Kan ikke finde ud af om jeg skal nævne det? (misrøgt?)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.850 visninger
27 svar
0 synes godt om
15. november 2010

Anonym trådstarter

Sagen er den, at jeg går i en mødregruppe, hvor vi kun er unge.. De to første gange jeg var med, var der en pige med som har et lille barn.. Hun kunne slet ikke finde ud af sit barns signaler..

Barnet lavede ikke andet end at skrige, og vi andre prøvede mange gange, at komme med forslag til hvad det kunne være, da vi alle var enige om, at hun ikke kunne forstå signalerne.. De første gange blev vi ved med at spørge om barnet ikke måske var sulten, men det mente hun ikke, hun skulle bare af med noget lyd.. - Det viste sig, at barnet var meget sulten..

Så skreg barnet igen, fordi hun havde lagt det i liften nede på gulvet, og hun blev siddende i sofaen og snakke. det varede måske et kvarter, hvorefter en af de andre spørg om ikke barnet skal op!? - Nej nej, det skal bare ligge der!!  Sker flere gange!

Der er flere episoder hvor vi alle kiggede på hinanden og havde SÅ ondt af barnet.. Flere gange hvor hun ikke tog sig af barnet og ikke ville gøre noget ved det skreg, og jeg mener skreg.. Barnet vejede tydeligvis ALT for lidt.. Amen jeg kunne  blive ved! 'vi var der 4 timer, hvor der var så mange ting ved hende!

Det var så forfærdeligt at se på, og jeg/vi havde vildt ondt i maven..

Der var så en af de andre der ringede til kommunen, fordi vi alle havde snakket om det skulle meldes.. - Da hun ringede, fik hun den største sviner! "hvorfor helved hun ringede for at melde sådan noget, når vi ikke vidste om der var noget om det!" - Det vidste vi jo.. Vi har set det, med egne øjne! Og hun blev bedt om ikke at blande sig, for mon ikke bare det var fordi vi havde set os sure på hende! - Øh nej... Hvad skulle vi dog det for!? Det handler overhovedet ikke om det!

Jeg mener bare, man skal da melde noget, når man mener forældrene ikke ser barnets behov???

Men spørgsmålet er så, har man ikke, som medborger, PLIGT til at kontakte og melde sådan noget til kommunen??

Jeg var chokket, mildest talt.. Min sp kommer imorgen, og har da tænkt mig at nævne det. Men tænk hvis jeg også får sådan en sviner!?Men tænker selvf. på det her barn! Puha, det gør helt ondt at tænke på!

Undskyld det blev så langt! :/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2010

1977

Profilbillede for 1977

Selvfølgelig skal du nævne det for sp. Er det ikke hende der har samlet gruppen? Hvis hun kommer i hjemmet skal hun nok se godt efter hvis du siger noget

Anmeld

15. november 2010

maria_wlt

Du skal helt klart sige noget.. Hvis dine fornemmelser siger dig at der burde gøres noget så bare frem med ordene.

Anmeld

15. november 2010

lucas<3

Jeanne skriver:

Selvfølgelig skal du nævne det for sp. Er det ikke hende der har samlet gruppen? Hvis hun kommer i hjemmet skal hun nok se godt efter hvis du siger noget

..

Anmeld

15. november 2010

twinboys

Anonym skriver:

Sagen er den, at jeg går i en mødregruppe, hvor vi kun er unge.. De to første gange jeg var med, var der en pige med som har et lille barn.. Hun kunne slet ikke finde ud af sit barns signaler..

Barnet lavede ikke andet end at skrige, og vi andre prøvede mange gange, at komme med forslag til hvad det kunne være, da vi alle var enige om, at hun ikke kunne forstå signalerne.. De første gange blev vi ved med at spørge om barnet ikke måske var sulten, men det mente hun ikke, hun skulle bare af med noget lyd.. - Det viste sig, at barnet var meget sulten..

Så skreg barnet igen, fordi hun havde lagt det i liften nede på gulvet, og hun blev siddende i sofaen og snakke. det varede måske et kvarter, hvorefter en af de andre spørg om ikke barnet skal op!? - Nej nej, det skal bare ligge der!!  Sker flere gange!

Der er flere episoder hvor vi alle kiggede på hinanden og havde SÅ ondt af barnet.. Flere gange hvor hun ikke tog sig af barnet og ikke ville gøre noget ved det skreg, og jeg mener skreg.. Barnet vejede tydeligvis ALT for lidt.. Amen jeg kunne  blive ved! 'vi var der 4 timer, hvor der var så mange ting ved hende!

Det var så forfærdeligt at se på, og jeg/vi havde vildt ondt i maven..

Der var så en af de andre der ringede til kommunen, fordi vi alle havde snakket om det skulle meldes.. - Da hun ringede, fik hun den største sviner! "hvorfor helved hun ringede for at melde sådan noget, når vi ikke vidste om der var noget om det!" - Det vidste vi jo.. Vi har set det, med egne øjne! Og hun blev bedt om ikke at blande sig, for mon ikke bare det var fordi vi havde set os sure på hende! - Øh nej... Hvad skulle vi dog det for!? Det handler overhovedet ikke om det!

Jeg mener bare, man skal da melde noget, når man mener forældrene ikke ser barnets behov???

Men spørgsmålet er så, har man ikke, som medborger, PLIGT til at kontakte og melde sådan noget til kommunen??

Jeg var chokket, mildest talt.. Min sp kommer imorgen, og har da tænkt mig at nævne det. Men tænk hvis jeg også får sådan en sviner!?Men tænker selvf. på det her barn! Puha, det gør helt ondt at tænke på!

Undskyld det blev så langt! :/

Synes det er super flot at i har lagt mærke til det og gør noget ved det... Men jeg ville nok tage en snak med hende om det og spørge om hun evt. havde brug for hjælp... eller spørge hvorfor hun gør som hun gør...

Og ja tag en snak med SP hun kkan jo så hjælpe hende...

>Majbritt

Anmeld

15. november 2010

B&J

Helt klart snakke med jeres sp om det  og syntes du skal ringe imorgen så der kan komme styr på det

Anmeld

15. november 2010

bette

ville også nævne det til sp.. 

det tror jeg ikke jeg kunne lade stå til. 

Anmeld

15. november 2010

L-Mortil3

Synes det er rigtig flot at i gør noget! Jeg ville måske have startet ud lidt anderledes med evt. at snakke med den omtalte mor og høre hvad bevæggrunden for hendes gøren var, mhp. at lade barnet ligge, ikke at tilbyde mad, osv. Derefter ville jeg snakke med min SP om det (går ud fra i har den samme?) , og så måske lade hende afgøre om kommunen skulle blandes ind i det.

Men det var bare MIN måde, står cadeu for at i har gjort noget! - selvom det ikke blev godt modtaget!

Anmeld

15. november 2010

A&F

Prøv at tale med hende om det, og spørg ind til hende om hun fx har brug for hjælp eller lign. De ting I bemærker, gør faktisk at du/I har pligt til at underrette kommunen, hvis der er tvivl om omsorgssvigt hos barnet. I må gerne angive det anonymt. Husk, at barnets tarv er det vigtigste, og det betyder jo ikke, at barnet nødvendigvis bliver fjernet, men at den unge mor kan få lidt bedre vejledning til at passe og forstå sit barn.

Anmeld

15. november 2010

Vingummien

Hvis hun vejer for lidt osv, så skal hendes egen sp nok finde ud af det.

Men tag en snak med din egen sp. Og måske har hende der brug for hjælp. Måske det var en stor opgave at få et barn, større end hun havde regnet med. Og er hårdt. Er selvfølgelig ingen undskyldning, men måske hun lige skal have en øjen åbner på en venlig måde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.