Hejsa Neja,
Havde det på samme måde. Jeg er ikke særlig god til at gå hjemme i en længere periode, og det kunne sagtens mærkes under min barsel. Da jeg først hande vænnet mig til at være mor - det udstræk man nu gør det med den første ;) - blev dagene de samme. Jeg begyndte at lave puslespil for at få tiden til at gå når Jesse sov :D Der er jo grænser for hvor mange gange man kan støvsuge 70 m2. Så snart han var lagt, gjorde jeg det hele klart til at han skulle vågne. Skoldede flasker, lagde ble frem osv. Jeg begyndte også at læse fagbøger - original artiklerne der blev refereret til i mit pensum - så jeg kunne holde hjernen igang. Ellers tog jeg bussen ind til en veninde. Det var gerne et stort projekt at bevæge mig de 15 km ind til byen :P
Men jeg skal ærligt indrømme at det største problem jeg havde var at jeg savnede voksenkontakt. At snakke med mennesker hvis verden ikke omhandlede bleskift og sutteflasker ;) Derfor sluttede min barsel 1 semester før planlagt og var kun på barsel i 7 mdr.
Det er ikke alle der er lige egnede til at gå på barsel. Jeg har efterfølgende snakket med flere, der efter relativ kort tid var ved at drukne i husarbejde og ikke følte sig godt tilpas med sig selv. Det gik også meget udover Henrik, for han var ligesom mit vindue til "virkeligheden" ;)
Måske det er muligt for dig at starte på arbejde igen lidt før?
(H)
Anmeld