebagningen med ungerne blev afbrudt mange gange. Samtidig var der børn der lige skulle have hjælp til at få kogt vand til deres nudler. I løbet af dagen synes jeg bare jeg bliver mere og mere træt. Jeg kan tydeligt mærke at vi mangler to voksne for jeg bliver kontaktet 3 gange så meget som ellers og der er mange konflikter. Det er som om børnene udnytter at vi er færre til at "fange" dem. Jeg finder børn langt oppe af gangen (hvor de ikke må være) og må få dem med ned i sfo'en igen.

Bollerne har nu hævet og de bliver formet uden større besvær. Pedellen kommer ned klokken 14 og siger grinende: Hvad fanden er du ikke færdig med at bage endnu???? Uha 1...2....3....4....5..... Nej det har jeg sørme ikke lige nået..... Der kommer et barn ind og siger at der er nogle der er løbet ovenpå (det må de heller ikke) og lige der sagde jeg bare NÅ! Jeg kunne ikke klare at skælde mere ud!!!!! Vi farer rundt og børnene gør det samme. To færre voksne betyder færre aktiviteter for børnene, som igen betyder at børnene ikke ved hvad de skal lave og derfor bare spæner rundt (og laver ballade).

Jeg skulle lukke i går og vi er to afdelinger der slås sammen fra 16-16.45. Da den pædagog jeg skulle lukke med kom, sagde hun at hun lige skulle på toilet. GUUUD mand!!!! Så kom jeg i tanke om at jeg slet ikke havde været på toilet den dag. Jeg havde simpelthen ikke haft tid.... Og inden jeg gik nåede jeg da også lige at tage 3 mindre forældresamtaler....

Men det VÆRSTE af det hele er: I går kunne jeg tænke: Det bliver bedre når de to andre kommer på arbejde igen.                                                          Om et stykke tid skal der spares (læs fyres) og så bliver ovenstående min hverdag....

det er også bare FOR DÅRLIGT!!!!!

det er SÅ svært at tænke i "kroner og ører" når man har med mennesker at gøre! og det er det der sker gang på gang.... jeg kan sgu få helt ondt i maven af det... og det er sgu da kun et spørgsmål om tid inden du bliver syg når du skal stresse sådan!

Anmeld

16. november 2010

Barbamama

Ni-ko-li-ne skriver:

det er også bare FOR DÅRLIGT!!!!!

det er SÅ svært at tænke i "kroner og ører" når man har med mennesker at gøre! og det er det der sker gang på gang.... jeg kan sgu få helt ondt i maven af det... og det er sgu da kun et spørgsmål om tid inden du bliver syg når du skal stresse sådan!

Ja det bliver jo en ond cirkel for mere stress=mere sygdom=mere stress for dem der ikke er syge og som er på arbeje=de bliver syge osv osv osv... Men ja omsorg kan bare ikke gøres op i penge!!!

Anmeld

16. november 2010

TbCp

michella80 skriver:

Nej  fordi størstedelen af dem der tager den slags beslutninger er mænd på 60 der ikke har føling med det der sker ude i verden

JA!

Men de kommer jo snart til at mærke det på egen krop når de kommer på plejehjem!

Ikke at det gør sagen bedre men bliver sgu bare så rasende...

De burde faktisk ud og arbejde noget tid i en institution under de forhold... og ikke bare en enkelt dag, men en måned mindst, så de virkelig kunne føle hvordan det er!

Anmeld

16. november 2010

Barbamama

TbCp skriver:

JA!

Men de kommer jo snart til at mærke det på egen krop når de kommer på plejehjem!

Ikke at det gør sagen bedre men bliver sgu bare så rasende...

De burde faktisk ud og arbejde noget tid i en institution under de forhold... og ikke bare en enkelt dag, men en måned mindst, så de virkelig kunne føle hvordan det er!

Åh det tænker jeg SÅ tit. Bare 14 dage for så ville de løbe ind i de frustrationer vi har hver dag. Altså hver gang der er en syg vælter det hele. Vi har måtte lukke lokaler i de sidste to dage!

Anmeld

16. november 2010

TbCp

michella80 skriver:

Åh det tænker jeg SÅ tit. Bare 14 dage for så ville de løbe ind i de frustrationer vi har hver dag. Altså hver gang der er en syg vælter det hele. Vi har måtte lukke lokaler i de sidste to dage!

Jeg hører det også nede ved min mor.... de propper flere og flere børn ind, men ikke mere personale..

Det er forrykt!

Anmeld

16. november 2010

Barbamama

TbCp skriver:

Jeg hører det også nede ved min mor.... de propper flere og flere børn ind, men ikke mere personale..

Det er forrykt!

SÅ langt ude simpelthen!!!! Jeg fatter ikke at de kan blive ved med at se sig selv i spejlet!!! Og det værste er at jeg får helt ondt i maven over at jeg skal byde mit eget barn den tilværelse men jeg har bare ikke noget andet valg!!! Jeg bliver selv nødt til at arbejde og må så derfor desværre sende hende af sted når den tid kommer

Anmeld

16. november 2010

TbCp

michella80 skriver:

SÅ langt ude simpelthen!!!! Jeg fatter ikke at de kan blive ved med at se sig selv i spejlet!!! Og det værste er at jeg får helt ondt i maven over at jeg skal byde mit eget barn den tilværelse men jeg har bare ikke noget andet valg!!! Jeg bliver selv nødt til at arbejde og må så derfor desværre sende hende af sted når den tid kommer

Ja det er sgu ikke sjovt....

Den institution Liva går i er privatejet. Den kører egentlig over kommunen, men f.eks. kan kommunen ikke bare smide ekstra børn ind osv det er jeg rigtig glad for!

Anmeld

16. november 2010

Barbamama

TbCp skriver:

Ja det er sgu ikke sjovt....

Den institution Liva går i er privatejet. Den kører egentlig over kommunen, men f.eks. kan kommunen ikke bare smide ekstra børn ind osv det er jeg rigtig glad for!

Ja jeg var også inde og kigge på friskolens hjemmeside i går men vi får bare ikke råd til det når vi skal have mere end et barn gående der.

Anmeld

16. november 2010

TbCp

michella80 skriver:

Ja jeg var også inde og kigge på friskolens hjemmeside i går men vi får bare ikke råd til det når vi skal have mere end et barn gående der.

Det er skisme og sådan lidt.... alle dem der har råd smutter fra det kommunale.... der bliver jo en kæmpe opdeling af "rige" og "fattige" sagt sådan lidt groft.... hvad gør det ved vores samfund?
Og det gør jo absolut ikke vilkårerne i det kommunale bedre...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.