Barsel... At gå hjemme så længe...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2008

Pia.

Elsker at gå hjemme og kunne sagtens gå hjemme og bare passe mine børn til de selv havde lyst til at komme væk fra deres mor og ønskede noget mere leg med andre børn...

Desværre var/er muligheden for dette valg der ikke...

men har elsket alle mine barsler og på ingen måde glædet mig til at komme væk fra dem eller i gang med arbejdet igen....

Knus Pia.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2008

NejaJ

Okai. Jamen det er jo så os så forskelligt... Nogen kan gå derhjemme og andre kan ik...
Har i hvert fald bare fundet ud af at jeg er en af dem som ik kan.

Anmeld

18. august 2008

Kvindemin

NejaJ , fuuldstæændiig på samme måde her.
Det er altså ikke altid fis og ballade at gå hjemme.

(H)

Anmeld

18. august 2008

Stumpen

ÆÆÆÆÆlskede at gå hjemme.... Året gik alt for stærkt for mig... Havde barsel til Mathilde var knap 1 år, men må nok af erfaring sige at næste gang bliver barnet max 10 mdr. inden det ryger ud i dagpleje.. Ikke pga. moderen, men pga. at Mathilde røvkede sig hjemme, hun havde brug for mere udfordring end hendes mor ;)
(H) Anja...

Anmeld

18. august 2008

Alexander&Lærke

For mig har det været en blandet fornøjelse at være på barsel ialt i 15 md.
Til at starte med havde jeg virkelig brug for den tid jeg havde sammen med min søn, for det var en meget stor omvældning at blive mor og der var mange ting som var meget sværre:$
Da vi så havde vænnet os til hinanden og hverdagen nød jeg faktisk at gå hjemme :P og i en lang periode syntes jeg tiden fløj afsted.

Da vi nærmede os Alexanders 8 måneder syntes jeg det begyndte at blive hårdt at have ham hjemme, han har altid være en MEGETaktiv dreng og han begyndte at kede sig hjemme og det gjore jeg også og trængte i den grad til at lave andet end at rande efter ham og sige nej Alexander det må du ikke, for ulykker lavede han mange af.>( Men vi var nød til at holde ud til han var 1 år og skulle starte i dagpleje.

Idag er jeg lige startede på job igen efter endt ferie og barsel, jeg glæder mig meget til at komme igang igen og får en hverdag til at fungere.

Næste gang tror jeg at jeg vil se på muligheden for at gemme noget barsel til senere når han/hun måske er lidt ældre.(C)

Anmeld

18. august 2008

NejaJ

Mette&Alexander skriver:

Til at starte med havde jeg virkelig brug for den tid jeg havde sammen med min søn, for det var en meget stor omvældning at blive mor og der var mange ting som var meget sværre:$
Da vi så havde vænnet os til hinanden og hverdagen nød jeg faktisk at gå hjemme :P og i en lang periode syntes jeg tiden fløj afsted.

Da vi nærmede os Alexanders 8 måneder syntes jeg det begyndte at blive hårdt at have ham hjemme, han har altid være en MEGETaktiv dreng og han begyndte at kede sig hjemme og det gjore jeg også og trængte i den grad til at lave andet end at rande efter ham og sige nej Alexander det må du ikke, for ulykker lavede han mange af.>( Men vi var nød til at holde ud til han var 1 år og skulle starte i dagpleje.

Idag er jeg lige startede på job igen efter endt ferie og barsel, jeg glæder mig meget til at komme igang igen og får en hverdag til at fungere.

Næste gang tror jeg at jeg vil se på muligheden for at gemme noget barsel til senere når han/hun måske er lidt ældre.(C)

Ja næste gang jeg skal have et barn bliver den ik så gammel som Lærke er inden den kommer ud og bliver passet...
Fordi jeg vil gemme noget af min barsel hvis der skulle blive brug for det....

Anmeld

18. august 2008

Honningblomst

NejaJ skriver:

Mette&Alexander skriver:

Ja næste gang jeg skal have et barn bliver den ik så gammel som Lærke er inden den kommer ud og bliver passet...
Fordi jeg vil gemme noget af min barsel hvis der skulle blive brug for det....

Hvad med at dele barslen med din mand..??? eller giv ham den hele?
Knus Eva..som ville ønske der var 2 års barsel..

Anmeld

18. august 2008

Plysbjørnen

NejaJ skriver:

Hmm.. Jeg tænkte lige på hvordan jeres barsel har været....
Jeg ved bare med mig selv at det har virkelig været hårdt for mig at gå hjemme...

Altså skal så lige siges at jeg selvfølgelig har nydt min tid med Lærke og sådan noget... Og hun har ik mærket noget til det overhovedet..(L)

Altså jeg syns f.eks. at det har været hårdt fordi man snakker jo ik rigtig med nogen, og man kommer ik ud hvis man kun har 1 bil.. Hurtigt finder man ud af man gør de samme ting dag ud og dag ind..
I løbet af min barsel har jeg haft det forfærdenlig med mig selv..
Der har ingenting skulle til før jeg flippede fuldstændig på min kæreste...
At jeg har brokket mig for meget over de mindste ting...
At jeg har gået hjemme så længe har virkelig sat vores forhold på en STOR udforordring...

Men ville egentlig bare høre om jeres hverdag var ens, om jeres forhold var på STOR prøve... Om hvordan i har haft det med at gå hjemme...

Mange knuz Neja;)

Hm jeg har nydt min tid meget mens jeg har gået hjemme på barsel... og ærligt man er ikke mere ensom en man gør sig selv... heller ikke selv om man kun har en bil og ikke lige bor i en storby (kunne se du bor i midtjylland), der er opfundet både gåben og busser...

Men jo forholdet kommer da under en belastning, alt andet ville da være synd at påstå... Men op med humøret du skal jo snart igang igen...

Betina (som snart skal på barsel igen)

Anmeld

19. august 2008

NejaJ

Betina1978 (Tinatrold) skriver:

NejaJ skriver:

Hmm.. Jeg tænkte lige på hvordan jeres barsel har været....
Jeg ved bare med mig selv at det har virkelig været hårdt for mig at gå hjemme...

Altså skal så lige siges at jeg selvfølgelig har nydt min tid med Lærke og sådan noget... Og hun har ik mærket noget til det overhovedet..(L)

Altså jeg syns f.eks. at det har været hårdt fordi man snakker jo ik rigtig med nogen, og man kommer ik ud hvis man kun har 1 bil.. Hurtigt finder man ud af man gør de samme ting dag ud og dag ind..
I løbet af min barsel har jeg haft det forfærdenlig med mig selv..
Der har ingenting skulle til før jeg flippede fuldstændig på min kæreste...
At jeg har brokket mig for meget over de mindste ting...
At jeg har gået hjemme så længe har virkelig sat vores forhold på en STOR udforordring...

Men ville egentlig bare høre om jeres hverdag var ens, om jeres forhold var på STOR prøve... Om hvordan i har haft det med at gå hjemme...

Mange knuz Neja;)

Hm jeg har nydt min tid meget mens jeg har gået hjemme på barsel... og ærligt man er ikke mere ensom en man gør sig selv... heller ikke selv om man kun har en bil og ikke lige bor i en storby (kunne se du bor i midtjylland), der er opfundet både gåben og busser...

Men jo forholdet kommer da under en belastning, alt andet ville da være synd at påstå... Men op med humøret du skal jo snart igang igen...

Betina (som snart skal på barsel igen)

Ja jamen der er det jo igen...
Nogen er egnet til at gå hjemme og andre er ik...

Anmeld

19. august 2008

jonathan150607

Jeg var heller ikke særlig god til at gå hjemme.

Havde fået aks så kunne næsten ikke komme omkring, så var nærmest tvunget til bare at være hjemme.

Men startede så skole allerede da han var 2½ måned og jeg nød at have voksenkontakt igen, det havde jeg savnet!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.