Sagen er den, at jeg går i en mødregruppe, hvor vi kun er unge.. De to første gange jeg var med, var der en pige med som har et lille barn.. Hun kunne slet ikke finde ud af sit barns signaler..
Barnet lavede ikke andet end at skrige, og vi andre prøvede mange gange, at komme med forslag til hvad det kunne være, da vi alle var enige om, at hun ikke kunne forstå signalerne.. De første gange blev vi ved med at spørge om barnet ikke måske var sulten, men det mente hun ikke, hun skulle bare af med noget lyd.. - Det viste sig, at barnet var meget sulten..
Så skreg barnet igen, fordi hun havde lagt det i liften nede på gulvet, og hun blev siddende i sofaen og snakke. det varede måske et kvarter, hvorefter en af de andre spørg om ikke barnet skal op!? - Nej nej, det skal bare ligge der!!
Sker flere gange!
Der er flere episoder hvor vi alle kiggede på hinanden og havde SÅ ondt af barnet.. Flere gange hvor hun ikke tog sig af barnet og ikke ville gøre noget ved det skreg, og jeg mener skreg.. Barnet vejede tydeligvis ALT for lidt.. Amen jeg kunne blive ved! 'vi var der 4 timer, hvor der var så mange ting ved hende!
Det var så forfærdeligt at se på, og jeg/vi havde vildt ondt i maven..
Der var så en af de andre der ringede til kommunen, fordi vi alle havde snakket om det skulle meldes.. - Da hun ringede, fik hun den største sviner! "hvorfor helved hun ringede for at melde sådan noget, når vi ikke vidste om der var noget om det!" - Det vidste vi jo.. Vi har set det, med egne øjne! Og hun blev bedt om ikke at blande sig, for mon ikke bare det var fordi vi havde set os sure på hende! - Øh nej... Hvad skulle vi dog det for!?
Det handler overhovedet ikke om det!
Jeg mener bare, man skal da melde noget, når man mener forældrene ikke ser barnets behov???
Men spørgsmålet er så, har man ikke, som medborger, PLIGT til at kontakte og melde sådan noget til kommunen??
Jeg var chokket, mildest talt.. Min sp kommer imorgen, og har da tænkt mig at nævne det. Men tænk hvis jeg også får sådan en sviner!?
Men tænker selvf. på det her barn! Puha, det gør helt ondt at tænke på!
Undskyld det blev så langt! :/