michella80 skriver:
Ja I læste rigtigt!!!!
Jeg arbejder jo som pædagog i en sfo. I går var der to syge på arbejdet og vi fik ikke vikar. Jeg skulle have køkkentjansen og bage 120 boller til eftermiddagsmad. Inden jeg kom i gang havde jeg i 45 stive minutter løst konflikter i et væk.
Jeg kom i gang med at bage godt hulpet af 4 børn. Imens blev jeg hentet fordi der stadig var konflikter, så bollebagningen med ungerne blev afbrudt mange gange. Samtidig var der børn der lige skulle have hjælp til at få kogt vand til deres nudler. I løbet af dagen synes jeg bare jeg bliver mere og mere træt. Jeg kan tydeligt mærke at vi mangler to voksne for jeg bliver kontaktet 3 gange så meget som ellers og der er mange konflikter. Det er som om børnene udnytter at vi er færre til at "fange" dem. Jeg finder børn langt oppe af gangen (hvor de ikke må være) og må få dem med ned i sfo'en igen.
Bollerne har nu hævet og de bliver formet uden større besvær. Pedellen kommer ned klokken 14 og siger grinende: Hvad fanden er du ikke færdig med at bage endnu???? Uha 1...2....3....4....5..... Nej det har jeg sørme ikke lige nået..... Der kommer et barn ind og siger at der er nogle der er løbet ovenpå (det må de heller ikke) og lige der sagde jeg bare NÅ! Jeg kunne ikke klare at skælde mere ud!!!!! Vi farer rundt og børnene gør det samme. To færre voksne betyder færre aktiviteter for børnene, som igen betyder at børnene ikke ved hvad de skal lave og derfor bare spæner rundt (og laver ballade).
Jeg skulle lukke i går og vi er to afdelinger der slås sammen fra 16-16.45. Da den pædagog jeg skulle lukke med kom, sagde hun at hun lige skulle på toilet. GUUUD mand!!!! Så kom jeg i tanke om at jeg slet ikke havde været på toilet den dag. Jeg havde simpelthen ikke haft tid.... Og inden jeg gik nåede jeg da også lige at tage 3 mindre forældresamtaler....
Men det VÆRSTE af det hele er: I går kunne jeg tænke: Det bliver bedre når de to andre kommer på arbejde igen. Om et stykke tid skal der spares (læs fyres) og så bliver ovenstående min hverdag....
Du skal da bare skrive et.
For det er da snart til grin det hele, I skal lave mere, har mindre tid og i får det samme i løn.
Det virker bare ikke.
Jeg er selv ved at synes det hele er for meget. Jeg ved ikke om du har hørt det, men i KBHs kommune bliver der 1 jan, lavet klynge insutitioner, det vil sige hvor jeg bor, vil der være 5 stk i 1 klynge og de er alle 5, både vuggestue og børnehave. De vil så få 1 daglig leder og der vil ikke være nogen souschef og der skal ved siden af spares.
Ja så har de også bestemt at i KBHS kommune skal ALLE holde lukket i 2 uger og de har BESTEMT hvilken uger. Så går KBH da i stå, hvis alle forældre skal/gerne vil ha fri i samme uger...
For så at gøre det "værre", ja så stiger prisen på en vuggestue d. 1 jan (ved jeg fordi jeg jo søger plads til Julius), den stiger fra 3025-3327kr. Hvordan FANDEN skal noget stige, når de spare....